Wifi problemen kpn

Pagina: 1
Acties:

• dannyp44
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 21-04 15:19
Goedendag.
Ik heb het volgende probleem. Sinds de storing bij de brand in Dronten is onze elektra eraf geweest. Daarna alles weer opgestart en reset. Alles werkt weer lijkt het. Nu blijkt een paar dagen later dat de laptop van mijndochter van school wel het netwerk kan vinden maar wil soms wel en soms niet automatisch verbinden. Eerst dacht ik dat dit aan de laptop lag. Nu blijkt ook mijn laptop van mijn werk niet op ons netwerk te kunnen inloggen. Dus alles werkt tv, mobiels en tablets allemaal Apple. En 2 laptops van lenovo werken ook gewoon. Alleen 2 laptops niet. Alles geprobeerd met reset enz. KPN legt schuld bij laptops. Ik denk zelf dat het in de modem zit en dat er met de storing iets kapot is gegaan. Ik ben echt een leek dus kan verder geen screenshots toevoegen van verbindingen enz. Ik hoop dat de vraag zo een beetje duidelijk is.

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06:54
Als ze niet automatisch verbinden, kun je dan wel handmatig verbinden?
Of zie je het netwerk helemaal niet vanaf dat apparaat?

Als dat zo is dan zou het kunnen dat je wifi op een kanaal zit waar je laptop niet meer overweg kan. Bijvoorbeeld kanaal 13 op de 2.4ghz of een DFS kanaal op de 5ghz.

CISSP! Drop your encryption keys!

• dannyp44
Bedankt voor de reactie. Via kpn forum kwam ik dit tegen en werkt. Iets moest van 6 omgezet worden naar 5 en Viola alles werkt.

https://forum.kpn.com/thu...Dde%2Dexperiabox%2D572244

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aragnut
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:54
dannyp44 schreef op woensdag 14 september 2022 @ 13:04:
.... Iets moest van 6 omgezet worden naar 5 en Viola alles werkt.
....
De wifi "standaard" is hiermee terug gezet naar wifi 5, wat blijkbaar voor meerdere apparaten beter werkt dan het (relatief nieuwe) wifi 6 standaard. Dit standaard bepaalt welke frequentie banden gebruikt worden, en hoe breed deze banden zijn.

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06:54
dannyp44 schreef op woensdag 14 september 2022 @ 13:04:
Bedankt voor de reactie. Via kpn forum kwam ik dit tegen en werkt. Iets moest van 6 omgezet worden naar 5 en Viola alles werkt.

https://forum.kpn.com/thu...Dde%2Dexperiabox%2D572244
Ah dat scenario was ik even vergeten.
Sommige Intel wifi kaartjes uit laptops/desktops kunnen een wifi netwerk niet meer vinden als dat netwerk wifi 6 doet.
Oplossing is inderdaad wifi 6 uitschakelen (maar dat is beetje zonde als je ook wifi 6 apparaten hebt) maar de echte oplossing is je driver updaten.
https://www.intel.com/con...s/000054799/wireless.html

Maar is nog even aanname dat dit het is, kun je vanuit device manager eens opzoeken welke wifi kaartjes er in je laptops zitten en welke driverversie er actief is?

edit:
Als ik dat draadje lees van KPN lijkt er weer een ander compatibiliteitsprobleem te zijn met Wifi 6, de auteur van dat topic heeft namelijk gewoon wifi 6 kaartje.
In dat geval lijkt het gewoon om een slechte update van de experiabox te gaan (die toevallig tegelijk met de stroomstoring is geweest, staat los van elkaar). Enige optie is dan idd wifi 6 uitschakelen

[ Voor 16% gewijzigd door laurens0619 op 14-09-2022 13:30 ]

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dannyp44
Ja er was in die periode ook een update dus daar kan het ook in zitten. Zal op werklaptop nog eens kijken of ik dat kan vinden. Ik ben al blij dat het werkt. Wifi5,6 of 7 ik vind alles best.
Pagina: 1