Ja, internet is belangrijk geworden maar ik kijk ook nog steeds TV en dus ben ik Ziggo-klant.
En ik heb inmiddels een SmartTV met bv een YouTube-app,
dat is leuk maar het ene kanaal opnemen en het andere bekijken lukt echt niet.
En dus levert Ziggo netjes een STB(SetTopBox) mee, zoals de Mediabox Next maar ook die heeft beperkingen.
Dus ik gebruikte zelf nog een ouders STB, een Humax, welke ik in het verleden bij Ziggo heb gekocht, en welke nu via Marktplaats voor ca. E 30,- tweedehands te koop zijn.
Zo'n Humax is handig.... je kunt bv iets opnemen en onbeperkt bewaren, of downloaden naar je PC en je kunt snel vooruit spoelen.... handig bij reclame. maar ook de Humax heeft beperkingen (zoals slechts 2 tuners).
Dus ik zocht een Humax-opvolger...En dat heb ik gevonden.....
Er zijn kleine kastjes met een ingebouwde Linux-computer en een ingebouwde kabel-tuner.
Dat heet een Enigma2-device. Er zijn een 10-tal fabrikanten welke Enigma2-devices verkopen welke je dus als geavanceerde STB kunt gebruiken..
Ik heb de UNO4KSE van VU-plus gekocht (met 2TB harddisk en afstandsbediening) voor ca. E 300,-.
En zo'n kastje voorzien we graag van een handige software-laag, zoals OpenPLi, welke gratis is.
En zo'n kastje support ook de oude Ziggo CAM-kaarten.
Even ter info de verschillen tov mn oude STB (Humax 5200):
---------------------------------------------------------------------------
+ nu 8 tuners ipv de 2 tuners in de Humax; dus 4x zoveel.
+ opslag 2TB ipv 500GB; dus 4x zo groot
+ net als bij de Humax kan ik simpel een tijdperiode doorspoelen (handig bij reclameblokken)
+ Er wordt van de -karige- Ziggo EPG(TV-gids) meer info weergegeven.
+ Ik heb nu een Autotimer; zodat ik op basis van zoekcriteria TV_programma's automatisch kan laten opnemen.
+ Je kunt andere video-sources gebruiken, bv IP-cam's en ook deze beelden opnemen.
+ Er is een WebInterface zodat weergave op PC/SmartPhone mogelijk is.
+ Het is een open platform (zelfs open-source)
+ de Humax had 720p resolutie en ik heb nu 4K resolutie
+ de nieuwe STB heeft een lager energieverbruik dan mn oude Humax.
Zijn er ook nadelen ?
- De Interactieve Diensten van Ziggo (zoals View-from-Start) werken niet..De dienst Time-Shift werkt wel nog..
- Het kost even tijd om weer thuis te raken met een ander apparaat.
Hebben jullie wellicht nog suggesties voor een STB-opvolger welke geschikt is voor kabel-TV ?
En ik heb inmiddels een SmartTV met bv een YouTube-app,
dat is leuk maar het ene kanaal opnemen en het andere bekijken lukt echt niet.
En dus levert Ziggo netjes een STB(SetTopBox) mee, zoals de Mediabox Next maar ook die heeft beperkingen.
Dus ik gebruikte zelf nog een ouders STB, een Humax, welke ik in het verleden bij Ziggo heb gekocht, en welke nu via Marktplaats voor ca. E 30,- tweedehands te koop zijn.
Zo'n Humax is handig.... je kunt bv iets opnemen en onbeperkt bewaren, of downloaden naar je PC en je kunt snel vooruit spoelen.... handig bij reclame. maar ook de Humax heeft beperkingen (zoals slechts 2 tuners).
Dus ik zocht een Humax-opvolger...En dat heb ik gevonden.....
Er zijn kleine kastjes met een ingebouwde Linux-computer en een ingebouwde kabel-tuner.
Dat heet een Enigma2-device. Er zijn een 10-tal fabrikanten welke Enigma2-devices verkopen welke je dus als geavanceerde STB kunt gebruiken..
Ik heb de UNO4KSE van VU-plus gekocht (met 2TB harddisk en afstandsbediening) voor ca. E 300,-.
En zo'n kastje voorzien we graag van een handige software-laag, zoals OpenPLi, welke gratis is.
En zo'n kastje support ook de oude Ziggo CAM-kaarten.
Even ter info de verschillen tov mn oude STB (Humax 5200):
---------------------------------------------------------------------------
+ nu 8 tuners ipv de 2 tuners in de Humax; dus 4x zoveel.
+ opslag 2TB ipv 500GB; dus 4x zo groot
+ net als bij de Humax kan ik simpel een tijdperiode doorspoelen (handig bij reclameblokken)
+ Er wordt van de -karige- Ziggo EPG(TV-gids) meer info weergegeven.
+ Ik heb nu een Autotimer; zodat ik op basis van zoekcriteria TV_programma's automatisch kan laten opnemen.
+ Je kunt andere video-sources gebruiken, bv IP-cam's en ook deze beelden opnemen.
+ Er is een WebInterface zodat weergave op PC/SmartPhone mogelijk is.
+ Het is een open platform (zelfs open-source)
+ de Humax had 720p resolutie en ik heb nu 4K resolutie
+ de nieuwe STB heeft een lager energieverbruik dan mn oude Humax.
Zijn er ook nadelen ?
- De Interactieve Diensten van Ziggo (zoals View-from-Start) werken niet..De dienst Time-Shift werkt wel nog..
- Het kost even tijd om weer thuis te raken met een ander apparaat.
Hebben jullie wellicht nog suggesties voor een STB-opvolger welke geschikt is voor kabel-TV ?