Toon posts:

ASUS CD-S500 laat cd's vliegen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
He, ff een vraagje.

Ik zat net lekker win2k te installeren, hoor ik halverwege de installatie ineens KNAP tschieeek! tik tik tik. Ik denk: "Hu? dat hoort toch niet zo?" Ik had al vaag vermoeden wat het kon zijn, en ja hoor: mn cd was net pacman. Nou heb ik wel eens eerder verhalen gehoord van mensen met TEAC die ineens je cd kapotdraaide, maar van die ASUS had ik dat nog nooit gehoord. Ik was dus ook errug te spreken over mijn cd-rom spelertje. 't Was trouwens een Imation cd die ik gebruikte. (deden het ook altijd goed, tot vanavond dus.) (P.s.: Die Windows mag dan een copy zijn, hij's wel legaal dankzij de UT, dus begin daar niet over.)
Weet iemand of die ASUS dingen dat vaker doen?

• Fault
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-08 15:56
Ik heb gehoord/gelezen dat het wel vaker bij een asus gebeurd. Ze draaien namelijk behoorlijk snel. Mijn oom had ook een keer een cdtje in vele stukken door zijn kamer liggen. Meestal gebeurd het bij cd's die niet goed in balans zijn, maar dat wist je natuurlijk al :7

Verwijderd

Yep.. bij een klant van ons ook gebeurdt, Stukje zelfs tot in zijn knie, moet behoorlijk hard gegaan zijn.

• TerraGuy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-06-2023

TerraGuy

The weirdo with the beard

Dat is toch iets wat niet mogelijk moet zijn? Ja, dat hij misschien uit balans raakt, ok, maar kapot en door de kamer? Da's toch te gek om los te lopen... Doe mij maar gewoon een speler met een tray, zijn goed genoeg (en veiliger!).

Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.

Verwijderd

Dit heb ik ook gehad met mijn A-OPEN 52x, het cd'tje was inees in tweeën...! Was dan ook wel een very cheap cd'tje >:)

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
vind het allemaal wel erg ongeloofwaardig klinken.
Wel eens geprobeerd een CD te laten springen ? Je moet een CD bijna volledig DUBBEL buigen voordat ie uit elkaar springt.

Verwijderd

Op maandag 27 augustus 2001 22:13 schreef sverzijl het volgende:
Wel eens geprobeerd een CD te laten springen ? Je moet een CD bijna volledig DUBBEL buigen voordat ie uit elkaar springt.
Dan geloof je toch lekker niet..., wat denk je nou dat ik hier iets zit te verzinnen, daarvoor zou ik de moeite niet eens nemen!!!

Verwijderd

Nou, ik heb net die cd gezien. En ParagonEnschede heeft wel degelijk zn cd in stukken liggen. En zn cd-rom speler is nu net een rammelaar :P :P

En BTW: Ja, ParagonEnschede heeft vorige week nog een TDK boven mn hoofd laten springen. Dat gaat idd nogal moeilijk, maar het wil wel. En enig idee hoe hard de buitenkant van een cd gaat: ff rekenen: 10.400 omwentelingen per minuut voor die ASUS, straal van een cd is ongeveer 6 cm, dan kom ik via 2 * pi * r op een totaal afgelegde afstand van 10.400 * 2 * 3.14 * 0.06 /60 = 65,312 meter per seconde!!!!
Nou, als ik zin heb zal ik wel ff uitrekenen hoeveel G dat is, maar ik weet wel dat dat heel erg hard gaat.

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

dat klopt maar heb je wel eens een CD heel hard tegen de muur aan gegooid?

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• sverzijl
  • Nu online
Op maandag 27 augustus 2001 22:22 schreef ExplosionONLINE het volgende:

[..]

Dan geloof je toch lekker niet..., wat denk je nou dat ik hier iets zit te verzinnen, daarvoor zou ik de moeite niet eens nemen!!!
denk om je bloeddruk jongen!

• sverzijl
  • Nu online
Op maandag 27 augustus 2001 22:30 schreef dreeke het volgende:

[..]

Nog niet, zal het eens gaan proberen. (niet nu, mn huis is net schoon :)

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-08 14:50
Op maandag 27 augustus 2001 22:29 schreef MREn het volgende:

[..]

Nou, ik heb net die cd gezien. En ParagonEnschede heeft wel degelijk zn cd in stukken liggen. En zn cd-rom speler is nu net een rammelaar :P :P

En BTW: Ja, ParagonEnschede heeft vorige week nog een TDK boven mn hoofd laten springen. Dat gaat idd nogal moeilijk, maar het wil wel. En enig idee hoe hard de buitenkant van een cd gaat: ff rekenen: 10.400 omwentelingen per minuut voor die ASUS, straal van een cd is ongeveer 6 cm, dan kom ik via 2 * pi * r op een totaal afgelegde afstand van 10.400 * 2 * 3.14 * 0.06 /60 = 65,312 meter per seconde!!!!
Nou, als ik zin heb zal ik wel ff uitrekenen hoeveel G dat is, maar ik weet wel dat dat heel erg hard gaat.
Hoe weet je dat het 10.400 zijn? Want ik had een test gedaan met creative 52x en daarbij zei die dat er 9300 zijn :(

Verwijderd

Op dinsdag 28 augustus 2001 20:16 schreef Termin8or het volgende:

[..]

Hoe weet je dat het 10.400 zijn? Want ik had een test gedaan met creative 52x en daarbij zei die dat er 9300 zijn :(
specs opgegeven door Asus

Verwijderd

Op maandag 27 augustus 2001 22:30 schreef dreeke het volgende:

[..]

Jah en dan stuitert ie bijna net zo hard weer trug !

• me1299
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 11:45

me1299

$ondertitel

Die asus van mij werkt goed.

Aopen 52x lanceren soms cd's, en dan ben je niet happy.

Tip: Druk liever nooit op open knopje als hij nog aan het lezen is *D

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

• Whuzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 19:44

Whuzz

Dodgeball!

Op maandag 27 augustus 2001 22:05 schreef ExplosionONLINE het volgende:
Dit heb ik ook gehad met mijn A-OPEN 52x, het cd'tje was inees in tweeën...! Was dan ook wel een very cheap cd'tje >:)
Uhw, dat ding heb ik ook... (De speler dan he, niet dat cd-tje :P ) En die doet af en toe wel eens vaag. Misschien dat ik mijn PC toch maar naast het bureau ga zetten :)

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

Pagina: 1