PC op tv aansluiten (draadloos)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Urbanized
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 26-08-2024
Mijn vraag:
Hoe kan ik een PC op een tv draadloos aansluiten en gebruiken als (grote) monitor?

Relevante software en hardware die ik gebruik:
PC: Intel i5/Windows 10/onboard graphics
TV: LG 7450 smart

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Ik gebruik momenteel een hdmi kabel van 7.5 meter dwars door de woonkamer.

Beste antwoord (via Urbanized op 12-09-2022 11:01)

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Casten van het scherm via LG Smart Share? Desnoods met een Chromecast?

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Nu online

Outerspace

Casten van het scherm via LG Smart Share? Desnoods met een Chromecast?

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Urbanized
@Outerspace

Mijn PC is uitsluitend bedraad internet. TV is ook bedraad, maar kan daarentegen ook met WiFi. Moet ik dan eerst een wifi dongle installeren op de moederbord of USB van de PC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Nu online

Outerspace

Urbanized schreef op maandag 12 september 2022 @ 10:32:
@Outerspace

Mijn PC is uitsluitend bedraad internet. TV is ook bedraad, maar kan daarentegen ook met WiFi. Moet ik dan eerst een wifi dongle installeren op de moederbord of USB van de PC?
Als je beide op hetzelfde netwerk zit, dan hoef je vaak niks extra's te installeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Urbanized
Alles zit op hetzelfde netwerk. Dus bekabeld zou ook moeten lukken? Dan gaan we dat proberen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-05 13:16

BLACKfm

o_O

De tv zou WiDi (Wireless Display) en Miracast ondersteunen, dus het moet zeker mogelijk zijn. Maar dit zijn wel technieken die voornamelijk op draadloze verbindingen sturen.

Ik weet niet of dat met een bedrade verbinding ook werkt.

Liggend aan de afstand die je moet overbruggen zou ik gewoon een HDMI kabel gebruiken. Je zal, bedraad of niet, via een netwerk altijd enige vertraging ervaren. Geen probleem voor mediaconsumptie, maar voor bijvoorbeeld gamen lijkt het mij verre van geschikt.

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Nu online
Waarom wil je het gebruiken als monitor? Voor narrowcasting kunnen draadloze technieken prima werken, hoewel video al snel moeilijk wordt, maar als je het wilt gebruiken voor kantoorwerk is er geen enkele oplossing werkbaar imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soedesh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 01-05 19:27
Gewoon je PC (of laptop) met een korte (HDMI of VGA) kabel verbinden aan je TV is nog het beste en makkelijkste. Draadloos toetsenbord en muis erbij en klaar is Kees. Als je huidige i5 niet zo nieuw meer is dan volstaat vervanging door een tweedehands laptop waarvan het scherm stuk is ook. Ikzelf heb een dergelijke laptop aangesloten op mijn TV. Je andere pc kan je (indien nodig) overnemen met Remote Desktop, mits je Windows Pro hebt en zo niet dan gebruik je zoiets als VNC.

SWITCHES=/F DEVICE=HIMEM.SYS /TESTMEM:OFF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Urbanized
@soedesh

De door jou genoemde opstelling heb ik momenteel. Maar de afstand bureau waar de PC staat is een eindje van m'n TV. Dus gebruik ik een HDMI kabel van zo'n 7,5 meter. Daar wil ik juist van af. Staat niet mooi zo'n kabel door de woonkamer en onder de plinten doortrekken kan niet vanwege een reeds aangebrachte internetkabel. Draadloos toetsenbord en muis is reeds in gebruik. PC is van vorige jaar, zelf in elkaar gemonteerd adh losse onderdelen. Ik heb Windows Home. Pro is overdone voor mij.

@BLACKfm PC wordt niet voor games gebruikt.

[ Voor 4% gewijzigd door Urbanized op 13-09-2022 17:44 ]

Pagina: 1