Vraag

• SamXevor
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 09-09 09:07
Hey iedereen,

Sinds een aantal maanden geeft mijn Samsung LE55A956D1MXXQ van 2008 horizontale strepen, die het felst zijn aan de rechterkant van het scherm en iets vervagen naar de linkerkant toe. Deze strepen tonen zich altijd, welke input ik ook kies, alsook in het instellingenscherm, waardoor ik vermoed dat het probleem jammer genoeg bij het paneel ligt.

Wisselen tussen de twee mogelijke firmware versies, spelen met de beeldinstellingen en fabrieksinstellingen herstellen geven allemaal jammer genoeg geen oplossing.

Hierdoor heb ik een aantal vragen:
1) Heeft iemand dit probleem al eerder gezien en een idee waaran dit kan liggen?
2) Is er toch een andere manier om dit probleem nog op te lossen?
3) Gaat dit probleem erger worden, of hoe lang zou de TV nog bruikbaar zijn?

Alvast bedankt :)
-Sam

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XgdFkRS10OkiGS25MgJM1ScituE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hCthygb62Iu3MKuNNzlyDkRW.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14-09 22:43

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Als je geluk hebt is het een slecht contact in een kabel en kun je door de kabel los te halen, beetje contactspray spuiten, wellicht de boel oplossen.Waarschijnlijker is echter dat er iets in het paneel stuk is en dan is het niet meer te repareren. Of het erger wordt daar valt weinig zinnigs over te zeggen.