Asus Video kaart voor 2 x 5K UltraWide scherm (office)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Gerco-M
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:35

Gerco-M

mijn tornado res.

Topicstarter
Ik zoek een?
Ik zoek een goede Asus videokaart voor mijn nieuwe 5K schermen. 2 x LG UltraWide 5K (5120 x 2160) Voor kantoortoepassingen. En heel soms licht gamen.

Wat is je budget?
Ik zie dat video kaarten niet goedkoop zijn, en E500 kom ik wel op uit denk ik. Het mag ook meer zijn als daar duidelijk meerwaarde in zit voor mijn kantoor toepassingen

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Liefst een Asus aangezien ik al veel fijne Asus componenten heb en daar altijd blij mee ben.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Windows 10 systeem, M2 2Tb SSD.
Vooral thuis kantoor dus met wat excel en web browsen, Youtube, foto bewerking en wat games zoals simcity en soortgelijk.

Deze schermen hebben display port 1.4 nodig maar dat is standaard tegenwoordig zie ik. En voldoende video geheugen is ook handig denk ik?
Kan ik toe met een “simpele” goedkope video kaart zoals
pricewatch: ASUS Dual GeForce RTX 3050 8GB

of heeft een iets betere duurdere kaart wel meerwaarde voor mijn toepassing?
Extra bonus als verlichting en laag stroomverbruik en relatief kleine form factor is altijd fijn natuurlijk.

Alvast dank voor de info en tips! :)

[ Voor 5% gewijzigd door Gerco-M op 10-09-2022 17:55 ]

Weteringbrug ZO 9.900WpNW 6.270WpTotaal 16.170Wp — 5 x MHI L/L (SCM / SRK / ZSX)

Beste antwoord (via Gerco-M op 14-09-2022 20:41)

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:40
Voor 2x 5k kantoortoepassingen en simpel gaming zou ik de pricewatch: ASUS Dual Radeon RX 6600 erin etten als het Asus moet zijn.

De pricewatch: Palit GeForce GTX 1630 Dual is echter voldoende voor Simcity. Asus is echt niet beter in het laag segment.

Alle reacties

• Gerco-M
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:35

Gerco-M

mijn tornado res.

Topicstarter
Enige tips misschien @ReseTTim of @Glashelder ;)

Weteringbrug ZO 9.900WpNW 6.270WpTotaal 16.170Wp — 5 x MHI L/L (SCM / SRK / ZSX)

Acties:
  • Beste antwoord

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:40
Voor 2x 5k kantoortoepassingen en simpel gaming zou ik de pricewatch: ASUS Dual Radeon RX 6600 erin etten als het Asus moet zijn.

De pricewatch: Palit GeForce GTX 1630 Dual is echter voldoende voor Simcity. Asus is echt niet beter in het laag segment.

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

offtopic:
Sorry deze materie ben ik niet zo in thuis.. ik heb zelf twee 4K schermen staan die aangestuurd worden door een simpele HP USB3 dock 8)7

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc