Hallo mede-tweakers,
Graag zou ik een beter gevoel krijgen welke opstelling voor onze situatie het beste zou kunnen werken. Wellicht heb je een vergelijkbare uitdaging en kunnen we van gedachte wisselen?!
Concreet: welke opstelling zou het op de lange termijn het beste kunnen functioneren? Ik heb ter illustratie afbeeldingen toegevoegd.
Beperkende factoren/gegeven:
- Het betreft nummer 7
- Beschikbaar oppervlak
- Orentatie -37 graden (ZZO)
- Afbouwen salderingsregeling,
- PV panelen van de buren (nummer 9 en 11; 300Wp panelen in ci. 15 graden zuid-opstelling))
:strip_exif()/f/image/Qb2KmsOdOsaPg2y9OyLik4yx.jpg?f=fotoalbum_large)
[Afbeelding 1: Overzicht foto]
:strip_exif()/f/image/LziPZ4p5cUUcBE1jaogdQ8eC.jpg?f=fotoalbum_large)
[Afbeelding 2: Zuidopstelling (ZZO)]
:strip_exif()/f/image/O8kkSzqaMtbIjnUgVYLC7dTV.jpg?f=fotoalbum_large)
[Afbeelding 2B: Optioneel is om te starten als variant 2 tot ci. 2025 (salderen) en daarna de onderste rij om te draaien)].
:strip_exif()/f/image/IkNDlyA4plGlRbuBLEALtGvC.jpg?f=fotoalbum_large)
[Afbeelding 4: Oost-West opstelling (NO-ZW o.d.)]
Graag zou ik een beter gevoel krijgen welke opstelling voor onze situatie het beste zou kunnen werken. Wellicht heb je een vergelijkbare uitdaging en kunnen we van gedachte wisselen?!
Concreet: welke opstelling zou het op de lange termijn het beste kunnen functioneren? Ik heb ter illustratie afbeeldingen toegevoegd.
Beperkende factoren/gegeven:
- Het betreft nummer 7
- Beschikbaar oppervlak
- Orentatie -37 graden (ZZO)
- Afbouwen salderingsregeling,
- PV panelen van de buren (nummer 9 en 11; 300Wp panelen in ci. 15 graden zuid-opstelling))
:strip_exif()/f/image/Qb2KmsOdOsaPg2y9OyLik4yx.jpg?f=fotoalbum_large)
[Afbeelding 1: Overzicht foto]
:strip_exif()/f/image/LziPZ4p5cUUcBE1jaogdQ8eC.jpg?f=fotoalbum_large)
[Afbeelding 2: Zuidopstelling (ZZO)]
:strip_exif()/f/image/O8kkSzqaMtbIjnUgVYLC7dTV.jpg?f=fotoalbum_large)
[Afbeelding 2B: Optioneel is om te starten als variant 2 tot ci. 2025 (salderen) en daarna de onderste rij om te draaien)].
:strip_exif()/f/image/IkNDlyA4plGlRbuBLEALtGvC.jpg?f=fotoalbum_large)
[Afbeelding 4: Oost-West opstelling (NO-ZW o.d.)]
[ Voor 32% gewijzigd door kvb op 14-09-2022 20:52 . Reden: Vereenvoudiging van voorliggende richtingen ]