Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobilae
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 24-05 10:12
Binnenkort moet ik een LTP assessment doen. De meeste onderdelen ben ik redelijk los op en maak ik me niet al te druk om.

Het onderdeel wat ik graag nog wilde oefenen is de abstracte matrix. Ik heb daarvoor op hellotest het LTP voorbereidingspakket genomen. Die vragen zijn echter heel goed te doen, misschien wel iets te makkelijk.

LTP heeft ook een oefensite. Die is hier te vinden: oefensite

Als ik daar de abstracte matrix oefen op WO niveau dan krijg ik eerst twee voorbeelden die vrij simpel zijn. Als je vervolgens de oefentest start krijg je 6 vragen. Vraag 1-4 zijn prima te doen. Maar vraag 5 (met de rode en gele balletjes) vind ik behoorlijk vergezocht. Misschien ligt het aan mij, maar je moet voor mijn gevoel toch wel heel erg los zijn op deze testen om die door te hebben zonder uitleg. Vraag 6 (met de rode streepjes) vind ik te volgen, maar is ook van een hoger niveau dan de vragen van hellotest.

Mijn vragen zijn nu als volgt:

1) Weet iemand van welk niveau de vragen van de echte LTP abstracte matrix zijn? Moet ik dan denken aan het niveau van oefenvraag 5? Of is er slechts een enkele vraag van dat niveau?

2) Kent iemand een oefensite waar ik echt moeilijke vragen kan oefenen? Dat wil zeggen niet alleen symbolen die met de klok mee draaien of 180 graden van richting veranderen (dat is een beetje het niveau van hellotest en dus te makkelijk).

Alvast dank!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jorbit
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 06-05-2024
Zelf ik een een maand geleden een assessment van LTP gemaakt. Toevallig heb ik ook het oefenpakket van Hellotest gebruikt.

Wat ik mij nog kan herinneren is dat ik de oefeningen allemaal veel makkelijker vond dan de test. Het waren vooral heel veel vragen in een korte tijd. De focus ligt dus echt zoveel mogelijk vragen beantwoorden en niet zozeer op de moeilijkheid.

In mijn geval telden foute antwoorden niet mee dus zorg ervoor dat je alles invult, gokken dus als je tijd bijna op is Uiteraard ff goed lezen of dit bij jou ook zo is.

Als aanvulling op de matrixen. De techniek die je leert met oefenen kan je goed toepassen bij de test. Je weet door het oefenen ook welke matrixen meer tijd kosten om op te lossen of welke je moeilijk vind. Die moet je dus gelijk overslaan en voor het einde bewaren

[ Voor 19% gewijzigd door jorbit op 13-09-2022 22:01 ]

SolarEdge 6270Wp (4290 Oost, 1980 West) | Amersfoort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobilae
jorbit schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 21:58:
Wat ik mij nog kan herinneren is dat ik de oefeningen allemaal veel makkelijker vond dan de test. Het waren vooral heel veel vragen in een korte tijd. De focus ligt dus echt zoveel mogelijk vragen beantwoorden en niet zozeer op de moeilijkheid.
Bedankt voor je reactie! Bedoel je dat je de LTP moeilijker vond dan hellotest of andersom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorbit
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 06-05-2024
LTP makkelijker dan Hellotest. Vooral de numerieke vaardigheden en matrixen waren makkelijker in mijn beleving.

Verbale relatie test is vergelijkbaar. Vergeet ook niet dat je ff snel Google kan gebruiken als je woordenschat je in de steek laat :)

SolarEdge 6270Wp (4290 Oost, 1980 West) | Amersfoort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobilae
Top! Dank voor de info, dit is heel nuttig :)

• legofanaten
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03-06 12:23
Mobilae schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 18:39:
Maar vraag 5 (met de rode en gele balletjes) vind ik behoorlijk vergezocht. Misschien ligt het aan mij, maar je moet voor mijn gevoel toch wel heel erg los zijn op deze testen om die door te hebben zonder uitleg.
Los van de uitleg zitten er ook gewoon fouten in vraag 5. Linksonder is een bolletje met een bruine pijl die ernaar toe wijst, volgens de uitleg betekent dat, dat in de volgende cel een kleinere (pijl wijst naar bal), bruine bal (kleur van pijl is bruin) moet zijn, maar het is een grotere bruine bal. Los daarvan is niets gezegd over de grootte van de ballen, alleen of ze groter of kleiner dan de vorige in de rij moeten zijn. Daarmee zijn er twee correcte antwoorden te geven (er zijn twee bruine ballen met een gele pijl naar rechts te kiezen, beide zijn kleiner dan de bal links van het vraagteken.)

Toen ik de test een paar jaar geleden maakte vond ik de test zelf beter te doen, maar dat kwam mogelijk door de fouten in de voorbeelden.

I stand corrected, @rakydei heeft gelijk :-)

dus...

• rakydei
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 03-06 16:23
legofanaten schreef op woensdag 14 september 2022 @ 18:14:
[...]

Los van de uitleg zitten er ook gewoon fouten in vraag 5. Linksonder is een bolletje met een bruine pijl die ernaar toe wijst, volgens de uitleg betekent dat, dat in de volgende cel een kleinere (pijl wijst naar bal), bruine bal (kleur van pijl is bruin) moet zijn, maar het is een grotere bruine bal. Los daarvan is niets gezegd over de grootte van de ballen, alleen of ze groter of kleiner dan de vorige in de rij moeten zijn. Daarmee zijn er twee correcte antwoorden te geven (er zijn twee bruine ballen met een gele pijl naar rechts te kiezen, beide zijn kleiner dan de bal links van het vraagteken.)

Toen ik de test een paar jaar geleden maakte vond ik de test zelf beter te doen, maar dat kwam mogelijk door de fouten in de voorbeelden.
Niet helemaal, de grootte kijkt binnen kolommen, niet binnen rijen.

• Mobilae
Inmiddels heb ik hem gemaakt. Van de 20 vragen vond ik er 15 makkelijk tot redelijk uitdagend, maar goed te doen. De overige 5 vragen waren erg moeilijk (aanzienlijk hoger niveau dan hellotest). Ook die waren naar mijn idee uiteindelijk wel op te lossen maar ik liep daarbij echt tegen de timer aan. Bij 2 van die 5 heb ik een ‘educated guess’ kunnen doen, bij de laatste 3 heb ik moeten gokken wegens tijdgebrek.

Al met al ben ik er redelijk tevreden over, al had er misschien iets meer in gezeten als de vraagstukken op hellotest het type vraagstuk van de LTP iets meer zou reflecteren (daar zit m.i. wel een wezenlijk verschil in). Hoe dan ook, het is achter de rug dus nu afwachten! Dank voor alles reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwsgieriggg
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 24-09-2023
Hallo,

Kun je meer vertellen over hoe het proces verliep? Had je de test thuis gemaakt bijvoorbeeld en is er ook een tijdslimiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobilae
Je kan de test gewoon thuis maken. Er is inderdaad een tijdslimiet en dat is in mijn optiek ook de grootste uitdaging. Je moet behoorlijk snel werken om alle vragen op tijd af te krijgen. Mij is dat in ieder geval niet gelukt (de laatste 3 heb ik moeten gokken), terwijl ik vrij goed ben in dit soort tests. Dan zou je misschien het idee kunnen krijgen om hem samen met iemand te maken maar in mijn optiek is dat niet werkbaar.

Ik zie trouwens dat ik hier nooit meer op terug ben gekomen maar ik heb ondanks dat ik het vrij uitdagend vond een mooie score neergezet van 4.8/5.

• Nieuwsgieriggg
Ik zie nu pas dat je gereageerd hebt.
Ik ga je weer even spammen met wat vragen :o

Hoeveel van de 20 vragen had je goed beantwoord om deze score te behalen?

Wanneer kreeg je de uitslag, is dat meteen ter plekke als de tijd voorbij is?

Met iemand kunnen maken niet werkbaar? Maar wel mogelijk dus? Is er geen surveillance op afstand of iets dergelijks? Hoe weten ze dan dat de juiste persoon de test heeft gemaakt?

Alvast bedankt voor je reactie!

[ Voor 5% gewijzigd door Nieuwsgieriggg op 23-09-2023 08:11 ]

• Mobilae
Ik kreeg de uitslag pas later en kreeg niet te horen hoeveel vragen ik goed had, alleen een score. Ik vermoed dat ik zeker 16-17 vragen goed had, de andere 3-4 heb ik min of meer gegokt. Misschien 18 van de 20 goed? Geen idee.

Nog even los van de moraliteit van samen maken… Tijd is echt je grootste vijand. Zelfs even kort overleggen kan je aan het eind al een goed antwoord kosten. Laat staan als je dat bij elke vraag zou doen. Dat gezegd hebbende, als je de assessment op afstand maakt is er geen check wie er achter het scherm zit.

• Nieuwsgieriggg
Dank je wel voor je duidelijke en vooral hele snelle antwoorden!

En, gefeliciteerd met het mooie resultaat!

• Nieuwsgieriggg
Heb je trouwens ook de verbaal redeneer vermogen en analogieën test gemaakt?
Pagina: 1