Muziek tegelijkertijd over analoog en digitaal (s/pdif)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Zero
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-09 20:36
Ik heb een nieuwe PC gekocht en probeer weer iets in te regelen wat ik vroeger had, namelijk muziek tegelijkertijd afspelen over de speakers die bij de PC staan (analoog) en de (Yamaha) receiver in de woonkamer (s/pdif coax).

Mijn oude PC had een Club3D Theatron Agrippa geluidskaart (zelfde kaart als de Auzentech X-Plosion 7.1 Cinema) en dat werkte prima in Windows XP. In Windows 7 werkte het ook nog wel, maar door drivers issues was het geluid ineens slecht (kraken, uitval, etc., niet te doen helaas).

Mijn nieuwe PC heeft een ASUS Prime B660-PLUS D4 LGA 1700 moederbord waarop een RealTek ALC897 (Intel Alder Lake-S PCH - cAVS) chip zit. Analoge mini-jack zit er standaard op, en via een s/pdif bracket die met de header op het mobo is verbonden heb ik ook digitale uitgangen.

Ik kan nu helaas alleen maar schakelen tussen analoog en digitaal. Is er nog een mogelijkheid om dit tegelijkertijd te doen? 2.0 stereo is voldoende.

Of bestaat er nog een interne geluidskaart met software die dit kan?

[ Voor 9% gewijzigd door Shadow_Zero op 11-09-2022 13:31 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 12:39
Kan je hier wat mee:
(je moet nar je klassieke configuratiescherm (Hardware en Geluiden / Geluid) om die schermpjes te krijgen)

https://windowsreport.com/play-sound-2-devices-windows-10/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Zero
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-09 20:36
zetje01 schreef op zondag 11 september 2022 @ 15:56:
Kan je hier wat mee:
(je moet nar je klassieke configuratiescherm (Hardware en Geluiden / Geluid) om die schermpjes te krijgen)

https://windowsreport.com/play-sound-2-devices-windows-10/
Met rechtermuisknop en dan 'Geluiden' kwam ik er ook zag ik nu (zat dat menu eerder al te zoeken!).

Heb nu wel geluid over beide outputs, maar ze zijn helaas niet sync :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 12:39
Oh, wacht; ik gebruik al een hele poos Win11, en daar kan dat niet (rechtermuisklik op speaker in systray)