Toon posts:

Andere software voor Asus V7700 TV box?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Asus V7700 deluxe TV videokaart, zo eentje met een losse TV box. Mijn probleem zit hem in de TV-box, of eigenlijk de software hiervoor. Hardwarematig doet het ding het prima maar de software die Asus erbij geleverd heeft (Asus Live en Asus digitale VCR) is flut. De TV zenders kun je alleen instellen door een voledige scan te doen van de hele TV band (duurt ongeveer 30 minuten). Hierbij worden niet eens alle zenders gevonden terwijl het signaal van de kabel toch voldoende sterk is. Met Asus Live is het vervolgens niet eens mogelijk om de zenders in een bepaalde volgorde te zetten (Ned 1 onder knop1, Ned 2 onder knop2, enz.) Met veel pijn en moeite is dit met de nieuwste versie van Asus digitale VCR (versie 1.4B2) wel mogelijk. Beide programma's hebben ook nog de eigenschap dat ze regelmatig de zenderindeling kwijt zijn (en dan kun je opnieuw gaan scannen). Is er geen andere (fatsoenlijke) software beschikbaar om deze TV box aan te sturen? Zo ja, waar kan ik deze vinden?

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 11:09

Acid_Burn

uhuh

heb ik een progje voor gemaakt (werkt met asuslive 4.5 en eerder) http://acidburn.wox.org
download sectie.. AsusTVTool
met dit programmaatje kan je de inifile aanmaken die asuslive nodig heeft.. staat in de readme hoe het werkt..

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Verwijderd

Topicstarter
Acid_burn, bedankt voor je berichtje. Ik heb je programma geprobeerd. Ik heb Asus Live versie 4.6 en met deze versie werkt het niet helemaal goed maar wel zodanig dat ik de meeste zenders goed heb gekregen. Het selecteren van de channels (met het aanvinken) werkt goed. Ook de naamgeving werkt goed. Met de frekwenties gaat het niet helemaal goed. Sommige zenders staan wel gelijk goed maar met sommige zenders staat de frekwentie na het draaien van jou proggy iets erboven en bij sommige iets eronder. Maar ze staan wel dusdanig in de buurt dat ik met de tune-balk in Asus live vervolgens precies heb kunnen afstemmen op de juiste frekwentie. De meeste zenders heb ik nu goed staan. Het merkwaardige is echter dat ik 3 zenders precies op de juiste frekwentie heb staan maar toch geen beeld krijg ?!?1?
Deze zenders zijn er wel want met de Asus ditale VCR krijg ik deze zenders wel door. Dus ik heb nog wel iets uit te zoeken (misschien helpt een reboot; morgen maar eens proberen). Maar in wezen werkt je programma dus wel. Eigenlijk schande dat Asus iets dergelijks niet gewoon in hun software inbouwd want dit stukje software is gewoon onmisbaar. Nogmaals bedankt.
Nu moet ik iets dergelijks nog zoeken voor de Asus digitale VCR. Ik heb voorlopig dus nog wel iets te doen :-)

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 11:09

Acid_Burn

uhuh

het format van de 4.6 file is iets anders dan voorgaande versies. Ik kon zo snel geen verschil zien tussen 4.5 en 4.6 vandaar dat ik zelf 4.5 nog gebruik en daar werkt bij mij alles wel lekker (inclusief mijn progje ;0)

Ik heb op het moment geen tijd/zin om dat nieuwe format uit te zoeken.. Ik heb in het verleden wel Asus gemailed, maar nooit antwoord gehad.. dus om nu weer te gaan spitten :r

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site