LG warmtepompdroger problemen stoppen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeffrey0112
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 13-10-2023
Hallo Beste forum Leden,

Ik zit met het volgende probleem.
een 3 maanden geleden een LG warmtepompdroger gekocht type :LG RC80V9AV4Q.

de situatie: huis is in 2021 compleet gerenoveerd incl nieuwe bedrading en meterkast tevens 2 aparte groepen laten aanleggen voor droger + wasmachine (beiden een eigen stopcontact).

zo gezegd zo gedaan droger en wasmachine van LG gekocht kort na de aanschaf kwamen de problemen.
de warmtepompdroger laat op de raarste momenten de stop/zekering/groep eruit springen in de meterkast (Aardlekschakelaar blijft ten alle tijden netjes ingeschakeld hier gebeurd niks mee !).

dit doet hij meestal een enkele minuten na het afronden van een progamma of gewoon lekker midden in de nacht als het apparaat niet gebruikt wordt en al 2 dagen uit staat erg raar dus ?
het kan zo maar een aantal dagen weken goed gaan maar ook zo maar 2 x achter elkaar erg vervelend uiteraard.

netjes een nieuwe droger ontvangen een week erna , deze geeft dezelfde klachten.

als ik de droger wissel met de wasmachine groep springt deze er uit, sluit ik hem aan om het lichtnet groep van de bovenverdieping spring hij hier ook uit.

nogmaals hij maakt altijd zijn progamma af maar op de raarste momenten komen wij erachter dat we hem niet meer kunnen aanzetten en moeten we helemaal naar onder lopen om de switch van de groep weer goed te zetten.

monteur is langsgeweest en heeft het apparaat gemeten en niks raars gevonden momenteel ben ik wachtende op een megger test zoals ze dat wel noemen.

iemand die me op weg kan helpen met dit probleem ? of iemand die dit ook heeft ervaren ?

Groeten Jeffrey :)

• jeffrey0112
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 13-10-2023
niemand enig idee wat het probleem hier kan zijn ???