Hi allen, dit is mijn eerste post maar heb al veel gelezen op het forum, dus deels nieuw
Wie kan mij helpen; ik kom er niet uit.
Graag wil ik meer zonnepanelen installeren maar weet niet wat er mogelijk is op mijn huidige omvormer de alom bekende GoodWe 3600D NS.
Hier heb ik nu
11x S-energy 320Wp halfcut all black panelen op aangesloten.
Deze liggen verdeeld opgesteld:
1 string met 4 zonnepanelen
1 string met 7 zonnepanelen op 2 verschillende dakvlakken met 4 optimizers
Wat zijn mijn opties om het maximale uit de omvormer te halen? De panelen die ik heb liggen zijn niet meer verkrijgbaar en ik weet niet op welke waarden ik moet letten als ik andere panelen bij koop en hoeveel er bij kunnen?
Alvast bedankt voor het meedenken, groet,
Peter
:strip_exif()/f/image/1yDh1rYgJdMVwqeIPVaeeG0S.gif?f=fotoalbum_large)
/f/image/i9mxw3vdyK6c4RGJQK4N7gvZ.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/1eEPXSuJsnUi0doM4rOFEiQs.png?f=fotoalbum_large)
Het laatste plaatje klopt niet meer; de panelen van het rode kader heb ik naar het gele kader verplaatst.
Graag wil ik meer zonnepanelen installeren maar weet niet wat er mogelijk is op mijn huidige omvormer de alom bekende GoodWe 3600D NS.
Hier heb ik nu
11x S-energy 320Wp halfcut all black panelen op aangesloten.
Deze liggen verdeeld opgesteld:
1 string met 4 zonnepanelen
1 string met 7 zonnepanelen op 2 verschillende dakvlakken met 4 optimizers
Wat zijn mijn opties om het maximale uit de omvormer te halen? De panelen die ik heb liggen zijn niet meer verkrijgbaar en ik weet niet op welke waarden ik moet letten als ik andere panelen bij koop en hoeveel er bij kunnen?
Alvast bedankt voor het meedenken, groet,
Peter
:strip_exif()/f/image/1yDh1rYgJdMVwqeIPVaeeG0S.gif?f=fotoalbum_large)
/f/image/i9mxw3vdyK6c4RGJQK4N7gvZ.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/1eEPXSuJsnUi0doM4rOFEiQs.png?f=fotoalbum_large)
Het laatste plaatje klopt niet meer; de panelen van het rode kader heb ik naar het gele kader verplaatst.
[ Voor 25% gewijzigd door post.p op 16-09-2022 12:32 . Reden: Datasheet GoodWe toegevoegd ]