Wireless charger werkt alleen met data usb kabel

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnh300
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 05-05 12:56
Beste,

Ik ben bezig met een projectje om een draadloze lader voor mijn telefoon op een scooter te maken. Nu werkt de oplader alleen met een usb kabel waarvan de data kabels ook aangesloten zijn.

Ik heb de + en - van de draad op een 12 volt psu aangesloten om te testen of het zou werken op het contact van de scooter. Maar dan knipperd er een rood lampje als alleen de + en - draad aangesloten zijn uit de kabel.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ESFdFetaXVai_wZ5zGL9Umcbges=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SBGQy2lbhmlot4H3m7f2pGkO.jpg?f=fotoalbum_large

Pas als ik de data kabels ook aansluit op een mannelijke usb en deze op bijvoorbeeld in de computer steek, werkt de draadloze lader. Maar dit kan niet met de scooter, hier heb ik alleen + en -. Ik wil niet een usb lader in de scooter bouwen, en vervolgens daar de draadloze lader op aansluiten.

Kan ik dit omzeilen? En wat moet ik doen met de data kabeltjes om het te bereiken?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dnhaas
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-05 00:23
Je hebt de + en - van je draadloze lader aangesloten op een 12v PSU? Aangezien ik verwacht dat je draadloze oplader voorheen via de afgebeelde usb kabel gevoed werd, is het niet gek dat deze niet werkt. Deze hoort op 5V te werken en niet op 12

• dnh300
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 05-05 12:56
dnhaas schreef op woensdag 14 september 2022 @ 00:21:
Je hebt de + en - van je draadloze lader aangesloten op een 12v PSU? Aangezien ik verwacht dat je draadloze oplader voorheen via de afgebeelde usb kabel gevoed werd, is het niet gek dat deze niet werkt. Deze hoort op 5V te werken en niet op 12
Hier dacht ik vanmorgen ook aan, een hele stomme fout die ik over het hoofd heb gezien. :0

Ik zou hem vanavond aansluiten op 5v met alleen de + en - verbonden.

Aangesloten op 5v en nu werkt het uiteraard wel…

[ Voor 4% gewijzigd door dnh300 op 14-09-2022 18:41 ]