2021 Skoda Octavia vs 2021 Toyota Corolla hybride

Pagina: 1
Acties:

• ardana123
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 02-10 21:12
6 maand terug hebben wij een 2021 Skoda Octavia 1.5 benzine gekocht met 15k km op de teller. Inmiddels staat hij op 21k km. Gekocht aan €23k.

Was vandaag aan het browsen op autoscout en ik zie dat men de variant die wij hebben inmiddels aan ~30k verkopen (met lagere km stand weliswaar, maar dan zou ik hem eerder voor 29k verkopen). Vraag me niet van waar die gigantische prijsstijging komt.
Mijn vraag is nu of ik hem zou verkopen voor die prijs (of ietsje minder) en dan hem inruilen voor een Toyota Corolla hybride?

Ik rij graag met de Octavia, maar toch zijn er een aantal dingen die me niet bevallen:
- de slechte reputatie dat deze auto heeft inzake betrouwbaarheid
- een hybride is beter voor stadsverkeer, wat wij hoofdzakelijk doen met deze auto
De Toyota Corolla scoort op deze vlakken beter.

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 04-11 22:07
Dat ze een verkoopprijs hebben bij dealers of in de handel van rond de dertig duizend impliceert niet dat jij dat ook terug gaat krijgen bij inruil of via marktplaats.
Je echte vraag, ik zou privé altijd een Toyota verkiezen boven iets van de VAG groep ondanks dat ik al met mijn 4e skoda bezig ben.

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07-11 14:23
Wat is ie waard volgens de ANWB koerslijst? Of soortelijke site.

De wijzen komen uit het Oosten!

• Juanluca
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 04-11 15:14
Eerlijk gezegd lijkt het in de Adac pannenstatistiek nog mee te vallen met de Octavia. Hij scoort beter dan de Corolla!

https://www.adac.de/rund-...nne/adac-pannenstatistik/

Ik denk eerlijk gezegd dat je bij zo'n snelle wissel toch waarde verliest. Gewoon lekker die Octavia houden.

Of als je toch met name stadsverkeer rijdt, kijk eens naar een EV. Die doen het pas goed in stadsverkeer!

• slagroomsoes
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 07-11 07:11
Even los van wat te doen; Corolla hybrid is wel een hele fijne, comfortabele auto. Zeker met stadsverkeer ook erg zuinig. Standaard adaptieve cc, weet niet of je Skoda dat heeft?

Als ik voor de keuze zou staan zou ik voor de Corolla gaan.