Is dit niet een beetje duur voor een tegel?

Pagina: 1
Acties:

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 22:23

Rzaan

Altijd zoekende

Topicstarter
Ik zag online een mooie tegel waarmee we 1 wandje in de WC wel zouden willen doen.

Afbeeldingslocatie: https://dzelovrgup7n2.cloudfront.net/resized-m2/product_page_image_medium/media/catalog/product/1/4/149222812001_P1.jpg

Dus een beetje zoeken naar die tegel.
Nu is één mozaiek-matje bij bijvoorbeeld Saniweb € 85,-

Zo'n matje is dan ongeveer 22 x 28 cm.
Dat houdt in dat ik er voor een wandje van 240 x 100 er ergens rond de 48 nodig zou hebben.
Dan zou ik dus alleen voor dat wandje € 4.000 moeten dokken.

Nu weet ik dat sommige zaken best duur zijn, maar is niet een beetje absurd veel?

Die dingen zijn gemaakt van aluminium met een laagje goud-iets erop.
Het aluminium is wel bewerkt met lijnen, en de punthoekjes zijn iets afgevlakt.
Maar toch.

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 00:35
Tegels zijn duur, zeker als je naar de wat specialere gaat zoals dit.
En dan moet het er ook nog tegenaan geplakt en gevoegd worden, hoe specialer hoe lastiger en dus duurder.

Misschien een idee om niet de hele wand te doen? Sowieso is het een redelijk overweldigend patroon als ik de foto's zo zie.

[ Voor 15% gewijzigd door Drardollan op 12-09-2022 11:55 ]

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

• canonball
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:39
Rzaan schreef op maandag 12 september 2022 @ 11:51:
Ik zag online een mooie tegel waarmee we 1 wandje in de WC wel zouden willen doen.
----
Dan zou ik dus alleen voor dat wandje € 4.000 moeten dokken.
Nu weet ik dat sommige zaken best duur zijn, maar is niet een beetje absurd veel?
Wat wil je met het antwoord op de vraag of het "absurd veel" is?

Als je dat absurd veel vind moet je het gewoon niet doen.
Het is jouw huis, of anderen dat het geld waard vinden of niet is niet van belang, de wc wordt het meest door jouw of jouw gezinsleden gebruikt. Je betaalt voor het uiterlijk, anderen kunnen niet beoordelen of jij dat het waard vind.

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Topicstarter
@Drardollan
Dat overweldigende vind ik wel meevallen.
Is natuurlijk ook smaak.

Afbeeldingslocatie: https://www.tonscholten.nl/wp-content/uploads/gastentoilet-ton-ineke-gouden-wandtegels-bobb-meubel-1920x2560.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.anticcolonial.com/recursos/amb/high/L.AMB.002236.jpg

Dan vind ik dit al weer veel heftiger.

Afbeeldingslocatie: https://tegel-outlet-tiel.nl/wp-content/uploads/DC4-20x122cm-houtlook-tegels-en-Wandtegel-30%C3%9760cm-A-keus-Mat-Wit-gerectificeerd-en-Wandtegel-Martini-Goud-D4.jpg

• Erwinvz1
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01-12 16:15
Dit is jarenlang al zo duur, ik zit al lange tijd niet meer in die wereld maar kan geen lage prijzen herinneringen van dit ;).

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23:21
@Rzaan dit is ook een beetje wat de gek er voor geeft op Saniweb. Zie online bijvoorbeeld in de UK al prijzen voorbij komen van (£27.29) https://www.porcelanosa.c...nium-trace-gold-22-1x28-1 das minder dan de helft van wat Saniweb vraagt. Het is duidelijk dat ze geen interesse hebben om van dit merk of serie veel te verkopen.

Wil je dit tegeltje dus graag hebben zoek dan uit wie de fabrikant/distributeur is voor hier in NL en doe daar een prijsaanvraag. Bij een beetje afname moet 25-30 euro per tegel wel mogelijk zijn verwacht ik. Nog steeds duur maar niet zo extreem meer. :)

HD4Life @ Full-HD

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Topicstarter
Erwinvz1 schreef op maandag 12 september 2022 @ 12:02:
Dit is jarenlang al zo duur, ik zit al lange tijd niet meer in die wereld maar kan geen lage prijzen herinneringen van dit ;).
Hoe komt dat?
Is het procedé om ze te maken heel ingewikkeld?

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Topicstarter
Davidshadow13 schreef op maandag 12 september 2022 @ 12:03:
@Rzaan dit is ook een beetje wat de gek er voor geeft op Saniweb. Zie online bijvoorbeeld in de UK al prijzen voorbij komen van (£27.29) https://www.porcelanosa.c...nium-trace-gold-22-1x28-1 das minder dan de helft van wat Saniweb vraagt. Het is duidelijk dat ze geen interesse hebben om van dit merk of serie veel te verkopen.

Wil je dit tegeltje dus graag hebben zoek dan uit wie de fabrikant/distributeur is voor hier in NL en doe daar een prijsaanvraag. Bij een beetje afname moet 25-30 euro per tegel wel mogelijk zijn verwacht ik. Nog steeds duur maar niet zo extreem meer. :)
Klopt!
In Polen had ik ze ook al gezien voor € 32.
Maar dan heb je nog steeds over ruim € 1.500.

Wil best wat uitgeven voor een mooie WC, maar ik schrok hier gewoon van.
Probeerde nog een spaanse online-winkel te vinden (want de tegels komen uit Spanje) maar die zijn er niet veel, of hebben ze niet in hun collectie.

• canonball
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:39
Rzaan schreef op maandag 12 september 2022 @ 12:10:
[...]

Hoe komt dat?
Is het procedé om ze te maken heel ingewikkeld?
Dit zijn producten waarbij de relatie tussen kostprijs en verkoop prijs niet heel vast staat.

Er zal veel geadverteerd moeten worden in bladen als vtwonen om ervoor te zorgen dat er vraag komt. En als het goedkoop wordt is het niet meer exclusief, wat ook niet gewenst is (vanuit de leverancier gezien).

• Erwinvz1
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01-12 16:15
canonball schreef op maandag 12 september 2022 @ 12:14:
[...]

Dit zijn producten waarbij de relatie tussen kostprijs en verkoop prijs niet heel vast staat.

Er zal veel geadverteerd moeten worden in bladen als vtwonen om ervoor te zorgen dat er vraag komt. En als het goedkoop wordt is het niet meer exclusief, wat ook niet gewenst is (vanuit de leverancier gezien).
Precies dit, dit is gewoon kunstmatig hoog.

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:52
Erwinvz1 schreef op maandag 12 september 2022 @ 12:18:
[...]

Precies dit, dit is gewoon kunstmatig hoog.
Eerder iets dat maar weinig mensen mooi vinden en dus willen hebben, maar waar wel enige vraag naar is. Dus dan wordt er weinig van gemaakt waardoor produktie duur is, het verkoopt langzaam dus opslag is duur. En dan moet er ook nog winst gemaakt worden wat bij zulke produkties meestal betekend dat er relatief veel winst op moet zitten om toch een fatsoenlijke winst op de tegel te maken (in tijd gezien)

Maar zoals gezegd kun je bij dit soort speciale tegels vaak veel besparen door rechtstreeks bij de distributeur aan te kloppen. Maar ga er maar van uit dat het een duur geintje zal blijven.

[removed]

• Drardollan
Rzaan schreef op maandag 12 september 2022 @ 12:02:
@Drardollan
Dat overweldigende vind ik wel meevallen.
Is natuurlijk ook smaak.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Dan vind ik dit al weer veel heftiger.

[Afbeelding]
Los van smaak, want daarover kan je twisten en zal ik er alleen over zeggen dat ik er nooit voor zou kiezen ;)

Op je foto's zie je dat men bewust zo min mogelijk dingen voor de tegels hangt (die langgerekte spiegel is totaal onhandig lijkt mij). Ik vind het daardoor heel druk en overweldigend worden.

Ik denk dat als je maar een deel doet dat het dan heel anders wordt, dus bijvoorbeeld met standaard tegels werken vanaf beneden tot de rand van de ombouw stortbak en daarboven deze tegels. Dan hang je er nog een dingetje op om het een beetje te breken en dan kan het best leuk zijn. En een stuk betaalbaarder.

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:44

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Gelukkig valt er over smaak niet te twisten O-)
Maar het zal vast duur zijn omdat het van alu is en niet van aardewerk, er een (imho afgrijselijke) goudachtige laag op zit en het natuurlijk wel exclusief moet blijven lijken. Als elke "Henk en Ingrid" het kunnen betalen dan is het niet meer exclusief.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

• Drardollan
Davidshadow13 schreef op maandag 12 september 2022 @ 12:03:
Ik geloof nooit dat de fabrikant of distributeur direct gaat leveren voor deze 2,4m2. Als je nu aankomt met de vraag voor 1000m2 dan is het wat anders natuurlijk.

En 2,4m2 is wel een beetje afname, maar dan niet op de manier hoe jij het bedoelt ;)

• Grove den
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 21:54

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Topicstarter
Dan is Polen nog het goedkoopste tot op heden.
Los van de bezorgkosten natuurlijk.

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:24
Rzaan schreef op maandag 12 september 2022 @ 14:01:
[...]

Dan is Polen nog het goedkoopste tot op heden.
Los van de bezorgkosten natuurlijk.
Voor dit geld kan je zelf op en neer rijden naar Polen :P

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

• Peacefield78
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 11-04 15:50
Nog een overweging: is het een beetje makkelijk schoon te maken, of maakt elk beetje gangbaar schoonmaakmiddel vlekken op deze tegel? Zonde wanneer je zo veel geld investeert en het er na een jaar met gewoon gebruik niet meer uitziet. Dat was iig onze overweging.
Pagina: 1