Vraag

• Milado
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 04-03 02:12
Goedenacht!

Ik heb een vraag over de combinatie modem(connectbox van ziggo) en mijn router (netgear r7000). Ik gebruik de modem niet in bridge modus, het schijnt voor het gamen beter te zijn om direct te connecten op de modem. Ik gebruik de router als access point puur voor de wifi verbinding, aangezien ik de wifi van de modem niet optimaal vind, ik heb overigens de wifi van de modem uitgezet. Nu kwam er een monteur van ziggo en die zei dat mijn opzet tot eventuele storingen kan lijden, klopt dat? Hij adviseerde mij de de modem van ziggo in bridge modus te zetten. Wat is jullie mening hierover?

Dank alvast

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Djordjo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Dat kan tot storingen leiden als je je DHCP's niet goed configureert.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• g1n0
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Absoluut in bridgemodus zetten. Je hebt een prachtige router aangeschaft, waarom nog blijven op die ziggo box?
Je komt allerlei gekke dingen tegen als je 2 router met de lan kant naar hetzelfde netwerk verbind. Mocht je de ene achter de andere zetten (zonder bridgemodus) kom je weer andere gekke dingen tegen. Belangrijkste probleem wordt voor jou waarschijnlijk dubbel NAT.
Bel ziggo, zet je modem in bridge, hang je eigen routertje erachter en geniet van je betere wifi en volledige eigen beheer van je netwerk.

• g1n0
  • Niet online
Zie dat ik ben vergeten op je vraag te antwoorden. Kan dat; ja

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:22
Heb je last van storingen? Zo niet: lekker laten zitten.

Roomba E5 te koop

• Milado
sig69 schreef op woensdag 14 september 2022 @ 02:32:
Heb je last van storingen? Zo niet: lekker laten zitten.
Ligt eraan waarin uiten zich die storingen? Het is niet zo dat het internet weg valt, of hoef dat niet perse? Zou er bijvoorbeeld een risico op een te hoge ping/jitter er mee te maken kunnen hebben?

[ Voor 4% gewijzigd door Milado op 14-09-2022 06:56 ]

• Mototaz
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 02-10 21:27

Mototaz

Hobbymatige beunhaas

Toen ik een dergelijke opzet had werkte het prima zolang ik mijn eigen router als wifi AP had ingesteld (dat kon met mijn toenmalige netgear router). Maar dubbel NAT kan met sommige games problemen opleveren, met mijn vorige opstelling van mijn eigen router achter de glasvezel router kreeg ik bijvoorbeeld op de playstation bij Call of Duty de melding dat mijn NAT strict was wat niet direct voor problemen zorgte maar sommige dingen zoals games joinen wel wat lastiger maakte af en toe. Verder sluit ik mij aan bij Ginojo, laat de ziggo in bridge zetten en gebruik lekker je eigen router waar hij voor gemaakt is. :)

Wil je iets snel of goed, zorg dan dat je het zelf doet.

• Milado
Mototaz schreef op woensdag 14 september 2022 @ 07:58:
Toen ik een dergelijke opzet had werkte het prima zolang ik mijn eigen router als wifi AP had ingesteld (dat kon met mijn toenmalige netgear router). Maar dubbel NAT kan met sommige games problemen opleveren, met mijn vorige opstelling van mijn eigen router achter de glasvezel router kreeg ik bijvoorbeeld op de playstation bij Call of Duty de melding dat mijn NAT strict was wat niet direct voor problemen zorgte maar sommige dingen zoals games joinen wel wat lastiger maakte af en toe. Verder sluit ik mij aan bij Ginojo, laat de ziggo in bridge zetten en gebruik lekker je eigen router waar hij voor gemaakt is. :)
Hmm, ik game voornamelijk zelf ook en begreep dat als ik de modem in bridge modus zou zetten en rechtstreeks op mijn netgear zou verbinden ik een hoger latency zou krijgen. Men adviseerde mij hier op tweakers ook, in een ander topic, rechtstreeks op de modem aan te sluiten voor betere game ervaring. Weet dus niet wat de beste oplossing is...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• g1n0
  • Niet online
Theoretisch brengt elk extra device in je netwerk path een verhoging in latency (ping) met zich mee. Echter is dat in jouw interne netwerk te verwaarlozen. Gemiddelde latencies die ik in netwerken zie is 0.1-0.2 ms.

Praktisch ga je dus geen verhoogde latency zien, misschien zelfs nog wel iets lager omdat jouw eigen router waarschijnlijk iets krachtiger is dan die ziggo router. Wanneer deze niet meer hoeft te routeren kan dit een verlaging van latency opleveren.

• Milado
g1n0 schreef op woensdag 14 september 2022 @ 10:32:
Theoretisch brengt elk extra device in je netwerk path een verhoging in latency (ping) met zich mee. Echter is dat in jouw interne netwerk te verwaarlozen. Gemiddelde latencies die ik in netwerken zie is 0.1-0.2 ms.

Praktisch ga je dus geen verhoogde latency zien, misschien zelfs nog wel iets lager omdat jouw eigen router waarschijnlijk iets krachtiger is dan die ziggo router. Wanneer deze niet meer hoeft te routeren kan dit een verlaging van latency opleveren.
Top! Heb em in bridge mode laten zetten. Welke router is trouwens meer een aanrader voor het gamen, als je zou moeten kiezen tussen een Netgear nighthawk r7000 of een TP-Link Archer C3150...?

• Milado
Ik zit met nog een probleem ik heb de netgear r7000 opgezet achter de modem op bridge modus, het probleem is het haalt niet de normaal behaalde 370 mbps snelheid, maar het blijf steken op 157mbps en de latentie schommelt tussen 12 en 19 ms De meting is gedaan via de kabel en de xbox. Weet iemand wat het probleem zou kunnen zijn?

• g1n0
  • Niet online
Milado schreef op woensdag 14 september 2022 @ 16:11:
[...]

Top! Heb em in bridge mode laten zetten. Welke router is trouwens meer een aanrader voor het gamen, als je zou moeten kiezen tussen een Netgear nighthawk r7000 of een TP-Link Archer C3150...?
Verwacht dat je tp link beter gaat performen. Bevat een 1.4ghz dualcore processor, tov de 1ghz van de netgear. Maar dat kan in de praktijk anders uitpakken ivm software etc. Daar heb ik geen idee van bij deze merken. (Draai zelf altijd Mikrotik)

• g1n0
  • Niet online
Milado schreef op woensdag 14 september 2022 @ 17:36:
Ik zit met nog een probleem ik heb de netgear r7000 opgezet achter de modem op bridge modus, het probleem is het haalt niet de normaal behaalde 370 mbps snelheid, maar het blijf steken op 157mbps en de latentie schommelt tussen 12 en 19 ms De meting is gedaan via de kabel en de xbox. Weet iemand wat het probleem zou kunnen zijn?
Even met instellingen spelen. Welke router gebruik je nu?
Beiden kunnen gewoon die snelheden aan, maar zou kunnen dat er een deep packet inspection oid aanstaat, dan gaan je snelheden vaak drastisch omlaag.
Pagina: 1