Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Staatje maken met woonwerk CO2 voetafdrukken

Pagina: 1
Acties:

• usr-local-dick
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Hi
Ik zou graag voor ons kantoor het woonwerkverkeer in kaart willen brengen. En dan met name de CO2 voetafdruk.
Stel dat ik van medewerkers vaststel hoeveel kilometer ze lopen, fietsen, bus/tram/metro/trein/pont nemen, of autorijden. Ik weet dat er "standaard CO2 tarieven" zijn voor bovenstaande manier van vervoer. Hiermee kun je dan de totale hoeveelheid berekenen.
Er zijn er een paar, bijvoorbeeld:In deze twee (er zijn er meer) staat dat trein/metro/tram 0 gram CO2/km doen. Is dat echt zo? Dat zou betekenen dat ze allemaal wind/zonne-energie/etc gebruiken?
Of zou het betekenen dat het afgerond 0 gram CO2/km is? Als het in werkelijkheid bv 0,16 gram CO2/km is, dan is dat wel handig als ik ermee ga rekenen...

PS ik kon zo 1-2-3 niks kant-en-klaars vinden, behalve dure 'tools' zoals:

https://www.woon-werkverk...itstoot-woon-werkverkeer/

Heeft iemand anders misschien al een keer een spreadsheet oid gemaakt...?

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
In dat laatste tooltje werken ze inderdaad met 0,00000 uitstoot bij trein/metro/tram.

Dit kun je zien in het youtube-filmpje
YouTube: CO2 AfstandsCalculator | Applicatie voor berekening CO2 uitstoot en ...

Op 1:18 stoot werknemer 3 op jaarbasis 8486 kg uit als hij 100% met auto komt.
Als ze daarna invullen dat hij 50% met OV komt, halveert de uitstoot exact naar 4243 kg