Voorstel nieuwe prijs/prestatie factor voor DDR4 en DDR5

Pagina: 1
Acties:

• DirkVD59
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-03 14:34
Beste Tweakers,

Ik vroeg mij af, met welke nieuwe prijs/prestatie factor, kan ik beter bepalen hoe goed/slecht is de prijs/prestatie factor voor snel DDR5, in vergelijking met snelheden en prijzen van DDR4 ?
Al jaren wordt er een prijs/prestatie factor voor geheugen en opslag toegepast en dat is:"wat is de beste prijs per GB ?" maar dat is natuurlijk een andere factor, dan wanneer je snelheden en prijzen gaat vergelijken...

Maar voor het vergelijken van prijzen van hardware, waarbij snelheid een van de belangrijkste factoren zijn, zou mijn voorstel zijn, om de volgende extra nieuwe prijs/prestatie factor toe te gaan passen, met de vraag voor DDR4 en DDR5:"Hoeveel moet ik betalen, per 1000MT/s ?? Ofwel welke DDR4 DDR5 geheugen heeft de (een na) goedkoopste prijs per 1000MT/s ??

In alle pricewatch hardware, waar snelheden van belang zijn en die ook al genoemd worden in die betreffende pricewatch, maar deze snelheid prestatie factor wordt nog niet toegepast, kán het interessant zijn om deze extra factor in te voeren, hoe denken jullie hier over ?

de beste Tweaker groeten van:

Dirk van Dijk
Woerden

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:00
Denk dat het geen toegevoegde waarde is. Aangezien DDR4 uiteindelijk vervangen zal worden met DDR5. En later zal DDR5 vervangen worden met DDR6.

DDR4 en DDR5 kan je dus niet met elkaar vergelijken. Aangezien het een andere module is.

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:58
Met de aankomende AM5 launch ben je ook verplicht om DDR5 te gaan gebruiken. Er is dus geen keus laat staan vergelijking nodig.

• DirkVD59
stylezzz schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 19:23:
Met de aankomende AM5 launch ben je ook verplicht om DDR5 te gaan gebruiken. Er is dus geen keus laat staan vergelijking nodig.
Dit is mij ook bekend, maar dan kan je nagaan, in hoeverre is DDR5 en AM5 en de Ryzen 7000 serie die binnenkort uit gaan komen, voor jou of voor mij een betere of slechtere prijs/prestatie wijziging ?
Dit is allicht ook afhankelijk hoeveel extra euro's je wil besteden voor een nieuwe PC met deze nieuwe duurdere maar ook snellere hardware die binnenkort uit gaat komen..
Want ik wil dus ook overstappen naar deze nieuwe en snellere hardware, maar er zijn allicht ook mensen die deze nieuwe hardware te duur vinden en genoeg snelheid hebben aan de bestaande AM4 socket en DDR4....
Mijn "snelste" hardware die ik nu heb, is een oude ASUS game-laptop, die zelfs mank is, want er zit een foute bios in! :*)
Deze laptop heb ik:
pricewatch: Asus Republic Of Gamers G751JY-T7136H

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:58
DirkVD59 schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 19:55:
[...]

Dit is mij ook bekend, maar dan kan je nagaan, in hoeverre is DDR5 en AM5 en de Ryzen 7000 serie die binnenkort uit gaan komen, voor jou of voor mij een betere of slechtere prijs/prestatie wijziging ?
Dit is allicht ook afhankelijk hoeveel extra euro's je wil besteden voor een nieuwe PC met deze nieuwe duurdere maar ook snellere hardware die binnenkort uit gaat komen..
Want ik wil dus ook overstappen naar deze nieuwe en snellere hardware, maar er zijn allicht ook mensen die deze nieuwe hardware te duur vinden en genoeg snelheid hebben aan de bestaande AM4 socket en DDR4....
Mijn "snelste" hardware die ik nu heb, is een oude ASUS game-laptop, die zelfs mank is, want er zit een foute bios in! :*)
Deze laptop heb ik:
pricewatch: Asus Republic Of Gamers G751JY-T7136H
Nog een paar weken geduld en heel internet staat vol met reviews en benchmarks en kan iedereen voor zichzelf beslissen om al dan niet te upgraden. :)

• DirkVD59
Het is wel te hopen dat door de huidige inflatie, de introductie prijzen van de nieuwe Ryzen 7000 en de AM5 socket moederborden, niet te hard gaan stijgen !

Ik hoop dat de introductie prijzen ongeveer gelijk blijven, als zij zorgen dat er voldoende productie capaciteiten gemaakt zijn, hoe denken jullie hier over ? Het is nog koffiedik kijken ? :*)
Pagina: 1