4 weken wachten voor garantie ?!?!

Pagina: 1
Acties:

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-08 22:02
hoi,

ik heb dus een kapot msi mobo, de k7tpro2

nouja, kapot..hij heeft vreemde kuren (denken dat ie op 5x160 loopt ipv 100x8)
stel ik hem in op 8.5x100 bijv, dan loopt ie ineens op 500 mhz ofzo :?

en m'n HD wil niet meer op UDMA, alleen nog maar pio :(

ik heb bios updates geprobeerd, vanalles..

maar nu krijg ik dus te horen van de winkel dat het 4 weken gaat duren !!

dat lijkt me wel heel erg lang, niet?

Hij is gewoon niet echt meer te krijgen, omdat hij al redelijk oud is....
En ze willen niet een ander bord meegeven, met bijbetaling...

Zijn ze dat niet verplicht ofzo?
Ik wil toch wel graag snel van deze problemen af...

thanks already
Cutebrit

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Op maandag 27 augustus 2001 21:26 schreef Cutebritney het volgende:
..
Vaag, bij mij kon dat wel, en ook zonder bijbetaling 8-) gewoon ff dreigen met hoofdkantoor te bellen en anders ombudsman ofzo.

• Xandrios
Op maandag 27 augustus 2001 21:35 schreef FerryHeibrink het volgende:

[..]

Vaag, bij mij kon dat wel, en ook zonder bijbetaling 8-) gewoon ff dreigen met hoofdkantoor te bellen en anders ombudsman ofzo.
het probleem is dat hij zegt dat hij dan met dat relatief verouderde bord blijft zitten, omdat hij van msi gewoon weer een k7tpro2 terugkrijgt....

[spammode]
iemand nog geintereseerd in een msi K7TPRO2 mobo, nieuw, ongeopend :P ? (met 4 weken leverbaar :P )
[/spammode]

Verwijderd

je mag best blij zijn met 4 weken, dit is heel normaal en redelijk hoor...

producten die niet leverbaar zijn worden bijna bij alle bedrijven teruggestuurt en behalve in de eerste paar maanden kan je dan niet zo ruilen (is logisch!) want anders zouden die winkels na een paar jaar vol met 2de hands borden zitten

• Xandrios
Op maandag 27 augustus 2001 21:49 schreef prive_backup het volgende:
je mag best blij zijn met 4 weken, dit is heel normaal en redelijk hoor...

producten die niet leverbaar zijn worden bijna bij alle bedrijven teruggestuurt en behalve in de eerste paar maanden kan je dan niet zo ruilen (is logisch!) want anders zouden die winkels na een paar jaar vol met 2de hands borden zitten
oke, snap ik

maar ik kna toch geen 4 weken zonder computer zitten ???
dat kunnen ze toch niet doen ?

dan moeten ze toch iets van een leenbord ofzo desnoods opsturen?

• superbikkel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-05 09:49
Dan hebben ze een heel magazijn nodig voor leenspullen.

De winkel kan er ook weinig aan doen dat reparatie zo lang duurt.

Omruilen na meer dan 4 maanden??? Ook niet voor een nieuw board met bijbetaling hoor, wat moet de winkel dan met jouw oude board doen.

De winkel is volgens de consumentenwet verplicht om eea binnen een redelijke termijn de repareren/vervangen. 4 weken is een redelijke termijn. Gaan ze daar overheen dan krijg je vast een ander vergelijkbaar board aangeboden.

• Biff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-01-2025

Biff

waar zijn de visjes

Het zou wel aardig zijn, maar daar zijn ze niet toe verplicht. In deze tak van industrie zijn de marges zo klein en zakken dingen zo snel in prijs dat je weinig extra service kan verwachten als je niet een hele vette klant bent. Als ze jou een bord meegeven zitten zij dadelijk weer met een onverkoopbare 2ehands.

Het minste wat je altijd aan rechten hebt (en dus meestal het enige wat je hebt) is fabrieksgarantie, die moeten ze wel honoreren en zo te horen proberen ze dat...

Tsja het is zuur

Yeah well. The Dude abides.

Verwijderd

nou als je even zeg dat ze een bord moeten geven en als die andere binnen is dat je weer omwisselt :)
gewoon even een leen bord als dat niet kan is het een KLOTEN zaak!!!

Verwijderd

Je kan het je als winkel niet veroorloven om een stapel "leen" moederborden in huis te hebben..
Het alternatief zou zijn dat je NIEUWE borden gaat uitlenen, ALS je deze borden al terug krijgt (er zijn nou eenmaal oneerlijke klanten) , kun je ze niet meer verkopen omdat de klant nou eenmaal geen gebruikte borden accepteerd.(ja toch..)

• marco899
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-05 20:50

marco899

Know's what he wants.

Op dinsdag 28 augustus 2001 22:29 schreef Qorne het volgende:
nou als je even zeg dat ze een bord moeten geven en als die andere binnen is dat je weer omwisselt :)
gewoon even een leen bord als dat niet kan is het een KLOTEN zaak!!!
Zonder flame, maar dit is natuurlijk niet reeel wat jij zegt. Ik heb zelf nu al 4 weken een videokaart bij een leverancier liggen voor garantie, maar die geeft echt geen ruiler mee hoor. Deze had echter wel een passende oplossing, door een nieuwe te verkopen. Zodra het garantiegeval retour is zou hij deze dan weer tegen de dagwaarde terugnemen. Ik vind dat zelf een nette oplossing.

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

• Crazyhorse
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-08 16:24
4 weken vind ik vrij acceptabel voor een rma hoor. DE winkel heeft tijd nodig om een rma nummer aan te vragen en daarna weer op te sturen en dan de leverancier weer precies hetzelfde verhaal en dan komt het mb pas bij msi terecht. Oftewel dan ben je alweer minsten 1.5 week verder. en dan moet het nog gemaakt worden en dezelfde route terug.

Stel anders voor dat ze die pro 2 overkopen voor 150 piek en dat jij een ander bord bij hun koopt. Jij hebt weer wat nieuws en hun zitten met een ouder bord die ze voor die prijs waarschijnlijk nog wel kwijtraken.

• Crazyhorse
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-08 16:24
Op dinsdag 28 augustus 2001 23:32 schreef marco899 het volgende:

[..]

Zonder flame, maar dit is natuurlijk niet reeel wat jij zegt. Ik heb zelf nu al 4 weken een videokaart bij een leverancier liggen voor garantie, maar die geeft echt geen ruiler mee hoor. Deze had echter wel een passende oplossing, door een nieuwe te verkopen. Zodra het garantiegeval retour is zou hij deze dan weer tegen de dagwaarde terugnemen. Ik vind dat zelf een nette oplossing.
Normaal gesproken krijg je meestal wel een leen vga kaartje mee hoor.

Nou is het met videokaarten wat makkelijker omdat een klant ook gewoon op een 2de hands 8mb kaartje van 50 piek kan werken en niet perse zijn gf2 nodig heeft om iets te kunnen doen.

Verwijderd

Je moet blij wezen man dat ze het tenminste recht voor je raap zeggen.
Bij mij beloofden ze steeds dat het volgende week zou zijn.
Het heeft uiteindelijk 6 weken geduurd dus met 4 mag je niet klagen.
En zouden hun spullen uitlenen zodat jij weer kan rammelen?
Dat kan je wel vergeten...

• Padje
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Jammer dat Plextor geen moederboarden maakt,
Dan had je 3 dagen moeten wachten en je had dan een nieuwe gehad :) of hij wordt gemaakt.

Verwijderd

ik heb namelijk ook een keer een kapot mainbord gehad hed binnen 2 dagen mijn pc weer terug dus.
dat was een Aopen bord :)

ik heb wel 60 piek bij betaalt, voor een nieuwe bord :P want anders duurde het een week :) en daar had ik geen zin in zo zou het bij Cutebritney ook moeten kunnen vind ik!

Verwijderd

ik heb 3 maanden op mijn proc moeten wachten da's pas balen.
had ondertussen wel al een andere gekocht
Pagina: 1