Vandaag zaten we op me werk tijdens de lunch te discussieren over analoog en digitaal.
Ik stelde dat het menselijke lichaam met True en False (1 en 0 booleans) werkt. Want ik stelde dat alles met 1 en 0 werkt. Het is de vergelijking met een schakelaar en een potmeter.
Een schakelaar kent alleen de waarde 1 en 0.
Een potmeter kent alle waarden tussen 1 en 0.
En die waarden zijn 0,1-0,9 0,01-0,99 enzovoorts...
Stel nu dat waarde 0,05 door de potmeter word geparsed dan zou dit, grofgerekend betekenen dat 0,05 true is en een andere waarde false. Of een stukje code die de true en false waarde weergeeft:
C:
of zoiets...
Basically (zoals we weten; een koolstof/koper potmeter bepaald de weerstand):
Pascal:
En zo is niet alleen de potmeter opgedeeld met honderden danwel duizenden 'kieppunten' (afhankelijk van de moleculen en atomen). Maar bijvoorbeeld alles.
en nog dieper:
ASM:
En dit is zon beetje mijn idee ervan, nou, wat vinden jullie ervan?
Uncle Ro'
Ik stelde dat het menselijke lichaam met True en False (1 en 0 booleans) werkt. Want ik stelde dat alles met 1 en 0 werkt. Het is de vergelijking met een schakelaar en een potmeter.
Een schakelaar kent alleen de waarde 1 en 0.
Een potmeter kent alle waarden tussen 1 en 0.
En die waarden zijn 0,1-0,9 0,01-0,99 enzovoorts...
Stel nu dat waarde 0,05 door de potmeter word geparsed dan zou dit, grofgerekend betekenen dat 0,05 true is en een andere waarde false. Of een stukje code die de true en false waarde weergeeft:
C:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| weerstand(unsigned long analoog)
{
char binaar[33];
int temp;
for(int i = 0; i <= 32; i++)
{
temp = analoog >> i & 1;
if(temp)
binaar[i] = '1';
else
binaar[i] = '0';
}
return binaar;
} |
of zoiets...
Basically (zoals we weten; een koolstof/koper potmeter bepaald de weerstand):
Pascal:
code:
1
2
3
4
| if weerstand(aantal_C_atomen) = Digitaal then begin Wacht_Stroom(Digitaal); end; |
En zo is niet alleen de potmeter opgedeeld met honderden danwel duizenden 'kieppunten' (afhankelijk van de moleculen en atomen). Maar bijvoorbeeld alles.
code:
1
| if inhoud_koffiepot = Vol then Schenk_in |
en nog dieper:
ASM:
code:
1
2
3
| CMP inhoud, verwachting_inhoud
JZ blijf_zitten
JNZ ga_koffiepot |
En dit is zon beetje mijn idee ervan, nou, wat vinden jullie ervan?
Uncle Ro'
Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!