Blue Origin moet testvlucht New Shepard afbreken en zet noo

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16-05 12:55
nieuws: Blue Origin moet testvlucht New Shepard afbreken en zet noodsysteem in

@YannickSpinner Het is geen testvlucht. Het was een normale vlucht, maar deze keer gericht op wetenschappelijke experimenten in plaats van rijke mensen die gewichtloos rondjes draaien voor plezier. Testvlucht impliceert dat deze fallusvormige raket zelf getest werd, dat is niet het geval.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YannickSpinner
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 15-05 16:29

YannickSpinner

Redacteur
Hi @Sebazzz, dank voor de feedback, dat klopte inderdaad niet! Het bericht is aangepast en ik heb je een shoutout gegeven!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• lulkoekje
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 30-04 09:38
Onbemenst is geen correcte aanduiding voor het ontbreken van mensen in een cabine.
Het is gewoon bemanning, niet bemensing. Bemanning heeft nu niet en in het verleden niet de betekenis gehad dat het slechts om mannen gaat. Correct Nederlands is dus gewoon onbemand

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RMX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-04 19:00

RMX

Onbemenste...
Wat is er toch met deze wereld aan de hand zeg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

lulkoekje schreef op maandag 12 september 2022 @ 22:32:
Onbemenst is geen correcte aanduiding voor het ontbreken van mensen in een cabine.
Het is gewoon bemanning, niet bemensing. Bemanning heeft nu niet en in het verleden niet de betekenis gehad dat het slechts om mannen gaat. Correct Nederlands is dus gewoon onbemand
Het woord "bemensing" werd, zo blijkt uit een korte zoektocht, minstens in 1991 al gebruikt, da's nu 30 jaar geleden.

Hopelijk gaat het afleren van overal "man" voor gebruiken wat sneller en met minder heisa dan dat van de kleuraanduiding van de knecht van Sinterklaas.

Taal beweegt; beweeg je mee of blijf je achter?

[ Voor 4% gewijzigd door CodeCaster op 12-09-2022 23:40 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• lulkoekje
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 30-04 09:38
Het woord "bemensing" werd, zo blijkt uit een korte zoektocht, minstens in 1991 al gebruikt, da's nu 30 jaar geleden.

Hopelijk gaat het afleren van overal "man" voor gebruiken wat sneller en met minder heisa dan dat van de kleuraanduiding van de knecht van Sinterklaas.

Taal beweegt; beweeg je mee of blijf je achter?
In de huidige tijdsgeest en met je referentie naar zwarte piet zal onderstaand vast als mansplaining gezien worden. Maar het woord bemanning bestaat toch aardig wat langer dan de obscure referentie naar iets in de jaren 90. Toen en nu niet werden daar alleen mannen mee bedoeld. En absoluut en resoluut neen ik beweeg niet mee met de cognitieve dissonatie welke sommige mensen hebben met het woord bemannig opdat de opvolgende letters man er in voorkomen. Ik weiger het 'mijn' probleem te maken wanneer iemand schuimbekkend hoorndol wordt als het om het woordje 'man' gaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• beantherio
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06-05 15:00
Zoals deze omschrijving uit de Van Dale duidelijk maakt is de term "bemenst" een politiek correcte verwoording van de term "bemand". Die laatste term lijkt me daarmee neutraler. Voor zover de discussie over het gebruik van dit woord al niet voldoende duidelijk zou moeten maken welke term er gepaster is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14-05 10:09

arnoudwokke

Redacteur
Omdat 'onbemenst' niet te vinden lijkt in het Groene Boekje, heb ik dat in het artikel gewijzigd naar 'ruimtemissie zonder bemensing'. Zoals onze eindredacteuren eerder hebben aangegeven, zijn 'bemenst' en 'bemensing' correcte woorden (zier hier) en zijn die dus in gebruik in artikelen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RMX

RMX

Misschien gewoon bemanning van maken?
Arnoud Woke

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-05 08:13
RMX schreef op donderdag 15 september 2022 @ 20:43:
Misschien gewoon bemanning van maken?
Arnoud Woke
Dan had er net zo goed 'onbemand' van gemaakt kunnen worden, wat men blijkbaar niet wilde doen.

The devil is in the details.

• RMX

RMX

Het leven wordt ook zo complex hè..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-05 08:13
RMX schreef op donderdag 15 september 2022 @ 20:47:
Het leven wordt ook zo complex hè..
Ik zou zeggen, ga wat anders doen in plaats van je hier druk over te blijven maken ;)

The devil is in the details.

Pagina: 1