[Mandrake 8.0] KDE 2.2 installatie probs

Pagina: 1
Acties:

• FlipFlap
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-08 22:09

FlipFlap

Tweakeroid sinds 28_01_2001

Topicstarter
[Newbie-question]
Ik heb net de Mandrake 8.0 distributie ge-installeerd en wil de KDE 2.2 installeren, alleen krijg ik dependecie problemen ivm libasound en die kan ik nergens vinden.

Ik heb de rpm van i586 van de KDE 2.2 gedownd, maar ik begin weer te verlangen naar de setup.exe :'(

ff niets

• johnny7
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-11-2023
Je kunt eens gaan kijken op rpmfind.net en dan zoeken op libasound. Als het goed is, krijg je dan de package te zien waar dat bestand in staat. Het kan ook helpen om alle bibliotheken en dergelijke van de KDE te downloaden en te installeren. Doe die met de mandrake update, die installeert meteen alle benodigde packages. Zo is het mij ook gelukt. 8-)

• FlipFlap

FlipFlap

Topicstarter
Thx, het heeft even geduurd, maar het is me uiteindelijk gelukt.

Ik heb alleen alles handmatig moeten doen omdat ik de Mandrake Update nog niet aan de praat heb. Ik heb linux geïnstalleerd op VMware en achter een proxy. Op de proxy draait ook een webserver, dus gebruik ik poort 81 voor de www proxy en ik heb nog niet kunnen vinden waar ik dat voor Mandrake kan instellen.

ff niets

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

http proxy settings vind je onder DrakConf als Internet configuration ofzoiets.. ff zoeken, want die optie laat-ie wel zien.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• FlipFlap

FlipFlap

Topicstarter
Op dinsdag 28 augustus 2001 21:18 schreef BackSlash32 het volgende:
http proxy settings vind je onder DrakConf als Internet configuration ofzoiets.. ff zoeken, want die optie laat-ie wel zien.
Volgens mij heb ik die ingesteld. Konqueror doet het iig.

Allen kan ik geen secure of ftp source toevoegen in de software manager. Hij blijft zoeken, maar vind niets.

Aan de instellingen van de proxy zou het niet moeten liggen. Ik kan via Konqueror zelf wel vanaf een ftp server downloaden.

ff niets

• FlipFlap

FlipFlap

Topicstarter
Niemand anders / een andere suggestie?

ff niets

• BezurK
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-06 09:12
Euhm, volgens mij is KDE 2.2 de standaard meegeleverde versie met mandrake 8.0... correct me if i'm wrong...
Als ik gelijk heb hoef je em helemaal niet te installeren, en trouwens, lees eerst ff wat rpm howto's en manpages voordat je gaat roepen dat je verlangt naar setup.exe! ;)

Rookworst zonder R is ook worst.

• _Squatt_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
(jarig!)
Op woensdag 29 augustus 2001 23:18 schreef BezurK het volgende:
Euhm, volgens mij is KDE 2.2 de standaard meegeleverde versie met mandrake 8.0... correct me if i'm wrong...
You're wrong :P

Bij mandrake 8.0 zit KDE 2.1
Ik dacht dat 2.2 wel in 8.1beta zat.

"He took a duck in the face at two hundred and fifty knots."

• FlipFlap

FlipFlap

Topicstarter
Op woensdag 29 augustus 2001 23:18 schreef BezurK het volgende:
Als ik gelijk heb hoef je em helemaal niet te installeren, en trouwens, lees eerst ff wat rpm howto's en manpages voordat je gaat roepen dat je verlangt naar setup.exe! ;)
Het is toch echt KDE 2.1 in Mandrake 8.0

Ach, alle begin is lastig en dat vind ik ook niet zo erg. Ik kan alleen niet de software installer aan het internet gekoppeld krijgen. Het lijkt alsof die niet de proxy instellingen meekrijgt. Daardoor én mijn gebrek aan ervaring, zorgde ervoor dat ik alles handmatig bij elkaar moest zoeken. Dat is dus op zich niet erg. Dan weet ik ook hoe dat werkt, maar nu wil ik toch wel graag de Software installer van Mandrake aan de praat zien te krijgen. In de docs heb ik niets kunnen vinden wat me op de goede richting zet. Vandaar de vraag hier.

Dus......

Iemand een tip?

ff niets

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Op woensdag 29 augustus 2001 23:53 schreef _Squatt_ het volgende:
Bij mandrake 8.0 zit KDE 2.1
Ik dacht dat 2.2 wel in 8.1beta zat.
U gaat door voor de koelkast ;)

KDE2.2 onder mdk8.1 geeft je trouwens een aantal extra configuratie-opties om het zo multimedia-winXP-trammelant achtig te maken als maar kan ;)

Ik weet alleen niet of ik dat nou een verbetering moet noemen...

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1