Toon posts:

KT7E T-Bird 1100 instellingen vraag....

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goed, vraagje, ik kom er zelf even niet meer uit...
Ik heb laatst een KT7E gekocht, en wil daarop stabiel, maar snel, een T-bird plaatsen van 1100Mhz/266. Nou kan ik de instellingen in het softmenu maar niet goed krijgen ;(
Vraag is dus: wat zijn de beste instellingen voor deze combinatie?

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-08 17:07
waarschijnlijk krijg je 'm wel stabiel op 11x100. Een KT7E is niet gemaakt om op 133mhz te draaien. Vaak haalt hij het wel maar het wordt niet gegarandeerd.

Suc6

• VlasBaard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-06 02:02
De 1100 MHz is geen 266 klant. Dus of je hebt een 1100 die op 200 moet (11x/5.5x multi) of je hebt een 1133 die op 266 moet (8.5x/4.25x multi).

Greetings and felicitations, children of technology - Icon in het groot

• EquiNox
  • Niet online

EquiNox

Speed plz.

Het KT7E-mobo is niet geschikt voor 133Mhz FSB... Het is een 'afgekeurde' 133Mhz chip die perfect werkt op 100Mhz, maar waarschijnlijk dus NIET op 133Mhz. Dit is wat ik me herinner van de KT7E... Ik zou altijd voor een KT7A gaan, voor die paar tientjes heb je zekerheid dat het op 133Mhz gaat werken...

Verwijderd

Topicstarter
Kwil graag alle bovenstaande mensen danken voor de reacties. Alleen heeft Vlasbaard ongelijk: 1100/266 bestaat wel degelijk. Toch ben ik nu aan het onderhandelen met m'n verkopers, EuroPc.nl, omdat zij op hun site hadden staan dat de KT7E 266FSB heeft:r
Dus wil ik nu een ander mobo, de KT7A....

• VlasBaard
  • Laatst online: 05-06 02:02
AMD's Athlon homepage.

1100MHz/200 of 1.13GHz/266. Punt.

Verder is het wel een beetje raar van EuroPC dat ze zeggen dat dat mobo 133 MHz support want hij kan het wel af en toe, maar garanties kunnen ze niet bieden... kan je em niet inwisselen voor een KT7A ?

Greetings and felicitations, children of technology - Icon in het groot

Verwijderd

Topicstarter
Heer Vlasbaard, volgens mij heb je helemaal gelijk *D
Dus ben ik feitelijk dubbel voorgelogen door Europc, maar zelf zo slordig geweest om niet goed te kijken op bijvoorbeeld de AMD site...
Dus heb ik een KT7E met een 1100Mhz/200 Athlonnetje, en verder geen gezeik meer.
Wel vreemd trouwens (Baron, ouwe zeur) dat Windoos blijft aangeven dat ik een AMD850 heb....

Verwijderd

Op dinsdag 28 augustus 2001 14:53 schreef [TLT]Lynx het volgende:
waarschijnlijk krijg je 'm wel stabiel op 11x100. Een KT7E is niet gemaakt om op 133mhz te draaien. Vaak haalt hij het wel maar het wordt niet gegarandeerd.

Suc6
Hij haalt het altijd hoor. Alle reviews haalt hij zelfs 146 mhz, sommige reviewers kregen hem op 150 mhz. Bij mij werkt het perfect

Verwijderd

Topicstarter
Goed, de stavza (stand van zaken) na menig woordje met Europc...volgens hen had ik wel degelijk een 1100\266 gelregen en zou ik een jumper moeten omzetten (!) op het mobo. De kt7e heeft precies 1 jumper en waar die voor dient, Jodel mag het weten. Leuke van het softmenu is juist dat je niet hoeft te kloten met jumpers. Dus ben ik gaan rotzooien met de de diverse user instellingen voor de cpu. Na een aantal mislukte sprongetjes die het mobo niet wilde pakken, ben ik nu tevreden (zeer tevreden) uitgekomen op een combinatie van 130FSB met multiplier 8.5. Je komt dan uit op een aardige 1105Mhz, en daar lijkt de zaak stabiel op te draaien (temperatuur rond de 49 graden). 133FSB combinaties lijkt dit mobo niet te slikken...
Voorlopig houd ik het hierop; serieus overklokken ga ik pas als ik echt het idee heb dat de bitbox niet Manke Nelis gaat.
Pagina: 1