Welk mesh: linksys velop ac2200 of tp link deco m5

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• usain00
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 04-10-2022
Voor ons huis, hoekwoning 3 etages wil ik graag een mesh netwerk aanleggen. Ik heb nu nog adsl, maar in de nabije toekomt wellicht glasvezel. Ik heb van de meterkast naar de 2e en 3e een kabel liggen. Momenteel zit een modemrouter in de meterkast en een oude modemrouter als ap op zolder. Ik heb mijn werkkamer op zolder en ook dochterlief doet het een en ander voor school. Ik wens een stabiel en fatsoenlijk wifi in huis.

Ik zoek een?
Mesh netwerk met 3 nodes/ap's

Wat wil je ermee bereiken?
Dekking op elk etage en in de schuur. 6 meter van ons huis.

Wat is je budget?
Max. 200

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen voorkeur, maar op basis van de ervaringen en reviews hier twijfel ik tussen een tp link deco m5 en een linksys velop ac2200.

De linksys velop ac2200 is momenteel te verkrijgen voor ca. 165,-. Anders was ik voor de deco m5 gegaan. Is het voor 165 aan te raden om voor de linksys te gaan?

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Hoekhuis, betonnen vloeren. 4 pers huishouden. Smartphones. Werklaptop, privelaptop. Smart tv.

Alle reacties

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 09:25
andere mogelijkheid: Als je gaat switchen van internet, een provider kiezen met fritzbox modem, en dan dat
basis voor je mesh-ecosysteem gebruiken.

Hier in huis (vrijstaand jaren 30, dus geen beton) is een fritzbox modem 7590 in de meterkast + 2x fritz!repeater 3000 afdoende voor goede 5GHz dekking in elke ruimte. Repeaters zijn hier via wifi verbonden met de rest, maar in geval van betomn kun je je beter bekabeld aan het netwerk hangen natuurlijk (ben ik hier ook nog van plan.. de kabel ervoor ligt al ene jaar in de schuur O-) )

[ Voor 27% gewijzigd door breew op 13-09-2022 21:07 ]