Dikte OSB/underlayment wand schuur

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BB-One
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08:22
In mijn schuur wil ik de binnenwand afwerken met OSB of underlayment. Een paar jaar geleden had ik er gewoon 18mm underlayment tegen aangezet. Zeker stevig genoeg om dingen aan te hangen.

Maar gezien de prijs daarvan nu begin ik een beetje te twijfelen. Is 12mm underlayment (om de 61 cm geschroefd) ook sterk genoeg om dingen aan te hangen? Zeg maar een oud keukenkastje etc.
(nadeel van 12mm underlayment is het ontbreken van tong en groef)

Alternatief zou dan weer OSB zijn, maar vind ik wat minder mooi. Prijstechnisch zou 15mm OSB dan mooi zijn. Ook hier de vraag is dat ook sterk genoeg om dingen op te hangen.

Mijn google skills laten mij hier in de steek...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamer dénis
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-06 19:33
Kan prima, eventueel met een holle wand plug , kun je hier behoorlijk wat gewicht aan hangen.
Kun je niet eventueel wat extra balken op de plaats van de kastjes maken?

[ Voor 9% gewijzigd door Gamer dénis op 13-09-2022 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 02:30

MLLL

Palm Treo 650

Probeer maar eens een schroef 4x40mm uit 12 mm multiplex te trekken, dat gaat serieus zwaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BB-One
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08:22
@Gamer dénis en @MLLL
Dank voor jullie reacties. Is inderdaad een idee om een extra balk er tussen te maken. Dan moet het volgens mij wel gewoon goed gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Desnoods een laagje goedkope verf over het OSB? Al hou je wel wat gaatjes en putjes. Qua sterkte zie ik geen problemen i.c.m. bovenstaande tips.