Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Plafondlamp slim maken, zonder slimme filament lampen

Pagina: 1
Acties:

• djordy
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 13-09-2022
Hoi allemaal,

Ik ben al een tijdje bezig om heel de beneden verdieping te voorzien van Hue lampen, en ben bijna compleet. Ik heb alleen nog een eetkamer (plafond)lamp waar 6 globe filament lampen in zitten. Best wel wat dus. Nu vraag ik mij af: is het echt nodig om 6 philips hue filament lampen te kopen, of is er (net als door middel van de klik aan / klik uit optie) een soortgelijke manier om de schakelaar slim te maken, in plaats van de lampen? Dat kan natuurlijk een goedkopere optie zijn.

Benieuwd naar jullie tips!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-11 16:58

The Zep Man

🏴‍☠️

Je kan de schakelaar vervangen met iets dat Zigbee compatibel is. Zie bijvoorbeeld BSEED op AliExpress (wat onderhuids Tuya-spul is). Er zijn ook merken dichterbij huis die vervangende schakelaars aanbieden. Hou er wel rekening mee wat door je Zigbee coordinator (niet) ondersteund wordt.

Als je een schakelaar vervangt, hou dan ook rekening met de (on)beschikbaarheid van de nullijn, wat mogelijk de keuze van je schakelaar beperkt. BSEED heeft bijvoorbeeld schakelaars zonder en met benodigde nullijn, maar enkel een dimmer die een nullijn vereist. ECO-DIM heeft een Zigbee dimmer die geen nullijn nodig heeft, en gebruikt kan worden met veel bestaand afwerkmateriaal.

[ Voor 49% gewijzigd door The Zep Man op 13-09-2022 11:59 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

djordy schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 11:50:
Hoi allemaal,

Ik ben al een tijdje bezig om heel de beneden verdieping te voorzien van Hue lampen, en ben bijna compleet. Ik heb alleen nog een eetkamer (plafond)lamp waar 6 globe filament lampen in zitten. Best wel wat dus. Nu vraag ik mij af: is het echt nodig om 6 philips hue filament lampen te kopen, of is er (net als door middel van de klik aan / klik uit optie) een soortgelijke manier om de schakelaar slim te maken, in plaats van de lampen? Dat kan natuurlijk een goedkopere optie zijn.

Benieuwd naar jullie tips!
Shelly module lijkt me een simpele oplossing.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02:20

Illusion

(the art of)

Voordat we allemaal dingen voorstellen: welke app/platform gebruik je?
Als je nu alles met de philips hue app bedient, dan wil je waarschijnlijk iets dat daar ook mee compatible is. Dan moet je op zoek naar iets dat "friends of hue" compatible is.
Bijvoorbeeld iets van ecodim

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

• djordy
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 13-09-2022
Thanks voor het meedenken! Ik gebruik inderdaad Philips Hue. Ben ondertussen al druk aan het googlen naar een paar opties die hier aangeraden worden. Extra tips zijn altijd welkom. Thanks!

• Raymond19792
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 02-09 15:13
Shelly 1L werk zonder nul

*maar dimt niet

[ Voor 28% gewijzigd door Raymond19792 op 13-09-2022 19:03 ]

• skai21
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11-11 16:26
djordy schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 18:58:
Thanks voor het meedenken! Ik gebruik inderdaad Philips Hue. Ben ondertussen al druk aan het googlen naar een paar opties die hier aangeraden worden. Extra tips zijn altijd welkom. Thanks!
Ik zou voor de Zigbee dimmer gaan van Robbshop(of andere shops), je bouwt hem in achter de schakelaar en je kunt je normale lampen gewoon blijven gebruiken.
heb er zelf eentje met een kroonluchter boven de tafel met 32 lampjes :P

16 x JaSolar 335Wp | 5430Wp | GOODWE 4K-DT

Pagina: 1