Ik denk dat jij heel goed weet waarover je spreekt, ik kan het helaas nog niet vertalen naar iets dat ik herken in mijn kast. Ik weet niet over welke strips je spreekt. Er zijn meer dingen die een strip kunnen worden genoemd en ik zie bij mijn deuren er geen waarbij de ene kant dikker is dan de andere.
Ik heb diep na zitten denken waar de A stond (want ik kan het me herinneren, maar heb het idee dat dat nu ergens onder zit.
En dus heb ik de inhoud van mijn kast maar deels afgebroken zodat ik aan de binnenkant erbij kon om te kijken of ik aan A zag, maar helaas. Ik heb geen idee waar de letter zou kunnen zitten (ik vermoed onder één van de scharnieren (oid).
Ik ben er nu wel achter wat er gebeurt. De achterste deur blijft hangen in de softclose van de voorste (of omgekeerd, ze blijven aan elkaar hangen). De pin van de voorste deur glijdt in het mechanisme van de achterste en daar zit weerstand in. Hij zit daar dan zodanig in 'vast' dat hij niet soepel open glijdt en er kracht nodig is om de deuren uit elkaar te halen.
Ik had een filmpje gemaakt maar die kan ik niet in het bericht uploaden merk ik. DAn maar een foto.
:strip_exif()/f/image/2g4rxYWnmd6Jspoz5GUmnob6.jpg?f=fotoalbum_large)
.
De beide delen van de softclose komen met weerstand 'in elkaar' en dus niet meer eenvoudig uit elkaar.
Misschien verstandig om het maar eens als defect bij Ikea te melden.