Ik heb hier een vrij groot en oud pand. Een modem in de meterkast betekent praktisch dat een deel geen wifi heeft. Als ik hier een mesh router (in dit geval DECO) op aansluit helpt het wel maar nog niet optimaal. Nou loopt er een UTP kabel naar een andere plek in het pand, als ik daar de DECO op aansluit werkt het al stukken beter. Echter, is deze locatie aan de uiterste zijde van het pand. Ik heb de andere DECO's dus telkens iets verder gezet, maar aan de uiterste andere zijde is het wifi dan nog matig.
Nu dacht ik, ik kan vanuit de meterkast wel nog een UTP kabel trekken tot een bepaald punt, maar is het wel mogelijk om met een mesh router eigenlijk meerdere "hoofd deco's" te hebben of kan dat niet. Is er maar één DECO die het internet beginnen krijgt via UTP en die verdeeld het over de andere routers via wifi? Hieronder een tekening om het begrijpelijker te maken.
Rood = utp kabel vanuit modem
Oranje = utp kabel die ik zou kunnen trekken (is oud pand en deels monumentaal dus kan niet zomaar overal kabels leggen anders had dat het uiteraard opgelost)
Paars = muur die blijkbaar wifi blokkeert
Mocht dit allemaal kansloos zijn, wat zou de beste opstelling zijn met misschien een uitbreiding van DECO's?
Nu dacht ik, ik kan vanuit de meterkast wel nog een UTP kabel trekken tot een bepaald punt, maar is het wel mogelijk om met een mesh router eigenlijk meerdere "hoofd deco's" te hebben of kan dat niet. Is er maar één DECO die het internet beginnen krijgt via UTP en die verdeeld het over de andere routers via wifi? Hieronder een tekening om het begrijpelijker te maken.
Rood = utp kabel vanuit modem
Oranje = utp kabel die ik zou kunnen trekken (is oud pand en deels monumentaal dus kan niet zomaar overal kabels leggen anders had dat het uiteraard opgelost)
Paars = muur die blijkbaar wifi blokkeert

Mocht dit allemaal kansloos zijn, wat zou de beste opstelling zijn met misschien een uitbreiding van DECO's?
:fill(white):strip_exif()/f/image/AgMk8eNLbD0pnaampfPLkJHs.png?f=user_large)
Facts don't care about your feelings