Hallo,
Ik ben op zoek naar advies / hulp i.v.m. een probleem op de onderstaande build. De PC heeft 1,5 jaar zonder problemen gewerkt. Sinds 2 maanden valt op random momenten het scherm uit tijdens het gamen. Meestal kan ik zo'n 30 tot 60 minuten gamen voordat dit gebeurd.
Het scherm valt uit maar ik hoor nog steeds game geluid en mijn vrienden op de voicechat. De ventilatoren van de pc beginnen harder te draaien en er is een hard reset nodig om de pc opnieuw op te starten. (Alleen nadat ik de stekker uit de voeding heb gehaald en de DisplayPort kabel eruit en erin heb gedaan, start de pc normaal op)
Hardware:
* AMD Ryzen 5800X
* Kraken Z73
* Gigabyte B550 AORUS PRO (laatste Bios update)
* 2x Crucial Ballistix 8GB DDR4 Ram 3600mhz (BL2K8G36C16U4BL)
* Be quiet! Straight Power 11 750W PSU
* RTX 3060 (laatste drivers)
...
Wat ik al geprobeerd heb:
- Moederboard BIOS update
- Videokaart drivers geupdate
- Windows 10 geupdate
- Kast stofvrij gemaakt
- Diverse componenten gechecked in de kast.
- CPU stresstest (Cinebench)
- GPU stresstest (Heaven benchmark) (PC viel uit na de test)
- HDMI kabel gebruikt i.p.v. DisplayPort.
Via Google kom ik niet verder meer dus vandaar dit bericht. Het zou enorm mooi zijn als jullie mij zouden kunnen helpen! Ben een beetje ten einde raad...
Alvast bedankt voor de moeite.
Ik ben op zoek naar advies / hulp i.v.m. een probleem op de onderstaande build. De PC heeft 1,5 jaar zonder problemen gewerkt. Sinds 2 maanden valt op random momenten het scherm uit tijdens het gamen. Meestal kan ik zo'n 30 tot 60 minuten gamen voordat dit gebeurd.
Het scherm valt uit maar ik hoor nog steeds game geluid en mijn vrienden op de voicechat. De ventilatoren van de pc beginnen harder te draaien en er is een hard reset nodig om de pc opnieuw op te starten. (Alleen nadat ik de stekker uit de voeding heb gehaald en de DisplayPort kabel eruit en erin heb gedaan, start de pc normaal op)
Hardware:
* AMD Ryzen 5800X
* Kraken Z73
* Gigabyte B550 AORUS PRO (laatste Bios update)
* 2x Crucial Ballistix 8GB DDR4 Ram 3600mhz (BL2K8G36C16U4BL)
* Be quiet! Straight Power 11 750W PSU
* RTX 3060 (laatste drivers)
...
Wat ik al geprobeerd heb:
- Moederboard BIOS update
- Videokaart drivers geupdate
- Windows 10 geupdate
- Kast stofvrij gemaakt
- Diverse componenten gechecked in de kast.
- CPU stresstest (Cinebench)
- GPU stresstest (Heaven benchmark) (PC viel uit na de test)
- HDMI kabel gebruikt i.p.v. DisplayPort.
Via Google kom ik niet verder meer dus vandaar dit bericht. Het zou enorm mooi zijn als jullie mij zouden kunnen helpen! Ben een beetje ten einde raad...
Alvast bedankt voor de moeite.