Internet kabel doorgeknipt

Pagina: 1
Acties:
  • 5.712 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptainBarn
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 12-09-2022
Mijn huisgenoot heeft afgelopen week het uiteinde van de internet kabel doorgeknipt die naar haar kamer loopt. Het gevolg is nu dat de beide WiFi versterkers het erg slecht doen. Weet iemand waardoor dat komt en of het is op te lossen? De kabel zat nog ingepluged in het systeem tijdens het doorknippen.
Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:17

Videopac

Rommelt wat aan.

Waarschijnlijk moet je die kabel vervangen, maar geef eerst eens een plaatje van hoe de kabel(s) lopen in jullie huis, waar de wifiversterkers zitten etc.

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Yariva
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19:08

Yariva

Moderator Internet & Netwerken

Power to the people!

Als iemand anders een kabel door knipt lost die het ook maar lekker zelf op, dit is toch niet jou probleem :P

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Splorky
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-09 10:53
Bedoel je met internet kabel een willekeurige LAN kabel?
Was er Power over Ethernet op de kabel aanwezig? (zou me kunnen voorstellen dat het een apparaat het niet fijn vind als er aders met elkaar kort gesloten worden.

Heb je al excuus gekregen van je huisgenoot, en is nu duidelijk dat willekeurig kabels door knippen not done is en jezelf verzekerd dat dit niet meer voor gaat komen op andere plekken waar kabels zichtbaar zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

CaptainBarn schreef op maandag 12 september 2022 @ 07:29:
Mijn huisgenoot heeft afgelopen week het uiteinde van de internet kabel doorgeknipt die naar haar kamer loopt. Het gevolg is nu dat de beide WiFi versterkers het erg slecht doen. Weet iemand waardoor dat komt en of het is op te lossen? De kabel zat nog ingepluged in het systeem tijdens het doorknippen.
Alvast bedankt!
Waar zat die kabel ingeplugd? Want als het gewoon een losse kabel was, dan heeft dat geen impact op je WiFiversterkers.

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• mugenmarco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 25-09 15:21
CaptainBarn schreef op maandag 12 september 2022 @ 07:29:
Alvast bedankt!
mijn glazen bol zegt: omdat de kabel kapot is?

zonder gein: je moet meer info geven :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
Heb je inmiddels de andere kant van de kabel uit het aangesloten apparaat gehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtrme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-09 13:59
  1. optie 1; hele kabel vervangen; waarschijnlijk verbinden ze 2 punten (de versterkers)
    optie 2; beide doorgeknipte kanten voorzien van utp steentje en een doorverbindblokje er tussen (m.a.w. ken je iemand met een utp tang die dit eerder heeft gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Nog een aanvulling op alle andere uitstaande vragen.

Wat is 'het systeem'?
Hoe zitten die wifi versterkers aangesloten?

[ Voor 29% gewijzigd door RobbyTown op 12-09-2022 09:34 ]

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:45

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Je openingspost voldoet momenteel niet helemaal aan de wensen/eisen die we er aan stellen. Zo is het belangrijk om zoveel mogelijk informatie te geven over je probleem, daarnaast is het ook verplicht om eerst wat eigen onderzoek te doen voordat je een topic opent. Zie ook: Het algemeen beleid #quickstart

Zou je dus even het volgende willen toevoegen:
- Wat heb je zelf al gevonden, geprobeerd en gedaan?
- Wat voor apparatuur gebruik je allemaal?
- Hoe ziet het netwerk eruit?

Op die manier kunnen we je een stuk beter helpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Kans lijkt me aannemelijk dat die kabel wel weer gefixt moet worden en dat het probleem daarna ook is opgelost (maar uitgebreidere info is welkom ;)). Als het kan zou ik gewoon een nieuwe kabel kopen en die verbinden op dezelfde manier als hoe het was. Soms is een nieuwe kabel leggen lastig (omdat de kabel bijv. weggewerkt zit en niet te vervangen is zonder dingen te slopen). In dat geval zou ik aan beide doorgeknipte einden een nieuw UTP-connectortje zetten en dan een UTP-koppelblokje ertussen zetten. Echter het monteren van nieuwe UTP-connectors vereist wel wat kennis daarvan (en een krimptang), dus kun je het beste aan iemand vragen die daar ervaring mee heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dyrc
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Oorzaak / gevolg hoeft niet direct uit elkaar te volgen.
Je huisgenoot knipt de UTP door (quickest way to wireless?, goeie move) en zit vervolgens de hele dag de wifi leeg te trekken, waardoor jij een slechtere wifi verbinding overhoudt? Dan speelt de kabel wel een rol in het verhaal maar de impliciete aanname dat de kapotte kabel je wifi stoort is dan van tafel.

-heb je de kapotte kabel laten zitten in je modem/router? even loshalen zou een eerste stap zijn (doorknippen hoeft niet..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lothlórien
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:14
Waarom is die doorgeknipt? lelijk? en "wil ik niet" in combinatie met het gebrek aan een technische blik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptielenbrein
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 16:14
Je kan de stekkers ook vervangen als je de juiste tang er voor hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Reptielenbrein schreef op maandag 12 september 2022 @ 16:36:
Je kan de stekkers ook vervangen als je de juiste tang er voor hebt.
Ligt eraan hoe lang de resterende kabel dan wordt... ;)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13:53
Lothlórien schreef op maandag 12 september 2022 @ 15:55:
Waarom is die doorgeknipt? lelijk? en "wil ik niet" in combinatie met het gebrek aan een technische blik?
Ik sluit me hier bij aan. Als we het hoe en waarom weten, kunnen we wellicht nog wat uitgebreider meedenken.

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:40
Het kan van alles zijn, van kortsluiting in de kabel die nog naar het accespoint loopt.

Maar ook een mesh-systeem waarbij de 1e voorheen via utp werd aangesloten, maar nu via (slechte) wifi verbonden is met je modem/router

2e optie lijkt mij het meest logische.

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hammo00
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 24-07 16:47
Is het sowieso niet al vraag 1 waarom de huisgenoot dingen zomaar doorknipt?

Lijkt me dat hier een heel ander probleem speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:49

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Een doorgeknipte kabel is geen probleem. Als er ruimte over is kan een handige IT'er met een knijptang er een nieuwe plugje op zetten of deze vastpinnen op een outlet voor in de muur. Als de kabel te kort is, dan kan die IT'er ook een nieuwe kabel trekken/aanleggen.

Ga ook eens na waarom die Handige Harry die in je huis woont die kabel lukraak doorknipt.

Enne.. stuur de rekening van de IT'er wel door naar je in-huis-wonende-Harry, hé?

[ Voor 10% gewijzigd door AW_Bos op 13-09-2022 13:09 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

kabel is doorgeknipt en daarna ontstond er netwerk degradatie, het netwerk is niet offline.

is het dan niet de Ziggo coax kabel die is gaan ruisen? ik herinner mij van vroeger de noodzaak tot terminals op het einde van coax lan kabels.

d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwiSteD1
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:38
Je moet ook een andere internet kabel doorknippen, zodat de balans in je netwerk is hersteld. WiFi versterkers moet je ook niet te dicht bij de internet router zetten, daar houden ze niet van. Zoek met een wifi scanner naar een plekje in het huis waar je de minste ruis ziet, boven op een magnetron bijvoorbeeld.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:45

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
rens-br schreef op maandag 12 september 2022 @ 10:08:
Je openingspost voldoet momenteel niet helemaal aan de wensen/eisen die we er aan stellen. Zo is het belangrijk om zoveel mogelijk informatie te geven over je probleem, daarnaast is het ook verplicht om eerst wat eigen onderzoek te doen voordat je een topic opent. Zie ook: Het algemeen beleid #quickstart

Zou je dus even het volgende willen toevoegen:
- Wat heb je zelf al gevonden, geprobeerd en gedaan?
- Wat voor apparatuur gebruik je allemaal?
- Hoe ziet het netwerk eruit?

Op die manier kunnen we je een stuk beter helpen.
De reacties stromen nu binnen, maar @CaptainBarn heeft nog niet gereageerd. Ik gooi het topic even op slot @CaptainBarn stuur mij een DM als je het topic weer open wilt hebben, zodat je de bovenstaande vragen kan beantwoorden.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.