internet delen werkt niet (derest wel) help!

Pagina: 1
Acties:

• mellowpimp
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
ik heb een netwerk 2 pc's geen hub, bestanden delen werkt, pingen naar elkaar ook. maar interneten op de client werkt voor geen meter... kom er ook niet echt uit geen prog gewoon ics

• Dreamer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-08 15:37

Dreamer

Foutje

iets meer info is wel handig

maar ik denk dat je dns moet instellen

specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt

Verwijderd

Ik heb het als volgt gedaan: Alle pc's een statisch IP-adres geven in het huisnetwerk, dan op de pc (server) die het internet deelt, ff de wizard draaien van internet delen en de vraagjes beantwoorden die de ICS wizard aan je stelt. Vervolgens op de client als Gateway het IP adres van je server invullen en de IP's van de DNS servers van je ISP en klaar, dan werkt het (bij mij tenminste wel)

Eventueel kun je ff een diskette maken op je server en die draaien op je client.

• mellowpimp
  • Niet online
dns heb ik op de client wel.. hoeft toch niet op de serveR?

• Mathizsias
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-08 18:18

Mathizsias

Drizzt

Op maandag 27 augustus 2001 23:18 schreef Neobazz het volgende:
Ik heb het als volgt gedaan: Alle pc's een statisch IP-adres geven in het huisnetwerk, dan op de pc (server) die het internet deelt, ff de wizard draaien van internet delen en de vraagjes beantwoorden die de ICS wizard aan je stelt. Vervolgens op de client als Gateway het IP adres van je server invullen en de IP's van de DNS servers van je ISP en klaar, dan werkt het (bij mij tenminste wel)

Eventueel kun je ff een diskette maken op je server en die draaien op je client.
Binnen 2 posts het antwoord :)

• mellowpimp
  • Niet online
dat had ik ook gedaan maar dat werkt niet echt helemaal.. zal alles nog wel opnieuw doen. kijken of het dan wel werkt

Verwijderd

je kunt sygate gebruiken :)

• mellowpimp
  • Niet online
ik weet het niet ... normaal gaat het altijd goed.. maar nu niet. *zucht* iemand enige idee?

• WHiZZi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:52

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Server IP intern: 192.168.0.1

Client:
- IP 192.168.0.10
- DNS = DNS van je ISP
- Gateway = 192.168.0.1

edit: {knip}

Zo zou het gewoon moeten werken..

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

• mellowpimp
  • Niet online
ik heb ip server 192.168.1.1 client 192.168.1.2
dns van client heb ik bij host computernaam van server domein client (maakt niet uit) dns server ip van de server en ip van de internetkaart gateway 192.168.1.1 subnetmask 255.255.255.0
op server geen dns & gateway.
en de internet delen staan ook niet meer netwerk onderdelen

• WHiZZi

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Je moet op de clients achter hostname de hostname van je client invullen en bij DNS gewoon de DNS van je ISP (Dus niet je server)

Let ook op dat dit systeem ook zo heet. En dat ze in dezelfde werkgroep zitten (Schijnt ook uit te maken heb ik gisteren ontdekt)

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

• mellowpimp
  • Niet online
ok. wie weet dan wat het dns is van @home ?

• WHiZZi

WHiZZi

Museumdirecteurtje

DNS @Home:

212.120.80.4
212.120.80.5
213.51.129.70
213.51.129.69
213.51.129.68
213.51.129.67

Zoveel? Jaa, meestal worden de 1e 2 (die 212.120.80.x) het meest gebruikt

• mellowpimp
  • Niet online
en host?

• WHiZZi

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Bij hostname: Naam v/d Client PC
Bij dat vak ernaast: leeg laten
DNS van @Home erin

en dan in een van de andere tabbladden (ff zoeken)

hostname ook veranderen
werkgroep moet hetzelfde zijn als die van de server

• mellowpimp
  • Niet online
ok tnx, als het niet werkt dan flikker ik sygate of wingate er wel op. als dat ook niet werkt dan post ik wel nog een keer
Pagina: 1