eigen Wordpress website

Pagina: 1
Acties:
  • 771 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pastafan
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19-09 10:44
Mijn vraag

ik wil een eigen website gaan opzetten (geen webshop), maar een mededeling (soort blog) maar ook met een discussieforum. Het discussieforum moet in ieder geval ook bijlagen ondersteunen.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Ik heb een eerste orienterende fase doorlopen, Wordpress lijkt mij wel een leuk medium.

Ik hoef geen specifiek eigen domein, maar mag een domein zijn met naam van provider erin. Hosting Kosten dienen laag/niets te zijn

Zoals gezegd, Wordpress lijkt mij wel een goede basis.
Maar dan: hoe te starten? welke plugins te gebruiken? Hoe hosting partij te selecteren? Welke wordt/worden er aangeraden?

Beste antwoord (via pastafan op 14-09-2022 19:38)

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:38

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... đŸ•°ī¸

Wordpress is leuk, maar dit is zeker geen forum. Ik raad je aan om dan een combinatie te draaien van
Wordpress als blog en phpBB als forumsoftware.

Er zijn veel hostingbedrijven zoals Vimexx, Antagonist om maar een paar te noemen. Die bieden wel ondersteuning voor wat je wilt. Maar ÊÊn ding: Blijf weg bij Versio, want die hebben een echt slechte support.

Je hebt dan een domeinnaam en webruimte voor je blog en forum en alle vrijheid.
Kosten: ongeveer 5 euro per maand als ik naar Vimexx kijk. Voor niets gaat de zon op.

Als het echt gratis moet: kijk naar een hosted versie op Wordpress.com, dan heb je een subdomein. En bij Forum2go.nl kan je een forum aanmaken. Je bent dan wel afhankelijk van twee partijen, en dat is niet wat ik aanraad.

[ Voor 19% gewijzigd door AW_Bos op 13-09-2022 21:01 ]

☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +4 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Wordpress is leuk, maar dit is zeker geen forum. Ik raad je aan om dan een combinatie te draaien van

Er zijn veel hostingbedrijven zoals Vimexx, Antagonist om maar een paar te noemen. Die bieden wel ondersteuning voor wat je wilt. Maar ÊÊn ding: Blijf weg bij Versio, want die hebben een echt slechte support.

Kosten: ongeveer 5 euro per maand als ik naar Vimexx kijk. Voor niets gaat de zon op.

Als het echt gratis moet: kijk naar een hosted versie op Wordpress.com, dan heb je een subdomein. En bij Forum2go.nl kan je een forum aanmaken. Je bent dan wel afhankelijk van twee partijen, en dat is niet wat ik aanraad.

[ Voor 19% gewijzigd door AW_Bos op 13-09-2022 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Ik zou ipv phpBB een forum opstellen met xenForo. Persoonlijk vind ik die veel fijner en ook als user fijner te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Ernemmer schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 21:12:
Ik zou ipv phpBB een forum opstellen met xenForo. Persoonlijk vind ik die veel fijner en ook als user fijner te gebruiken.
En dan zit je minimaal al op 60 dollar per maand, of eenmalig vanaf 160 dollar al een zelfgehoste versie.
Dan is phpBB een stuk rianter omdat deze gratis is en er een actieve grote community achter zit die ook plug-ins maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Een klein bedrag voor een fijner forum lijkt mij geen probleem.
Maar dat kan TS dan zelf uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Ernemmer schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 21:30:
Een klein bedrag voor een fijner forum lijkt mij geen probleem.
Maar dat kan TS dan zelf uitzoeken.
Wat noem jij een klein bedrag? Jij verdient misschien genoeg om dat te kunnen betalen. Maar iemand anders zal met een startende site wel wat minder te besteden hebben.

"Hosting Kosten dienen laag/niets te zijn", zei de TS al.

[ Voor 7% gewijzigd door AW_Bos op 13-09-2022 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

AW_Bos schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 20:59:

WP als blog en phpbb als forum kan idd prima. Met een beetje nodig 'knuselen' kun je het zelfs tot 1 design maken.

Antagonist is helaas fors in prijs omhoog gegaan. Weboke en mijn.host zijn ook redelijk betaalbare alternatieven.

Blog - Glasnet status (privÊ log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZeroCode
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-10 13:45

ZeroCode

Woopie

AW_Bos schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 20:59:

Dat dus, gewoon Vimexx, lekker goedkoop en ruim voldoende.

• pastafan
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19-09 10:44
Dank allen, ik ga er mee aan de slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelicquele
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
*knip*. goed bedoeld, maar neigt nu een beetje naar spam.

[ Voor 86% gewijzigd door rens-br op 03-11-2022 14:20 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.