Solaredge storage + LG Resu10 + inline meter

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wikaservices
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 15-04-2024
Mijn vraag

Wij zijn bezig met een nieuwe opstelling voor zonnepanelen en hebben gekozen voor de solaredge storage SK5 ( 5KW ) icm de LG Resu10 thuis accu. 16 395pw panelen met optimizer S500.

Nu bekijken we hoe we de inline energie meter moeten gaan installeren, in de handleiding heb je 2 opties.

De bedoeling is om eerst de energie die opgewekt word te gebruiken / accu te vullen. mocht er meer energie nodig zijn dan pas de inschakeling van het net ( Grid )

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vosKqhc9LbnOSGF-AnJkKfC3Z5w=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3fpzBWO39hLKQjmuBaUFv5Ow.png?f=fotoalbum_large

mensen hier al ervaring mee?, kan voor de rest maar weinig info / filmpjes over vinden.

Daarna de vraag welke waardes ingegeven moeten gaan worden om het goed te laten werken.

Hoop hier meer info te kunnen krijgen, Alvast bedankt.

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Smoke
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:22

Smoke

Maverick Reploid

In beide situaties moet je de meter direct na je hoofdaansluiting zetten, het enige verschil is de nauwkeurigheid van de energiemetingen en hoe makkelijk het is om de meter aan te sluiten op de gekozen manieren.

Qua configuratie dien je via SetApp aan te geven dat je een inline meter hebt, daarna de zelftest van de accu uitvoeren en deze op maximaal eigen verbruik instellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KaasOmelet
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 17-03 22:25
@wikaservices ben hier ook mee bezig maar jij bent al veel verder dan ik. PV heb ik al maar moet nog een keuze maken voor een batterij.

M.b.t. je vraag sluit ik mij aan bij @Smoke en wat zegt de verkoper van de batterij? Die verkoper zou ook moeten kunnen adviseren als het gaat om aansluiten/gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 22:13
Ik heb die SE modus energiemeter er al jaren inzitten. Ik heb de eerste optie volgens mij.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smoke

Smoke

Maverick Reploid

No Hands schreef op maandag 12 september 2022 @ 18:36:
Ik heb die SE modus energiemeter er al jaren inzitten. Ik heb de eerste optie volgens mij.
De inline meter is pas sinds dit jaar op de markt, je hebt waarschijnlijk de voorganger met losse meetspoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 22:13
Smoke schreef op maandag 12 september 2022 @ 18:44:
[...]

De inline meter is pas sinds dit jaar op de markt, je hebt waarschijnlijk de voorganger met losse meetspoelen.
Ja ik heb de modus voorganger ja, nog voor degene die jij linkt, toen zat er alleen nog een SE sticker op en niet zo een fancy wit huisje omheen

[ Voor 13% gewijzigd door No Hands op 12-09-2022 18:53 ]

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wikaservices
Bedankt @-smoke- ik kan ze op beide manieren kwijt gezien de meterkast toch enige aanpassingen krijgt. maar dan is de 1% accurate de beste optie.

Gaan we van het weekend de voorbereidingen treffen.

Moet ik de inline meter in een bepaalde stand zetten als de rest nog niet up en running is?
Wil alles voorbereiden voordat de nieuwe panelen het dak op gaan /omvormer etc.

[ Voor 29% gewijzigd door wikaservices op 12-09-2022 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricko1
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 23:06
Ik keek naar die schemas en dacht ben ik nou achterlijk, dat is dezelfde bedrading gespiegeld.

Er moet wel een instelling zijn. Het enige wat wijzigd is de meetrichting. De meetwaardes positief en negatief worden dan omgedraaid.
Dat is een veel gemaakte fout bij kwh meters. Draden verkeerd om en negatieve waardes ipv positieve waardes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoke

Smoke

Maverick Reploid

wikaservices schreef op maandag 12 september 2022 @ 19:10:Moet ik de inline meter in een bepaalde stand zetten als de rest nog niet up en running is?
Wil alles voorbereiden voordat de nieuwe panelen het dak op gaan /omvormer etc.
Is niet nodig, verdere configuratie, waaronder ook de meterorientatie, gebeurt via SetApp op de omvormer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MacgregorSound
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 00:12
Vergeet niet om naast voeding, data en aarde ook een extra datakabel te trekken tussen MK en omvormer voor de RS485 verbinding tussen inline-meter en omvormer. De E-net interface heeft geen fantastisch bereik en je moet er een extra chip + antenne voor op je omvormer schroeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wikaservices
Bedankt @MacgregorSound heb vorige week 3 fase getrokken gelijk met een 485 kabel en extra s-ftp moet goed komen 👍

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KaasOmelet
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 17-03 22:25
wikaservices schreef op maandag 12 september 2022 @ 19:10:
Gaan we van het weekend de voorbereidingen treffen.
Bonuspunten als je foto's maakt van het resultaat en die hier post :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wikaservices
Had de vraag al enige dagen uitstaan bij Solaredge en daar eindelijk bericht op terug gekregen. volgens technical support van SolarEdge gaat de voorkeur voor montage van de inline energie meter toch uit naar Class A. maar beide is mogelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smoke

Smoke

Maverick Reploid

Ik denk dat de support-persoon zich dan even vergist heeft en dacht dat A de betere nauwkeurigheid heeft. De handleiding geeft namelijk geen specifieke voorkeur aan maar legt enkel uit dat er een nauwkeurigheidsverschil is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wikaservices
Panelen liggen er eindelijk op, omvormer werkt perfect icm de inline meter. Binnenkort komen de kabels binnen ( wacht al 6 weken.. ) voor aansluiten van de accu. Resu10 van LG. Ben benieuwd!Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F3SM6yvJM1AlhwZGdc3boWkRqfo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OqQmUwqe0fNtTfA9vJ4VQmkS.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WnfxM3zMD4kxbsVSJPBnXH053YU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ih41JoOJkjzC4w7EEMqYA5V3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9iOwRGk_zsXYBGwoWJefcWYVZgs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JuJM9e1fk992PWM8otnXiPQX.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XTcAlRJ3qXpmYP8J_xtGaApqtaM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UseHO21MnXWKmQbCxbmhmNin.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sIZZPb9HmAknZn7h5N4JeOlAWgs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1dyTgexI6bNxJ0BED6OU6GTf.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 17% gewijzigd door wikaservices op 08-12-2022 20:01 ]

Pagina: 1