Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simon Shipperd
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-01 23:20
Hey iedereen.

Momenteel ben ik nog in het bezit van een iPhone 7. Het toestel werkt op zich nog deftig en de batterij gaat nog redelijk mee. Bij intensief gebruik soms 1-2 keer extra opladen. De voornaamste reden dat ik een nieuw toestel wil kopen is omdat ik ook mijn online bankieren op mijn smartphone doe, en de 7 geen nieuwe software updates gaat krijgen.

Dat ik bij een iPhone blijf staat vast, maar ik twijfel vooral om voor de 14 te gaan of gewoon de 13 te nemen.

De reden waarom ik meer naar de 13 nijg is omdat beiden toestellen, buiten een licht betere batterij en betere camera op de 14, vrijwel identiek zijn aan elkaar. De SOC lijkt mij ook dezelfde te zijn behalve 1 extra GPU core. Maar aangezien ik 0,0 gaming doe op mijn telefoon lijkt me dit onbelangrijk.

Als ik foto's gemaakt met de iPhone 13 zie lijkt deze ook nog meer dan te voldoen. Buiten de occasionele vakantiefoto of foto's op het werk wordt die ook niet zo vaak gebruikt.

Er is natuurlijk ook het prijsverschil. De 13 is nu voor 859 te koop bij de Media Markt terwijl de 14 toch +1000 euro kost. Wat toch ook al een aardig verschil is. En ik zou op zich nog een jaar kunnen verder trekken met mijn 7, maar ik vermoed niet dat een iPhone 15 plots terug 200 euro goedkoper zou worden.

De grootste reden dat ik een beetje twijfel is omdat ik langs de ene kant een beetje zonde vind om een model van 1 jaar oud te kopen.

Terwijl, als ik logisch nadenkt, de 13 de juiste keuze is. Aangezien de 14 dezelfde SOC gebruikt zullen beiden hoogstwaarschijnlijk even lang software en security updates krijgen.

Vanwege de twijfel post ik het toch ook maar even hier, om jullie mening te horen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lau1406
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 23-05 09:49
Apple kennende krijg je lang genoeg software updates op de 13. En wat je zelf al zegt hebben ze dezelfde soc, dus voor performance hoef je het ook niet te doen.

Mijn persoonlijke mening is, tenzij je een specifieke functie zoekt die alleen op de iPhone 14 zit, om gewoon de iPhone 13 te halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:05
13 heeft zelfde processor als de 14, dus verwacht dat de toestellen even lang ondersteuning krijgen, dus 13 is prima keuze

Enige ter overweging als je het budget hebt, 13 pro scoren? Die is beter dan de gewone 14....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
De enige twijfel die je lijkt te hebben is een gevoel dat je geen model van een jaar oud wil kopen. Maar zeg jou zelf, is dat een rationeel argument? Volgens mij ben je er wel uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
swhnld schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 17:44:
13 heeft zelfde processor als de 14, dus verwacht dat de toestellen even lang ondersteuning krijgen, dus 13 is prima keuze
Nuance: de gewone 14 heeft de processor van de 13 Pro.
Enige ter overweging als je het budget hebt, 13 pro scoren? Die is beter dan de gewone 14....
In welk opzicht? De 13 Pro heeft een camera extra, maar verder is er weinig beter aan.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-05 17:06
Zelf een iPhone Pro 11 vind ik nog steeds een prima toestel. Ik gebruik dat toestel dagelijks en voor een snapshot is die ruim voldoende. Sneller socs zijn leuk, maar als je geen games speelt dan is het allemaal al een hele tijd dikke prima. Ik zou lekker een iPhone 13 kopen.

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:05
Hahn schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 17:45:
[...]
In welk opzicht? De 13 Pro heeft een camera extra, maar verder is er weinig beter aan.
3 x optische zoom op de Pro maakt de camera beter. Hier een kort vergelijk:
https://nanoreview.net/en...14-vs-apple-iphone-13-pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
swhnld schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 19:49:
[...]

3 x optische zoom op de Pro maakt de camera beter. Hier een kort vergelijk:
https://nanoreview.net/en...14-vs-apple-iphone-13-pro
Ik verwoorde het niet helemaal duidelijk, ik bedoelde te zeggen dat de extra lens het op camera-gebied inderdaad beter maakt, maar verder (op die extra lens na dus) is er volgens mij weinig beter aan de 13 Pro vergeleken met de normale 14.

Ah, de normale 14 heeft geen 120Hz, dat is wel een aardig verschil.

[ Voor 6% gewijzigd door Hahn op 13-09-2022 19:58 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simon Shipperd
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-01 23:20
swhnld schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 17:44:

De 13 Pro is dan ook al een stukje duurder. Dat is deels ook de reden waarom ik eerder naar een 13 ipv 14 nijg. Niet dat ik het geld er niet voor heb, maar ik kan puur voor mezelf echt geen getal van 4 cijfers neerleggen voor een gsm.

Alvast bedankt voor alle input iedereen. Ik vermoed dat ik morgen toch eens ga kijken voor een 13 dan.
Pagina: 1