worldfastest schreef op woensdag 14 september 2022 @ 09:12:
Mijn zoldertrap begint iets los te komen van de muur (is al een paar mm naar beneden gezakt). Het gedeelte met de paarse streep zit iets los. Nu had ik gedacht om waar de rode stippen zitten een gat te boren, chemisch anker erin en met een draadeind alles vast te zetten.
Zou dit een goede permenente oplossing zijn om de trap weer goed vast te zetten?
Het gaat om dezelfde soort trap als onderstaande.
[
Afbeelding]
OnTracK schreef op woensdag 14 september 2022 @ 09:58:
Als je zegt dat ie loskomt van de muur, bedoel je dan ook dat er (horizontaal) ruimte zit tussen de trap en de muur? Je wil dat gaat niet persé zomaar dicht"trekken" want dan trek je je traptreden uit de centrale kolom. Je zou het wel eerst kunnen shimmen en dan alsnog jouw oplossing toepassen.
Hier had ik afgelopen winter hetzelfde aan de hand: de trap zat los, was al wat gezakt en bewoog;
We woonden inmiddels al een half jaar in het huis en hebben daar met zwaar materiaal overheen gelopen voordat het echt opviel
In ons geval stond de kant aan de bovenzijde in jouw plaatje ruim een cm los van de muur (en dat hadden de vorige bewoners opgevuld met potloden

)
Wat wij hebben gedaan:
De trap hebben we eerst met een stempel omhoog gekrikt tot de bovenste trede min of meer waterpas stond
Daarna op de punten die jij met rode stip hebt aangegeven met een keilbout vastgezet
Op de plek van de keilbout tussen de trap en de muur een hardhouten vulplaatje en ook tussen de bovenste trede en de overloop
De overige ruimte opgevuld met PUR
Te doen: afwerklatje terugplaatsen zodat je de PUR niet meer ziet, de (koppen van de) keilbouten wegwerken met houtvuller en schilderen
Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...