Seat Ateca herkent iPhone niet meer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Thomas20
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03-09 06:15
Sinds kort herkent mijn Seat Ateca uit 2017 mijn en mijn vrouw haar iPhone niet meer. Als ik de kabel er in doe gebeurt er niets. De telefoons laden niet op, en geen enkel signaal dat er iets herkent wordt. Ik heb 2 USB aansluitingen, maar beide geven geen signaal.

Ik heb altijd normaal gebruik kunnen maken van CarPlay. Beide iPhones zijn ge-update naar de laatste versie. Ik heb alle stappen die ik op internet kan vinden doorlopen, en met Apple support gebeld.

Al geprobeerd: telefoon + auto naar fabrieksinstellingen. Siri staat aan. Geen beperkingen in schermtijd. Nieuwe kabel. Etc…

Iemand een idee wat ik nog meer kan proberen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• londemanmp
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-09 12:55
Auto zekering nakijken ?, complete usb poort doet niks ?

[ Voor 40% gewijzigd door londemanmp op 11-09-2022 08:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:35

FreakNL

Well do ya punk?

Dat is inderdaad hoogstwaarschijnlijk gewoon een zekering. Het is in ieder geval stap 1 in je troubleshooting proces.

Mooi dat je daarvoor naar Apple hebt gebeld _/-\o_

Dat je telefoons niet laden zegt eigenlijk genoeg.

Even in je boekje kijken welke zekering het is en dan vervangen. Eventueel kun je de zekering ook nog visueel inspecteren.

https://www.multimerk.nl/...atie/zekeringen-vervangen

Wat me wel verbaast;
Meestal deelt de USB poort zijn zekering met andere systemen in de auto. Is er nog meer wat er niet werkt? Misschien de 12v sigaretten aansluiting?

[ Voor 128% gewijzigd door FreakNL op 11-09-2022 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Het kan ook zijn dat de USB aansluiting in de auto beschadigd of vervuild is.
Kijk er eens naar met een zaklamp en een houten satéprikker en pulk het vuil er uit.

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:35

FreakNL

Well do ya punk?

Bij deze auto zitten de USB poorten blijkbaar direct aangesloten op de radio en niet los op een zekering:

https://www.atecaforums.c...rts-stopped-working.2881/

De complete radio resetten zou kunnen helpen.

[ Voor 11% gewijzigd door FreakNL op 11-09-2022 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas20
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03-09 06:15
FreakNL schreef op zondag 11 september 2022 @ 08:50:
Dat is inderdaad hoogstwaarschijnlijk gewoon een zekering. Het is in ieder geval stap 1 in je troubleshooting ...

Wat me wel verbaast;
Meestal deelt de USB poort zijn zekering met andere systemen in de auto. Is er nog meer wat er niet werkt? Misschien de 12v sigaretten aansluiting?
Ik heb via deze site gekeken welke zekering ik zou moeten hebben, alleen kan ik niet direct vinden welke de USB poorten zou zekeren. Ik heb er meerdere bekeken waarvan ik dacht dat het er eventueel onder zou kunnen vallen, maar allemaal heel.

Ik heb niets om te controleren of de 12v aansluiting nog werkt, maar de radio zelf doet het prima. Heb tot nu toe geen andere dingen gevonden die niet werken.

Ik heb ook de USB poorten op vuil gecontroleerd, maar deze zijn schoon en zien er heel uit.

@FreakNL Ik heb ook de radio al in z'n geheel gereset.
Pagina: 1