Ik heb al een geruime tijd mijn home cinema 'set' in gebruik. Deze deed het altijd perfect, maar echter sinds vanochtend is er ineens iets mis. En hij heeft ineens extreme ruis over het audio signaal, dus dat het geluid wat erachter zit maar amper te verstaan is, en het aantal dB is ineens flink versprongen (eerst zat ik ongeveer op -40dB qua geluidsinstelling, en nu ineens op -75dB.
Het gaat om de volgende opstelling:
- Yamaha receiver/versterker
- alle input apparaten zitten aangesloten op de receiver, en dan 1 hdmi kabel naar de TV toe
- 2 staande teufel speakers (Teufel 40 mk2)
- Teufel center speaker
- SVS subwoofer
- LG tv
Waarbij alles circa 6.5 jaar oud is
Ik heb al het volgende gecheckt:
- Geluid uit TV zelf klinkt wel goed
- Via BlueTooth iets afspelen op receiver klinkt ook niet goed
Daarom zou het volgens mij in de receiver zelf moeten zitten, of de bekabeling naar de speakers. Dat laatste lijkt me echter sterk, want dan zou dit toevallig naar alle speakers tegelijk mis zijn gegaan. En zover ik zo snel kan zien lijkt ook alles prima aangesloten.
Heeft iemand tips over wat ik nog zou kunnen checken? Of is de receiver gewoon dood?
Het gaat om de volgende opstelling:
- Yamaha receiver/versterker
- alle input apparaten zitten aangesloten op de receiver, en dan 1 hdmi kabel naar de TV toe
- 2 staande teufel speakers (Teufel 40 mk2)
- Teufel center speaker
- SVS subwoofer
- LG tv
Waarbij alles circa 6.5 jaar oud is
Ik heb al het volgende gecheckt:
- Geluid uit TV zelf klinkt wel goed
- Via BlueTooth iets afspelen op receiver klinkt ook niet goed
Daarom zou het volgens mij in de receiver zelf moeten zitten, of de bekabeling naar de speakers. Dat laatste lijkt me echter sterk, want dan zou dit toevallig naar alle speakers tegelijk mis zijn gegaan. En zover ik zo snel kan zien lijkt ook alles prima aangesloten.
Heeft iemand tips over wat ik nog zou kunnen checken? Of is de receiver gewoon dood?