De volgende gpu-generatie komt eraan? Clickbait.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Hoe staat het met de videokaartprijzen?

De volgende gpu-generatie komt eraan
reviews: Hoe staat het met de videokaartprijzen? De volgende gpu-generatie ko...

Een Plus-artikel met de clickbait "De volgende gpu-generatie komt eraan", maar in het hele artikel wordt niks inhoudelijks verteld over de volgende generatie gpu's.

Tegelijkertijd is het gewoon een weergave van de pricewatch. Is dat nou écht een Plus-artikel?

Daarnaast is de styling ook wat belabberd in deze dark-mode plugin.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UIw9VNOYYRAcawKwbEx7Cdyrs7w=/800x/filters:strip_exif()/f/image/fIlMjtiESYDyhbA28bpbicDI.png?f=fotoalbum_large

Maar vooral: ik vind het niet echt een Plus-artikel. D'r zit geen enkele nieuwswaarde in en het artikel zegt helemaal niks vergeleken met wat de Pricewatch ons ook kan vertellen (in beter contrast).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:51

WoutF

Hoofdredacteur
Uit de eerste alinea
Het is inmiddels bijna twee jaar geleden dat Nvidia en AMD hun huidige videokaartgeneraties op de markt brachten; de GeForce RTX 30-serie en de Radeon RX 6000-line-up. Achteraf gezien werden deze generaties vooral getekend door grote tekorten en absurd hoge prijzen. Inmiddels nadert de release van de volgende generaties videokaarten; een goed moment om eens te bekijken hoe het ervoor staat met de actuele gpu-prijzen.
Had jij een uitgebreid stuk verwacht over de volgende generatie videokaarten? Want met een titel als 'Hoe staat het met de videokaartprijzen?' en een afbeelding die een prijsgrafiek laat zien was de insteek dachten wij wel duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob_erwt
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:47

rob_erwt

What does this button do?

Eerlijk gezegd had ik ook een stuk over de volgende generatie kaarten verwacht. Eventueel aangevuld met wat men/jullie verwachten wat dat met de prijzen van de (huidige) kaarten gaat doen.

Never underestimate the power of stupid people in large groups

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freelance
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13:39
WoutF schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 16:01:
Uit de eerste alinea

[...]

Had jij een uitgebreid stuk verwacht over de volgende generatie videokaarten? Want met een titel als 'Hoe staat het met de videokaartprijzen?' en een afbeelding die een prijsgrafiek laat zien was de insteek dachten wij wel duidelijk.
Hoewel ik het niet eens ben met de insteek van het topic had het wat mij betreft wel wat duidelijker gekund :).

Voor de afbeelding met prijsgrafiek heb ik drie keer moeten kijken naar het screenshot dat hieronder staat voordat het mij opviel. Daarnaast helpt het ook niet dat de laatste laatste twee woorden ‘actuele gpu-prijzen’ bijna wegvallen / niet opvallen door de gradient.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yv9GRXKUbw325Yx0RQJb4xclq8w=/800x/filters:strip_exif()/f/image/aTrXcLaGNbcQM7lKS5vVEGNJ.png?f=fotoalbum_large

(...)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
WoutF schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 16:01:
Uit de eerste alinea

[...]

Ik had inderdaad een uitgebreid stuk verwacht over de aankomende videokaarten, veel mensen zitten te wachten op die informatie en ik had gehoopt op een Tweakers primeur ofzo :) De subtitle "de volgende generatie komt eraan" klinkt inleidend op een uitgebreid stuk over de nieuwe generatie.

Maar jullie zien de statistieken ook, ik ben benieuwd hoeveel mensen vluchtig scrollen, zoekende naar de informatie over de volgende generatie, en die vervolgens wegklikken omdat ze alleen maar grafieken zien met prijzen die ze in veel gevallen (neem ik aan; als gamer volg ik het niet op de voet maar zie je maandelijks de prijzen ook droppen) allang wisten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:51

WoutF

Hoofdredacteur
Blue-eagle schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 22:05:
[...]

Ik had inderdaad een uitgebreid stuk verwacht over de aankomende videokaarten, veel mensen zitten te wachten op die informatie en ik had gehoopt op een Tweakers primeur ofzo :) De subtitle "de volgende generatie komt eraan" klinkt inleidend op een uitgebreid stuk over de nieuwe generatie.

Maar jullie zien de statistieken ook, ik ben benieuwd hoeveel mensen vluchtig scrollen, zoekende naar de informatie over de volgende generatie, en die vervolgens wegklikken omdat ze alleen maar grafieken zien met prijzen die ze in veel gevallen (neem ik aan; als gamer volg ik het niet op de voet maar zie je maandelijks de prijzen ook droppen) allang wisten.
Ok, goeie feedback, dat hadden we met deze hoofdtitel en afbeelding niet verwacht. En nee, die statistieken hebben we niet. Samen met onze overstap naar thirdpartytrackingvrij adverteren zijn we ook overgestapt naar serverside analytics, waarbij we een stuk minder kunnen meten (maar dat wat we meten wel accurater is).
Pagina: 1