Hallo allemaal,
Momenteel ben ik bezig om mijn verlichting om te zetten naar Philips Hue lampen. Omdat ik in een oude huurwoning woon, heb ik nog oude opbouwdozen. Deze verpesten een beetje het uiterlijk van de woning en tegelijkertijd werkt het niet handig met Hue. Graag wil ik er dus een paar vervangen voor een Hue dimmer of Hue tap. Ik heb echter geen verstand van elektra.
Nu heb ik op oude forums gelezen dat je door middel van een (Wago) lasklem voor een constante stroomtoevoer kunt zorgen. Dit zou ideaal zijn omdat ik dan het stopcontactgat kan bedekken met een Hue plaatje. Op het moment dat ik dan uit de woning ga, kan ik de schakelaar gewoon weer terugplaatsen.
Ik vraag mij nu alleen af hoe dit in zn werk gaat met de elektriciteitsdraden. Moet je deze nu juist in dezelfde lasklem doen, of niet? Ik heb vrij oude draden in mijn woning en weet dus niet wat handig is. Het gaat in eerste instantie om een dubbele lichtschakelaar die ik wil voorzien van constante stroom. Hier gaan 2 zwarte draden en 1 groene draad in, zoals op de foto's te zien. Iemand die mij hierbij kan helpen?:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/qtIDEdRG6OhmaCRdS49lZX87.jpg?f=user_large)
Momenteel ben ik bezig om mijn verlichting om te zetten naar Philips Hue lampen. Omdat ik in een oude huurwoning woon, heb ik nog oude opbouwdozen. Deze verpesten een beetje het uiterlijk van de woning en tegelijkertijd werkt het niet handig met Hue. Graag wil ik er dus een paar vervangen voor een Hue dimmer of Hue tap. Ik heb echter geen verstand van elektra.
Nu heb ik op oude forums gelezen dat je door middel van een (Wago) lasklem voor een constante stroomtoevoer kunt zorgen. Dit zou ideaal zijn omdat ik dan het stopcontactgat kan bedekken met een Hue plaatje. Op het moment dat ik dan uit de woning ga, kan ik de schakelaar gewoon weer terugplaatsen.
Ik vraag mij nu alleen af hoe dit in zn werk gaat met de elektriciteitsdraden. Moet je deze nu juist in dezelfde lasklem doen, of niet? Ik heb vrij oude draden in mijn woning en weet dus niet wat handig is. Het gaat in eerste instantie om een dubbele lichtschakelaar die ik wil voorzien van constante stroom. Hier gaan 2 zwarte draden en 1 groene draad in, zoals op de foto's te zien. Iemand die mij hierbij kan helpen?
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/qtIDEdRG6OhmaCRdS49lZX87.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/twxQhQeI6RbwkTdFsr1ZrXYl.jpg?f=user_large)