Verschil tussen SS en NANO ips

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• formant
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21-06 19:16
Ik ben aan het kijken naar een budget 1440p gaming monitor, om een of andere reden komt op specs deze philips momentum best goed uit echter kan ik nergens eens review erover vinden. Philips is denk ik geen populaire keuze als het op monitors aan komt. Op prijs en features vind ik de m27q p het meest interesant en daar is iig ook iets over te lezen en als ik deze naast elkaar leg dan heeft de m27q op features wellicht iets meer te bieden... en toch lijkt die philips het idee te geven dat de qualiteit beter is. Het grootste verschil als het op het scherm aan komt is SS ips vs NANO ips maar ik kom nergens echt iets tegen dat het verschil uitlegt behalve dat SS sneller is dan gewoon IPS.

Heeft iemand ervaring met de philips monitor ?

pricewatch: Gigabyte M27Q P Zwart
pricewatch: Philips Momentum 27M1N5500ZA/00 Zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimo
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 21-05 13:36
Ik vergelijk precies dezelfde schermen! Gigabyte verkoopt z'n ss ips wel goed, met de belofte dat ie voor meer stroom sneller reageert. Echter lijkt de Philips beter imo. Zonde dat er geen KVM switch zit op de 4 usb poorten zit of een usb c aansluiting (lijkt wel standaard te worden op allerlei laptops)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• formant
Eskimo schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 13:13:
Ik vergelijk precies dezelfde schermen! Gigabyte verkoopt z'n ss ips wel goed, met de belofte dat ie voor meer stroom sneller reageert. Echter lijkt de Philips beter imo. Zonde dat er geen KVM switch zit op de 4 usb poorten zit of een usb c aansluiting (lijkt wel standaard te worden op allerlei laptops)
Ik heb de knoop doorgehakt en de Gigabyte gekocht toen hij voor 309 euro bij megekko stond. Doorslag was de helderheid (400 tov 350) en de usb c aansluiting. Ik heb nog geen directe noodzaak voor usb c, ik laad mijn telefoon ermee op en wellicht haal ik nog een keer een geschikte kabel voor samsung dex. Dat gezegd, toch handig dat het erop zit in combo met de KVM switch. Hij is een tikkeltje zuiniger en het geluid zal bij beide niet geweldig zijn, ik gebruik die toch niet.

Verder top monitor, ik doe er niks grafisch mee maar kleuren zijn fijn, geen bleed etc en zit in een betrekkelijk donkere omgeving en was voorheen een beetje sceptisch of dat ging bevallen. Gamen en films kijken zonder klachten hier.

Op dit moment zou ik de philips kiezen, simpelweg omdat hij 340 euro en de gigabyte 475 kost en philips doorgaans geen slechte producten maakt (vaak gewoon lelijk hehe).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dyrc
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Waarom dan geen Dell S2721DGFA ?
als je direct bij Dell koopt is die 346 euro inclusief verzending, wat ~gelijk is aan de goedkopere optie, en dan heb je naast een nano IPS scherm op 165 hertz ook genoeg aansluitingen (en Gsync en Freesync compatible). En 3 jaar garantie direct vanuit Dell (lees: geen gezeik gewoon nieuwe)
(en als je -via via- nog studenten of onderwijs korting kan scoren dan scheelt 't nog een keer 10% ofzo)

2 x HDMI
DisplayPort (DisplayPort 1.4-modus)
Audio-uitgang (mini-jack)
Koptelefoon (mini-jack)
USB 3.0 upstream
4 x USB 3.0 downstream

[ Voor 27% gewijzigd door dyrc op 28-10-2022 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• formant
dyrc schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 19:21:
Waarom dan geen Dell S2721DGFA ?
als je direct bij Dell koopt is die 346 euro inclusief verzending, wat ~gelijk is aan de goedkopere optie, en dan heb je naast een nano IPS scherm op 165 hertz ook genoeg aansluitingen (en Gsync en Freesync compatible). En 3 jaar garantie direct vanuit Dell (lees: geen gezeik gewoon nieuwe)
(en als je -via via- nog studenten of onderwijs korting kan scoren dan scheelt 't nog een keer 10% ofzo)

2 x HDMI
DisplayPort (DisplayPort 1.4-modus)
Audio-uitgang (mini-jack)
Koptelefoon (mini-jack)
USB 3.0 upstream
4 x USB 3.0 downstream
In mijn geval kwam de m27q beter over in de reviews online.Ik heb praktisch alle gelijksoortige 27" 1440p gechecked en wat betere ratings kreeg dan de m27q was de MSI Optix MAG274QRF-QD en die is weer net iets duurder.

Probleem is dat je nergens reviews leest over die philips monitor, dat is wel jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dyrc
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
ik zou m'n vingers niet snel willen branden aan een display waar geen reviews over te vinden zijn, niet als er (genoeg) andere keuze is.
laat je nog even weten als je de knoop doorgehakt hebt (en wat voor jou de doorslaggevende afweging was)?

• Eskimo
Ik ben toch voor de Gigabyte gegaan! Was weer op voorraad bij Megekko

• formant
Eskimo schreef op donderdag 10 november 2022 @ 12:51:
Ik ben toch voor de Gigabyte gegaan! Was weer op voorraad bij Megekko
Ja kan je niet de mist mee ingaan, goede reviews. Ik heb iig geen spijt van de aanschaf maar nog steeds wel een beetje nieuwsgierig naar de philips momentum.

• Eskimo
Ik heb toevallig een Levix in de buurt en ben ff gaan kijken. Helaas was de Philips niet on display.

Usb C (en KVM) was voor mij een grote overweging. Heb een werklaptop die ik nu makkelijk kan aansluiten aan mijn setup. USB (of bluetooth) voor speakers en mn thuiswerkplek is virtueel gescheiden van mijn home setup.

• formant
Eskimo schreef op donderdag 10 november 2022 @ 14:58:
Ik heb toevallig een Levix in de buurt en ben ff gaan kijken. Helaas was de Philips niet on display.

Usb C (en KVM) was voor mij een grote overweging. Heb een werklaptop die ik nu makkelijk kan aansluiten aan mijn setup. USB (of bluetooth) voor speakers en mn thuiswerkplek is virtueel gescheiden van mijn home setup.
top toch, kleuren etc vind ik ook helemaal goed, zag ook dat hij nu 332 kost en dat maakt t echt een no brainer momenteel.
Pagina: 1