Stoom USB 3.1 poorten uitzetten. voor schoonmaken poorten.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• LEX63
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14:20
Ik wil de 3.1 USB poorten van mijn Acer notebook schoonmaken met contactspray omdat de verbinding met de harddisk steeds weg valt bij de minst of geringste beweging van de USB stekkers.

Nu blijft er stroom op de poorten staan en durf ik er geen contactspray in te spuiten. Ik ben bang dat de boel sluiting maakt. Net nog even getest er blijft ook stroom op de USB 3.1 poorten staat als de stroomstekker eruit is.

Wat ik zelf heb gedaan is de USB 3.1 poorten verwijderd bij apparaatbeheer en de computer uit gezet. Er blijft stroom op de USB 3.1 poorten staan. Ook heb ik Gegoogeld voor een oplossing.

Deze notebook heeft geen losse accu, anders kon ik deze eruit halen.

Heeft iemand een suggestie?

[ Voor 7% gewijzigd door LEX63 op 10-09-2022 16:35 ]

Alle reacties

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Even in de bios kijken of je daar iets vind mbt usb en stroom.

Laptop leeg laten lopen, dan schoonmaken en droogtijd geven en weer opladen.

The problem with communication is the illusion it has taken place.

• LEX63
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14:20
jack zomer schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 16:18:
Even in de bios kijken of je daar iets vind mbt usb en stroom.

Laptop leeg laten lopen, dan schoonmaken en droogtijd geven en weer opladen.
Bedankt, ik zal zo even kijken.

UPDATE.

In de bios kan ik geen USB power instelling vinden.

Ik trek binnen kort de accu helemaal leeg hopelijk dan geen Stroom op de USB poorten.

[ Voor 21% gewijzigd door LEX63 op 10-09-2022 21:07 ]

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18:56
Voordat je met contactspray begint zou ik eerst de poorten zoveel mogelijk reinigen met een (tanden?) borsteltje.
Ik neem aan dat het over USB A connectors gaat?
Wat wel vaak voorkomt met deze connectors is dat er geen goede grip meer is door het vele gebruik.
Je kan dat weer herstellen door de bevestigingslipjes zeer voorzichtig weer wat bij te buigen.
Zie bijvoorbeeld dit filmpje:
Youtube: How to tighten the USB Port on (almost) any device!/Loose/broken USB FIX

Nogmaals , wees hier echt zeer voorzichtig mee dat je geen kortsluiting maakt of wat afbreekt.
Ook moet je de lipjes niet te ver buigen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:08

D4NG3R

kiwi

:)

Sowieso ook al een ander kabeltje geprobeerd?

USB-A poorten (ouderwetse) zie ik eigenlijk nooit vol raken met rotzooi, en zelfs als dat gebeurt is het zeldzaam dat het voor problemen zorgt waarbij de kabel losjes in de poort zit.
USB-C poorten zie ik vaker vol raken met rotzooi - maar zelden op laptops. Dat is meer een dingetje bij telefoons/tablets. Daar willen de aansluitingen (op de kabel) ook nogal eens hard slijten.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18:56
D4NG3R schreef op woensdag 14 september 2022 @ 14:07:
USB-C poorten zie ik vaker vol raken met rotzooi - maar zelden op laptops. Dat is meer een dingetje bij telefoons/tablets. Daar willen de aansluitingen (op de kabel) ook nogal eens hard slijten.
Dit gaat toch ook wel een issue worden met de nieuwer generatie laptops waarbij de nadruk ook steeds meer op USB-C komt te liggen.
Op de lange duur zijn deze poorten mechanisch veel kwetsbaarder dan de stevigere USB-A poorten.
Laptops met alleen een USB-C optie voor laden zonder traditionele (barrel jack) oplaadpoort is dan ook geen goed idee vind ik.

[ Voor 4% gewijzigd door The_Doman op 14-09-2022 16:47 ]

Pagina: 1