Snel elkaar opeenvolgende onderbrekingen bij gebruik Blue Ra

Pagina: 1
Acties:
  • 265 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moonfox11
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 15-09-2022
Mijn vraag
...Een tweetal jaren geleden kocht ik een goede Blue Ray speler en een prijzige hdmi kabel. Helaas kon ik het niet laten om al een aantal discs te kopen. Toen ik alles aangesloten had en de player gebruikte bleek ik echter gemiddeld om de 15 seconden een onderbreking in het geluid te horen, echt onuitstaanbaar. Bij het Tv kijken of bij gebruik gewone Dvd speler heb ik dit niet. Mijn TV is wel al behoorlijk oud. Denk niet dat ik daar nog software updates op kan doen. Iemand een idee hoe ik dat kan oplossen? P.S. ik kijk steeds met hoofdtelefoon.
Zelf echt geen idee.

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Begin eerst maar eens te vertellen welke blurayspeler je hebt en welke TV.
En daarna is het handig als je zelf ook even aangeeft wat je zelf al geprobeerd had (if any) en wat er wel en niet lukte.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Waarom vul je niet het hele template in?

Welke speler, welke TV, welke hoofdtelefoon, hoe verbind je die hoofdtelefoon, hoe is je speler verbonden met de TV (gewoon HDMI, of HDMI + optische kabel, of via een versterker)?

Heb je je speler al eens schoongeblazen, zitten er krassen op je discs?

Heb je al eens in de handleiding van je speler en TV gekeken of ze bijv. HDMI ARC ondersteunen, allebei dezelfde versie daarvan (en dus niet de ene ARC en de ander eARC), en of deze aan staat? Heb je Dolby aan staan? Heb je HDMI CEC aan staan?

Er is zoveel meer informatie die allemaal kan mee spelen in het storen van geluid, maar zonder meer informatie kunnen we alleen maar gokken. Iets meer dan geen moeite doen zou wel handig zijn.

• Moonfox11
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 15-09-2022
Oon schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 17:52:

Welke speler, welke TV, welke hoofdtelefoon, hoe verbind je die hoofdtelefoon, hoe is je speler verbonden met de TV (gewoon HDMI, of HDMI + optische kabel, of via een versterker)?

Heb je al eens in de handleiding van je speler en TV gekeken of ze bijv. HDMI ARC ondersteunen, allebei dezelfde versie daarvan (en dus niet de ene ARC en de ander eARC), en of deze aan staat? Heb je Dolby aan staan? Heb je HDMI CEC aan staan?

Er is zoveel meer informatie die allemaal kan mee spelen in het storen van geluid, maar zonder meer informatie kunnen we alleen maar gokken. Iets meer dan geen moeite doen zou wel handig zijn.
Oon schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 17:52:

Voor mij is dit allemaal Latijn. Mijn TV is een sharp, hoofdtelefoon aangesloten op TV, merk blue Ray weet ik niet, staat al 2 jaar in garage. Van hdmi kabels heb ik geen verstand. Ben ook niet thuis opgenomen met depressie. Al die terminologie daar ken ik niets van.

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Kijk even aan de achterkant van je TV, daar zit een sticker met informatie over de TV. Net als bij de speler, ook daar staat op de achterkant netjes wat voor model dit is.

Wanneer je hoofd er nu even niet naar staat, of je bent niet in de gelegenheid om de informatie op te zoeken heeft dit topic op dit moment weinig toegevoegde waarde. Dan is het misschien handiger om de vraag te stellen wanneer je hoofd er wel naar staat of je wel in de gelegenheid bent om gevraagde informatie te leveren.

Met typenummers van apparatuur kan men je veel beter helpen, misschien is het wel een type-kwaal zoals sommige apparaten die hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Moonfox11 schreef op woensdag 14 september 2022 @ 20:47:
[...]

[...]

Voor mij is dit allemaal Latijn. Mijn TV is een sharp, hoofdtelefoon aangesloten op TV, merk blue Ray weet ik niet, staat al 2 jaar in garage. Van hdmi kabels heb ik geen verstand. Ben ook niet thuis opgenomen met depressie. Al die terminologie daar ken ik niets van.
Tja, dan zou ik toch even labeltjes gaan zoeken zoals @sypie aangeeft, want alleen een merknaam van je TV hebben we niks aan.

Als je hier niet aan uitkomt moet je lekker de dichtstbijzijnde electronicaboer bellen en vragen of die langs kan komen om het probleem op te lossen, dan ben je met een paar tientjes klaar.

Zelfs met de informatie die wij nodig hebben komt de oplossing waarschijnlijk neer op termen zoals ik eerder noemde, als je daar niks mee kunt dan kunnen we je verder ook niet echt helpen. Een beetje moeite vanuit jouw kant is hierin wel wenselijk.

Als je van de relevante apparaten (TV, bluray speler, receiver/versterker, koptelefoon, de HDMI kabel) een foto kunt maken, het liefst van het plaatje achterop, dan kunnen we misschien wel verdere stappen uitgelegd krijgen, maar een beetje basiskennis over technologie zou niet heel vergezocht moeten zijn op een tech forum :)

• dyrc
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
(un)educated guess op de vaag omschreven klachten: een wat jaren oude blue ray speler met (gloed)nieuwe blue rays, wat leidt tot de/encryptie problemen omdat de firmware van je speler niet bijgewerkt is (of niet meer bijgewerkt kan worden want uit de ondersteuning).

Verder even straight to the man: "Al die terminologie daar ken ik niets van.", dat is toch echt even jouw probleem. Ik zie al veel mensen die hulp willen aanbieden als je even de moeite neemt om wat typenummers op te schrijven. Lets try again:

Hoe je het ons makkelijk kan maken, en je er zelf ook wat opsteekt:
* pak een velletje papier, teken een vierkantje. Het vierkantje is je TV. Schrijf in het vierkantje het merk en het type van je tv.
* Trek nu een lijntje, en zet daar een nieuw vierkantje neer. Schrijf in dat vierkantje het merk en type van je blue ray speler
* ga zo voor elk apparaat dat je nodig hebt door, totdat je een soort 'wolk' van vierkantjes en lijntjes hebt, met daarin merken en types.

Wij denken verder met je mee na dit stukje huiswerk, we hebben vertrouwen in je dat je dit kan (en anders is het advies inderdaad om iemand te bellen om het je (betaald) volledig uit handen te nemen)

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:51

FeaR

In GoT we trust

Zoals hierboven reeds gezegd gaat het topic op deze manier niet werken. Zonder informatie welke apparatuur er aanwezig is en hoe dit alles exact aan is gesloten wordt het puur gokken. Neem de adviezen hierboven ter harte: kom eerst uit de huidige situatie qua gezondheid en eenmaal thuis (en toe aan het tackelen van dit probleem) alles op een rijtje zetten en een nieuw topic openen.

Zelfs zonder enige kennis van hardware dan wel het benoemen van merken en types had er zelf al het één en ander uitgesloten kunnen worden. De gehele keten van Blu-rayspeler tot hoofdtelefoon gaat mis. Haal de hoofdtelefoon er eens uit en test via d me interne speaker. Issues nog steeds? Dan zit het in ieder geval niet in de hoofdtelefoon. Et cetera.

[ Voor 32% gewijzigd door FeaR op 15-09-2022 14:13 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.