Terugkerende schimmel afgesloten kruipruimte

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• secretdk
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 06-05 10:46
Hallo!

Ik ondervind al een tijdje last van schimmel in de afgesloten kruipruimte bij de voordeur. Nu heb ik het een halfjaar geleden weggehaald met schimmelreiniger en nu net weer, alleen gaat dit natuurlijk blijven terugkomen. Waarschijnlijk komt dit door een gebrek aan ventilatie en vocht, maar nu vraag ik me af of dit niet simpel op te lossen is door het te vullen met zand of isolatie parels oid.

Alvast bedankt!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZiuzjihlVPepCRoIGKwpGfU4byY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1U4GILGF1l38nTVnkBjtu50h.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:44
misschien de kieren helemaal dichtmaken en er dan een ontvochtiger inleggen? Of juist zorgen voor meer ventilatie door het gat heen.

Of je neit te druk maken en elke 3 mnd even de schimmel weghalen.

• pentaw1nz
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 23:18
Weet niet of je een kruipruimte hebt daar nog weer onder, maar als die erg vochtig is kan dat ook door trekken naar je waterput.

PV: 13 x LG Solar 320N1K-A5 - NeON2 / WP: Adlar Aurora II 6kw / WPB: Atlantic Explorer 200l / jaren 70 woning gasloos sinds 10-2024

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 22:35
Waar komt het vocht vandaan? Misschien vertekent de foto wat, maar is de zijde aan de onderkant van de foto niet erg nat ter hoogte van de doorvoer?
En is de bodem ook vochtig? Of alleen de zijkanten?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21:22
zijn dat osb platen als wanden in een kruipruimte? Dat is daar echt niet voor bedoeld en blijft de rest van je leven schimmelen. Trek dat osb er maar uit. Schimmel gelijk weg.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

• frennek
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-10 10:54
Je luchtvochtigheid moet wel heel laag in de kruipruimte zijn wil het goed gaan met dit soort hout. Ik zie underlayment, osb en standaard vurenhouten latten. Alle drie zijn onbehandeld niet geschikt om toe te passen in vochtige ruimtes, dus niet zo gek dat er schimmel in trekt. Het materiaal is gewoon niet geschikt voor deze toepassing.

Een vochtvretertje gaat dit niet oplossen. Je moet of de luchtvochtigheid dusdanig omlaag brengen dat je hout voldoende droog is, of je moet kiezen voor hout wat geschikt is voor deze toepassing. Ik zou voor het laatste gaan.

Het nu schilderen stelt het slechts een beetje uit, want je kan niet meer bij de kopse kanten en achterkanten komen. Kies voor geschikt materiaal en behandel het na het zagen na met geschikte verf en zet eventueel de kopse kanten welke op de grond staan nog na met menie.
Pagina: 1