Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThieZz
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 17-06 14:23
Hee hoi!

Ik ben opzoek met spoed naar een threadripper CPU. Ik heb het moederbord, maar de cpu kwam helaas niet binnen en ik ben al een paar dagen over mijn deadline. Weet iemand misschien waar ik er nog eentje zo snel mogelijk op de kop kan tikken? Ziet er naaruit dat het bijna overal uitverkocht is of nog 3 weken op zich laat wachten.
Ik heb wat speling in de prijs, maar niet heel veel. Ik ben opzoek naar 32 cores of hoger.

Groet,

ThieZz

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder7
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:04

thunder7

houten vaas/schaal nodig?

hout-nerd - www.hetmooistehout.nl of www.houtenschalen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 00:08
Dat is de vorige generatie - tweedehands lijkt me de enige mogelijkheid: https://tweakers.net/proc...FliTlKVtFKhuZGBhZKsbW1tQA. Bovendien gaat AMD stoppen: AMD stopt met Ryzen Threadripper-processors gericht op consumenten.

[ Voor 18% gewijzigd door martyw op 12-09-2022 10:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 28-06 11:49

Umbrah

The Incredible MapMan

Als Threadripper eigenaar kan ik je eerlijk zeggen: de koning is dood, lang leve de koning. Als je use-case nog steeds Threadripper is, is Threadripper Pro (TRX80) eigenlijk je enige optie. TRX40 is nu ~3 jaar oud, en heeft geen updates gehad. Als het je om core count gaat, is Epyc misschien een optie? Het helpt misschien om je use-case te benoemen -- zonde dat je de borden al hebt, eigenlijk. Tenzij je écht in de fluid simming wereld zit, is qua CPU niet veel glorie meer te behalen met Threadripper. Qua renderen was er al weinig mede dankzij GPU's, en als het je om storage/PCIe gaat -- Epyc bestaat. HEDT... is dood. Buiten tweedehands (en zelfs daar: niche) vrees ik dat je erg veel moeite gaat moeten doen.