Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelstreurman
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10-04-2024
Mijn vraag
Ik zit al een poosje met mijn laptop met een GTX870m 6GB (Kepler) te knutselen en ik zie dat mijn GPU driver vast zit op de 470 serie, nu weet ik dat Kepler al een poosje niet meer gesupport word door nVidia, echter nu wil het geval dat Proton experimental nieuwere drivers nodig gaat hebben. Is er een mogelijkheid om (zoals iig vroeger op Windows) de nieuwere drivers mijn oudere GPU te laten herkennen en te laten gebruiken?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Ubuntu 22.04 LTS (volledig up to date)
Clevo mainboard
Intel Core i7 4800MQ
Corsair 2*8GB 1600MHz DDR3
nVidia GK104M / nVidia GeForce GTX870m 6GB (Kepler)
Samsung 840 SSD 120GB

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Handmatig de nieuwere 515.65 drivers geinstalleerd wat resulteerd in een zwart scherm,
Via Google gezocht naar opties zonder enige informatie gevonden te hebben of het uberhaupt mogelijk is.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:43

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Het is niet mogelijk om een nieuwere versie van de nVidia driver voor de gek te houden om een kaart dat in legacy zit te gaan ondersteunen. Je zit dus vast aan de laatste legacy versie die jouw kaart nog ondersteund, dat is dus de 470.x serie driver.

Ik heb zelf in mijn pc een GT610 zitten, die wordt ondersteund door 390.x, niet nieuwer en ik heb een spel kunnen starten met deze driver. Performance was slechter dan slecht met 0.2 fps ofzo in het menu, maar het startte wel, zonder melding van Proton over de versie.

Kijk dus eens goed of je de 32 bit versie van je driver libraries hebt (dat is dus NIET de driver zelf, maar alleen de ondersteunende libraries). Want dat is waar Steam naar kijkt omdat Steam zelf 32 bit is. Het spel dat je wilt spelen kan net zo goed 64 bit zijn en prima overweg kunnen met je driver, dat maakt Steam niet uit als het geen 32 bit versie kan vinden.

Commandline FTW | Tweakt met mate