Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s.flake
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15-05 22:42
Sinds een paar dagen, zonder aanleiding, doen plots een paar toetsen om mijn keyboard het niet meer.
Met name de backspace en enter toets niet. er verschijnen soms een 8 of een *, soms opent itunes. De enter toets geeft maar sporadisch wat door en anders een +- teken.

Google geeft een berg hits als je dit probleem opzoekt, komt kennelijk veel voor. Maar geen van de geboden oplossingen lijkt het probleem te verhelpen. Opstarten met CMD Option P+R , taal instellingen, bluetooth verbinding vernieuwen, bekabeld gebruiken via lightning.

Heeft 1 van jullie nog goede ideeën? Zou balen als ik een nieuwe moet gaan kopen, terwijl het aanvoelt als een software probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 23-06 23:11

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Als je dit toetsenbord aansluit op een ander apparaat, heb je dan nog dezelfde problemen?

Je wilt immers inderdaad uitsluiten of het software of hardware probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s.flake
Je hebt gelijk, zal ik doen.
-+
Helaas. zelfde gedrag op een andere Mac

[ Voor 45% gewijzigd door s.flake op 11-09-2022 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koppie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20:48
Bij mij reageerde ie hetzelfde na een hoeveelheid water... Je kan er ook helemaal niets mee, want het is één bonk aluminium..

Ben ik nou zo dom, of is de rest zo slim?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-05 01:30
koppie schreef op zondag 11 september 2022 @ 19:41:
Bij mij reageerde ie hetzelfde na een hoeveelheid water... Je kan er ook helemaal niets mee, want het is één bonk aluminium..
ja hier ook, ontstaan na het schoonmaken met een spray op het toetsenbord.

kleine tip: leg het toetsenbord na zon schoonmaakactie maar even 4 weken (!) op de plank en je zult zien dat hij met alle waarschijnlijkheid weer functioneert. is hier namelijk 3x eerder gebeurt en in alle 3 de gevallen duurde het 4 week voor hij zijn 'lazarus moment' kreeg.

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:57
Bij mij het zelfde gedrag nadat hij koffie had gedronken. In tegenstelling tot mensen ging het toetsenbord er niet beter van werken :(

Weet je zeker dat er geen vocht bij is gekomen? Kan ook (zoals anderen ook al zeggen) bij schoonmaken gebeurd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:25

talin

ES-MA

s.flake schreef op zondag 11 september 2022 @ 18:11:
Sinds een paar dagen, zonder aanleiding, doen plots een paar toetsen om mijn keyboard het niet meer.
Met name de backspace en enter toets niet. er verschijnen soms een 8 of een *, soms opent itunes. De enter toets geeft maar sporadisch wat door en anders een +- teken.

Google geeft een berg hits als je dit probleem opzoekt, komt kennelijk veel voor. Maar geen van de geboden oplossingen lijkt het probleem te verhelpen. Opstarten met CMD Option P+R , taal instellingen, bluetooth verbinding vernieuwen, bekabeld gebruiken via lightning.

Heeft 1 van jullie nog goede ideeën? Zou balen als ik een nieuwe moet gaan kopen, terwijl het aanvoelt als een software probleem
geen idee welke versie je hebt maar dit soort dingen doet mij altijd ff een vers setje batterijen erin doen als het een draadloze is want ik lees: BT verbinding en bekabeld gebruiken...
dan is wellicht het signaal verminkt door te weinig stroom en dan krijg je dit soort dingen.

[ Voor 3% gewijzigd door talin op 12-09-2022 10:05 ]

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:41
talin schreef op maandag 12 september 2022 @ 10:04:
[...]

geen idee welke versie je hebt maar dit soort dingen doet mij altijd ff een vers setje batterijen erin doen als het een draadloze is want ik lees: BT verbinding en bekabeld gebruiken...
dan is wellicht het signaal verminkt door te weinig stroom en dan krijg je dit soort dingen.
Goed idee, helaas heeft dit type toetsenbord een ingebouwde lithium ion batterij en, zover ik weet, communiceert 'ie niet via een kabel.

Ik denk eerder dat het PCB beschadigd is en daardoor de trace matrix soms in de war raakt. Een toetsenbord heeft geen aparte 'lijntjes' voor iedere toets, maar een soort schaakbord aan traces waarbij als kolom A en rij 5 contact maakt, 'ie weet dat op toets β is gedrukt. Als je dus rare output krijgt is er een aardige kans dat 1 kolom of rij verkeerd contact maakt en je daardoor een verkeerde output krijgt.

Vloeistofschade is de meest voorkomende oorzaak, maar het kan allerlei oorzaken hebben.

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s.flake
Dank voor het meedenken allemaal, zal mn portemonnee moeten trekken voor een nieuwe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Commendatore
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
coptician schreef op maandag 12 september 2022 @ 10:09:
[...]

Goed idee, helaas heeft dit type toetsenbord een ingebouwde lithium ion batterij en, zover ik weet, communiceert 'ie niet via een kabel.

Ik denk eerder dat het PCB beschadigd is en daardoor de trace matrix soms in de war raakt. Een toetsenbord heeft geen aparte 'lijntjes' voor iedere toets, maar een soort schaakbord aan traces waarbij als kolom A en rij 5 contact maakt, 'ie weet dat op toets β is gedrukt. Als je dus rare output krijgt is er een aardige kans dat 1 kolom of rij verkeerd contact maakt en je daardoor een verkeerde output krijgt.

Vloeistofschade is de meest voorkomende oorzaak, maar het kan allerlei oorzaken hebben.
Deze toetsenborden kunnen ook per USB gebruikt worden. De communicatie gaat dan over de kabel en niet via Bluetooth. Hetzelfde geldt trouwens voor het Magic Trackpad, dat op deze manier ook nog eens duidelijk responsiever is.

(Niet dat de TS daar in dit geval veel aan heeft.)

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:41
Commendatore schreef op woensdag 14 september 2022 @ 10:27:
[...]

Deze toetsenborden kunnen ook per USB gebruikt worden. De communicatie gaat dan over de kabel en niet via Bluetooth. Hetzelfde geldt trouwens voor het Magic Trackpad, dat op deze manier ook nog eens duidelijk responsiever is.

(Niet dat de TS daar in dit geval veel aan heeft.)
Net even getest en je hebt gelijk. The more you know! :D

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Pagina: 1