Hallo allemaal, na veel lezen op het forum denk ik een aardig idee te hebben wat er nodig is voor het plaatsen van een monoblock warmtepomp. De situatie is als volgt, we hebben een jaren 30 woning, volledig nageisoleerd, voorzien van vloerverwarming in de woonkamer en LTV verwarming met ventilatoren in de rest van het huis. Wij kunnen het huis nu prima warm krijgen met de cv op 35 graden celcius, met een gasverbruik van 900 kuub per jaar waarvan ongeveer 100 kuub voor warm water.
Nou is mijn idee om een LG monoblock S van 7kw te plaatsen voor alleen het CV gedeelte en de combiketel
(Nefit, 2020) voorlopig te laten hangen voor het warme water. Omdat dit mijns inziens de hele installatie een stuk eenvoudiger maakt. Ik zou dan over een paar jaar een warmtepomp boiler kunnen plaatsen voor het warme water.
Is dit een logische gedachtengang of mis ik hier nog wat belangrijks, alvast bedankt voor het meedenken
Nou is mijn idee om een LG monoblock S van 7kw te plaatsen voor alleen het CV gedeelte en de combiketel
(Nefit, 2020) voorlopig te laten hangen voor het warme water. Omdat dit mijns inziens de hele installatie een stuk eenvoudiger maakt. Ik zou dan over een paar jaar een warmtepomp boiler kunnen plaatsen voor het warme water.
Is dit een logische gedachtengang of mis ik hier nog wat belangrijks, alvast bedankt voor het meedenken