Toon posts:

1e geheugenbank beschadigd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
heb ik een te woeste bui mn 1e geheugenbank beschadigd,en wil mn pc niet meer opstarten.Er is duidelijk een stuk van mn bank afgebroken en niet van mn geheugen.Heb het met een andere plak geprobeerd maar deed ook nix.Kan ik de eerste bank omzeilen zodat ik weer op kan starten?? of is zoiets te vernieuwen??? :( :(

thanx

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Ook gigantisch stom om dat te doen |:(

En JA je kunt bij DIMMs de 2e gebruiken

Verwijderd

Topicstarter
mm vreemd het is trouwens een ddr board maar als ik de tweede bank gebruik en de eerste dus oversla boot ie ook niet ,gebeurd er nix ??

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

als het een redelijk nieuw mobo is (pentium 2 of hoger) dan kun je ook wel bij DIMM 2 of 3 beginnen. Echter, als je PC gek doet zijn er misschien pennetjes in je DIMM slot verbogen waardoor er continu/zo-nu-en-dan kortsluiting in de geheugenlijnen ontstaat zodat je PC instabiel wordt of spontaan herstart etc.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Topicstarter
Ja zou kunnen dat ie continue kortsluiting heeft, zou ik kunnen proberen om zo;n pinnetje te verbuigen......en dan de geheugenmodule in de tweede bank doen(ik voel me ze lomp)
het is trouwens een k7t2666 pro raid net nieuw

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Als de dimm bank ook maar íets kortsluiting heeft gehad is het afgelopen.

Verwijderd

Topicstarter
nou ik heb het 3 keer geprobeerd beetje verbuigen naar links en rechts (1e bank) geheugen plak in de tweede gedaan
maar er gebeurd echt helemaal nix meer,verder heb ik niks veranderd dus het moet dat geheugen wezen :( :( verder nog iemand suggestie's???? ik ga het nog een paar keer proberen

• SiGNe
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18-06 00:01

SiGNe

Ook hoi!

Misschien kan je het op garantie gooien?

Niet?
[Specs]

Verwijderd

Topicstarter
hoe bedoel je afgelopen?? met die bank of met het hele bord?? dat ding is 2 weken oud.....

Verwijderd

Topicstarter
Nee de garantie daar trappen ze niet in er is duidelijk een stukje afgebroken, wel erg klein maar je ziet het duidelijk en precies bij zo;n goudkleurig geheugenlijntje..... :(

Verwijderd

tja moet je maar niet woest worden ik ben heeeel zuinig op mijn systeem dus >:)

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet nu bijna zeker dat die bank geen kortsluiting meer maakt want dat hele pinnetje is er nu uit,hoe kan het dan dat die nog steeds niet opstart vanaf de 2e bank?? ik heb ook geen idee of dit wel kan met dit Msi board ??iemand??
Óf iemand die dit even wil testen bij zichzelf zou heel fijn wezen :)

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-08 02:50

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Stond de PC aan toen je "woest" werd? Zo ja, pleur dan je bord maar weg.

Verwijderd

Topicstarter
Nee stond uit stroom eraf , schakelaar op de voeding uit dus dat kan het niet wezen ik denk dat ie gewoon niet opstart al er nix in bank 1 zit

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

ik weet niet of dit wel kan :?
dat in de tweede slot stoppen bedoel ik :)
het is ddr geheugen :)
kan er in het boekje inieder geval niets over vinden :'(

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Op maandag 27 augustus 2001 22:09 schreef GreentumB30 het volgende:
hoe bedoel je afgelopen?? met die bank of met het hele bord?? dat ding is 2 weken oud.....
Hele bord, en dat is je eigen schuld!

Sorry hoor maar garantie hoeven ze hier niet op te geven, het is toch je eigen schuld, met garantie betekent het uiteindelijk dat wij het weer moeten betalen.

Dit is geen flame hoor, maar dat begrijp je zelf ook wel.

• 3xNix
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-07 12:19

3xNix

golfr in hart en nieren

What can i say.... :P
brutal force and electronics don't mix |:( >:)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Sjesus, afreageren op dingen die problemen geven die je achteraf zelf hebt veroorzaakt? Je had beter voor je kop kunnen slaan! |:( :Z

Verwijderd

Topicstarter
Dus niemand weet zeker of ik mn geheugenplak in de 2e of 3e bank kan doen??? Volgens mij dus niet anders zou hij gewoon op moeten starten, maar als het geheugen dus niet werkt en ik zet mn scahkelaar achterop mn voeding aan moet ik dan ook niet even horen dat er spanning op de voeding komt?? ik hoor helemaal niets!! :( :(

• KNETTER2000
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-01-2024

KNETTER2000

*zucht*

Gaat je pc helemaal niet meer aan?
Of doet ie het wel maar doet ie het toch weer niet...
check je powerswitch

Als die membank sluiting heeft gemaakt is het einde verhaal.

Think before you destroy..

Real programmers program by whistling down the "MIC IN" port of a ZX80

Verwijderd

Topicstarter
Hij doet werkelijk helemaal niets meer,als ik de stroom inschakel gebeurd er niets laat staan dat er ook maar 1 knop werk :( En toch heb ik het idee dat het iets anders is (hoop ik) gebruik nu ook een andere geheugenplak daar mankeert niets aan ,en van enige vorm van kortsluiting heb ik niet gezien gehoord of geroken......

• gabberjoost
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:33
Vertellen de D-led's je ook niks?

[edit] laat maar, lees net dat niks het meer doet |:(

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Op maandag 27 augustus 2001 22:06 schreef FerryHeibrink het volgende:
Als de dimm bank ook maar íets kortsluiting heeft gehad is het afgelopen.
nee dat is niet waar, ik heb deze week nog een 72 pins SIMM bank kortsluiting-vrij gemaakt (een aantal paren pennetjes uit elkaar gebogen, hoewel je natuurlijk nooit zeker weet of er kortsluiting is, het kan ook bijvoorbeeld een "geen spanning" op een lijn van de chipset tot gevolg hebben) en de PC (P200MMX) draait nog perfect, alweer een paar dagen!!

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
ik zou toch gaan proberen voor de garantie te gaan
ze dat je normaal gewoon een reeppie in het bord stopte, en dat er iets brak, je het probeerde goed te krijgen, en het nu helemaal verneukt is ofzo

wish you good luck :)

Verwijderd

Topicstarter
Tsja dat gaat me dan vast 450 piek, jammer dat er niet ieamnd wilde testen met een geheugenmodule in bank 2 maar ja. Ik ga maar eerst kijken of de garantie werkt,maarja als iemand bij mij zou komen met zoiets lomps zou ik geen cent betalen,maare ik heb al een andere truc in gedachten hopen dat die werkt.... jullie horen het wel enne thanx voor de reacties :)

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-08 10:08
offtopic:
misschien voordat je een nieuw mobo besteld eerst een "anger managementcursus" ? >:)

Flickr PSN ID= cheironnl

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Geheugen in andere slots werkt volgens mij prima. Ik meen wel eens in slot 1 (bank 2 en 3) geheugen gehad te hebben wat gewoon werkte.

Verwijderd

Topicstarter
Tsa maar dit is ddr geheugen he,misschien werkt het wel niet in bank 2 ,heb net alles van mn mobo gehaald en opnieuw aangesloten resultaat: doet weer niks...... nix geen stroom nergens te vinden

• Goingin
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 21:54
Tis wel duidelijk, je mobo is zo dood als een pier.

Omdat je een ATX voeding hebt moet deze ingeschakeld worden via je mobo, is die dood, dan zal je voeding ook niet aangaan.

Kortom, je hebt een leuke kortsluiting gemaakt en het bord kan je wel wegdonderen (tenzij de pc boer waar je hem vandaan hebt niet helemaal bij is :D , kan je hem omruilen)

Wees voortaan voorzichtig, het spul kan soms veel hebben, maar soms kapt het er ook zo mee.
Ik had eerst een Celeron 466@583, toen pa de stekker uit het stopcontact trok terwijl de pc aanstond heeft hij ook op een of andere vage manier kortsluiting weten te maken en mij een tijdje zonder mobo laten zitten.

Kortom............eerst jezelf laten afkoelen voordat je in je kassie duikt
Pagina: 1