CRM voor de kleine zelfstandige: welke?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xioros
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-05-2024
Hoi!

Ik ben een Belgische zelfstandige in bijberoep en maak nu gebruik van verschillende (commerciële) softwarepakketten, maar zou dat graag eens wat meer gaan centraliseren.

Momenteel gebruik ik Silvasoft voor m'n boekhouding en basis-CRM functionaliteit, maar eigenlijk ben ik daar niet al te content van. O.a. de trage web interface en het ontbreken van een makkelijk te managen support/ticketing systeem voor cliënteel werkt wat op m'n zenuwen.

Het is bijberoep, dus ik zou de totaalkost liefst onder de €50/maand houden (ex BTW), al kan ik dat evt wel rekken naar 60 of 70 als het echt een grote meerwaarde met zich mee brengt.

M'n website/winkel draait momenteel Wordpress/WooCommerce, maar dat hoeft niet noodzakelijk zo te blijven.

Idealiter heb ik een all-in-one solution met ondersteuning/integratie voor:
  • Basis CRM functionaliteit
  • Boekhouding (incl. export Belgische administratie zoals BTW XML etc)
  • Integratie met webwinkel* en producten*
  • Support/Ticket management (en evt integratie met MS Exchange / O365?)
Ik heb zelf al wat zitten zoeken en zie dat er een zeer groot aantal pakketten en platformen zijn. Helaas valt over onafhankelijke vergelijkingen minder te zeggen.

Ik heb een eigen server met voldoende resources, maar een cloud-based solution mag natuurlijk ook.

Welke platformen gebruiken de kleine zelfstandigen op Tweakers? En wat zijn jullie ervaringen daarmee?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07:25
Als je al in MS365 zit zou je eens naar Dynamics 365 kunnen kijken.

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xioros
HKLM_ schreef op maandag 12 september 2022 @ 19:35:
Als je al in MS365 zit zou je eens naar Dynamics 365 kunnen kijken.
Dat valt helaas (ver) buiten het budget :|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PhaeTom
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-05 13:56
Teamleader al bekeken? Dit is een goedkoper en eenvoudiger alternatief op D365. Ik was iets te snel, dit is minimaal voor 2 users en daarmee richting de prijs van D365.

[ Voor 37% gewijzigd door PhaeTom op 12-09-2022 21:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xioros
PhaeTom schreef op maandag 12 september 2022 @ 20:56:
Teamleader al bekeken? Dit is een goedkoper en eenvoudiger alternatief op D365. Ik was iets te snel, dit is minimaal voor 2 users en daarmee richting de prijs van D365.
Had dat al zien passeren bij de zoekresultaten, maar is inderdaad relatief prijzig. De tweede gebruiker heb ik niet echt nodig - en tegen dat ik de vereiste integraties heb zit ik ook al ruim boven de €100.

Voor zover ik kan zien zit boekhouding er ook niet in. Maar toch bedankt voor de suggestie!

[ Voor 3% gewijzigd door xioros op 12-09-2022 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-05 06:45
xioros schreef op maandag 12 september 2022 @ 21:13:
[...]

Had dat al zien passeren bij de zoekresultaten, maar is inderdaad relatief prijzig. De tweede gebruiker heb ik niet echt nodig - en tegen dat ik de vereiste integraties heb zit ik ook al ruim boven de €100.

Voor zover ik kan zien zit boekhouding er ook niet in. Maar toch bedankt voor de suggestie!
Dynamics 365 heeft een aantal modules: het CE (customer engagement) stuk is het deel voor CRM en marketing en sales etc. Het FNO (Finance & Operations) is het hele stuk omtrent voorraad, logistiek en financiele stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xioros
PageFault schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 10:34:
[...]

Dynamics 365 heeft een aantal modules: het CE (customer engagement) stuk is het deel voor CRM en marketing en sales etc. Het FNO (Finance & Operations) is het hele stuk omtrent voorraad, logistiek en financiele stuk.
Zoals hierboven al aangegeven, valt dat voor zover ik op de site van MS kan zien ver buiten budget.

Als kleine zelfstandige in bijberoep met een beperkte omzet en brutowinst op jaarbasis, kan ik geen €200/maand uitgeven aan m'n CRM oplossing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-05 06:45
xioros schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 12:10:
[...]

Zoals hierboven al aangegeven, valt dat voor zover ik op de site van MS kan zien ver buiten budget.

Als kleine zelfstandige in bijberoep met een beperkte omzet en brutowinst op jaarbasis, kan ik geen €200/maand uitgeven aan m'n CRM oplossing.
Zonder naar de juicy details gekeken te hebben:

Voor SMB is er de Business Center Essentials voor 70 dollar per maand: https://dynamics.microsof...usiness-central/overview/

En een business center premium voor $100 per maand.

Wellicht is een van die 2 voldoende voor wat jij wil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zx9r_mario
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:29
Je zou eens kunnen kijken naar Odoo (ook Belgisch). De community versie is open source en kun je zelf draaien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Staatslot
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15-05 21:44
Heb je naar Teamleader gekeken? Doet volgens mij alles wat je zoekt, en is zowel klein tot groot in te richten.

Zie dat iemand me al voor was met Teamleader, maar zou toch eens kijken.
Er zijn ook goedkopere pakketten, met de duurste kom je op 70 euro p/m maar dan heb je wel al je wensen.

Wij gebruiken dit zelf en ken inmiddels een aantal ondernemers dat het ook naar volle tevredenheid gebruikt.
Zijn ook veel partijen die helpen integreren, ook met webshops.

Mocht je interesse hebben dan heb ik wel een referral link, dan krijgen we ieder nog een leuke korting. Volgens mij 100 euro, heb je je eerste jaar toch een voordeel. En ze zijn erg meedenkend in hun onboarding en trials is mijn ervaring.

[ Voor 33% gewijzigd door Staatslot op 13-09-2022 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 483913

Dag xioros

Ik werk voor een Belgisch bedrijf met als core business CRM implementatie's via Dynamics 365.
Ik ben gespecialliceerd in Customer Engagement, niet in e-commerce maar ik weet wel dat Dynamics een pakket heeft voor e-commerce. De prijzen voor het e-commerce pakket zijn wel een pak boven jouw budget liggen.

Misschien kan je met een Sales licentie al voldoende? Ik weet niet precies wat je vereisten zijn.
De basis functionaliteiten zijn wel voor elk pakket hetzelfde.
Via Sales module kan je klanten aanmaken, producten toevoegen, facturen en offerte aanmaken.
E-mail versturen met eigen gemaakte templates,...

Mocht je hulp of meer info nodig hebben mag je me altijd sturen. (Ik ben ook zelstandige in bijberoep)

Mogelijkheden met andere integraties zijn eindeloos. Ook naar toekomst toe kan je makkelijk nieuwe apps maken binnen je huidige CRM omgeving. Werken via Teams met juist rechten en secutiyrollen..

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 483913 op 13-09-2022 15:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Google op "alternative to silvasoft" helpt misschien ook?
Dan kreeg ik dit lijstje bijvoorbeeld: https://www.capterra.nl/alternatives/197247/silvasoft
Er zijn er zeker meer.

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xioros
zx9r_mario schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 15:11:
Je zou eens kunnen kijken naar Odoo (ook Belgisch). De community versie is open source en kun je zelf draaien.
Odoo had ik al bekeken, maar dat is voor een bijberoep aan de dure kant als je opteert voor de Business/Cloud versie. Je moet een hele hoop modules nemen tegen dat 't verhaal wat functioneel begint te worden - en dan zit je zoals bij veel van de alternatieven snel boven de €100/maand.
In de self-hosted community versie zit o.a. geen boekhouding, wat ik eigenlijk mee in de CRM wil hebben.
Staatslot schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 15:15:
Heb je naar Teamleader gekeken? Doet volgens mij alles wat je zoekt, en is zowel klein tot groot in te richten.

Zie dat iemand me al voor was met Teamleader, maar zou toch eens kijken.
Er zijn ook goedkopere pakketten, met de duurste kom je op 70 euro p/m maar dan heb je wel al je wensen.

Wij gebruiken dit zelf en ken inmiddels een aantal ondernemers dat het ook naar volle tevredenheid gebruikt.
Zijn ook veel partijen die helpen integreren, ook met webshops.

Mocht je interesse hebben dan heb ik wel een referral link, dan krijgen we ieder nog een leuke korting. Volgens mij 100 euro, heb je je eerste jaar toch een voordeel. En ze zijn erg meedenkend in hun onboarding en trials is mijn ervaring.
Teamleader ziet er inderdaad uit als een van de betere kandidaten. Helaas is de integratie met de webwinkel (wat vrijwel een must is) nog eens €40 per maand erbij.

Misschien moet ik dan toch wat dieper in de buidel tasten...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zx9r_mario
Voor Odoo community zijn ook diverse 3rd party boekhoud modules. Heb genoeg klanten die dit gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xioros
zx9r_mario schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 18:16:
Voor Odoo community zijn ook diverse 3rd party boekhoud modules. Heb genoeg klanten die dit gebruiken.
Oh? Dat ga ik zeker eens bekijken. Thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zx9r_mario
xioros schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 18:17:
[...]

Oh? Dat ga ik zeker eens bekijken. Thanks!
Apps.odoo.com en dan onderaan bijvoorbeeld

[ Voor 7% gewijzigd door zx9r_mario op 13-09-2022 19:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mschamp
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 11:10
Dolibarr is misschien ook een optie, afhankelijk wat je wil.
Is modulair opgebouwd, open source en kan zelf gehost worden (of een cloud abonnement)

https://www.dolibarr.org/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• just-julez-ja
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 29-04 12:16
Beetje laat. Maar kijk eens naar het gratis crm knip

[ Voor 18% gewijzigd door Jazzy op 12-03-2024 16:45 . Reden: spam removed ]

Pagina: 1