Versterker met 2 high input aansluitingen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Keesvdijk
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 31-05 21:28
Goedemiddag,

Ben nieuw op dit forum.

Ik heb een vraag over het aansluiten van high input.

Ik heb een 4 kanaals versterker met 2 aparte high input aansluitingen voor kanaal 1/2, en 3/4.

Kan ik dit op dezelfde speakerdraden aansluiten van de 2 achterspeakers of moet ik hiervoor meerdere aansluitingen gebruiken?

Het is een ampire mbm4.24 voor in de vrachtwagen.

Google al gebruikt maar zijn allemaal versterkers met 1 high input aansluiting

Alvast bedankt voor de reacties.

[ Voor 16% gewijzigd door Keesvdijk op 10-09-2022 16:18 ]

Beste antwoord (via Keesvdijk op 11-09-2022 20:15)

• FSSF
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 11-06 16:41
Je kan gewoon de speakerbekabeling aansluiten op de high input voor achter en doorlussen naar de high inputs voor voor. Zo blijf je gewoon stereo houden en kun je gewoon alle vier de kanalen gebruiken.

Een high input/rca converter doet het zelfde als wat er intern in je versterker gebeurt, dus gewoon lekker de ingang op je versterker gebruiken.

[ Voor 26% gewijzigd door FSSF op 11-09-2022 05:32 ]

https://www.instagram.com/cncdepartment/ Diverse projecten

Alle reacties

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-06 11:05

FeaR

In GoT we trust

De template die naar voren komt bij het openen van een topic is er om in te vullen, niet te verwijderen. Op GoT verwachten we namelijk enige vorm van eigen research waarbij er nu ook informatie mist als merken en types van de apparatuur. Onderstaand graag aanvullen in de Topic Start:
Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@Keesvdijk Dit klinkt als of je een versterker in je auto wil aansluiten?

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Keesvdijk
@Will_M klopt

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Dan kun je 'gewoon' de luidpsreker uitgangen pár kanaal (LINKS / RECHTS (VOOR /& ACHTER)) op de corresponderende HIGH inputs's van die versterker aan sluiten. Je hebt dan echter pér kanaal dus zowel een eigen + / - aan te sluiten en dus in totaal 8 enkelvoudige of 4 dubbelvoudige speakerkabels nodig vánui je main-unit naar de versterker.

Heeft je huidige 'autoradio' geen "pre-out' aansluitingen met zogenaamde 'CINCH' (Tulp) aansluitingen?

En alsnog: Vul even de OP aan met de gegevens waar @FeaR ook al op wees, liefst met een merk / type auto én gegevens van de radio en de versterker.

[ Voor 11% gewijzigd door Will_M op 10-09-2022 19:09 ]

• Keesvdijk
Het gaat om een multimedia systeem in een volvo vrachtwagen.
Enige draden waar ik makkelijk bij kan zijn die van de achterspeakers links en rechts

De radio heeft geen tulp aanslutingen

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Keesvdijk schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 21:08:
Het gaat om een multimedia systeem in een volvo vrachtwagen.
Enige draden waar ik makkelijk bij kan zijn die van de achterspeakers links en rechts

De radio heeft geen tulp aanslutingen
Dan zit je dus ook nog te kijken met een 24V DC boordnet. Ik hoop dat je versterker ansich met 24V DC overweg kan óf dat je ook 12V DC aansluitingen hebt (welke meestal direct over één van de twee 12V boord-accu's geschakeld zijn).

• Keesvdijk
Het betreft een 24v dc versterker dus die kan zo aangesloten worden

De high input is wel een aandachtspunt omdat de kanalen verdeelt zijn over 2 aparte high input stekkers. (4 draden per stekker)
Nu weet ik niet of het verstandiger is om dit zo aan te sluiten op 4 draden van 2 speakers of er een converter tussen te plaatsen met tulp aansluitingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Keesvdijk schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 22:04:
Het betreft een 24v dc versterker dus die kan zo aangesloten worden

De high input is wel een aandachtspunt omdat de kanalen verdeelt zijn over 2 aparte high input stekkers. (4 draden per stekker)
Nu weet ik niet of het verstandiger is om dit zo aan te sluiten op 4 draden van 2 speakers of er een converter tussen te plaatsen met tulp aansluitingen.
Klinkt 'logisch' toch? Een 4 kanaals versterker wil per kanaal 2 aders hebben.
  • Links voor - +/-
  • Rechts voor - +/-
  • Links achter - +/-
  • Rechts achter - +/-
Jij hebt zo te horen nu maar twee 'High Output' kanalen (lees; huidige speaker aansluitingen) te verdelen maar je wilt toch alle 4 de speaker-output's van die versterker gaan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurens85
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 11-06 19:01
Echt genieten dit topic

Arcam SA20 || MA Silver300 7G || Pro-Ject Debut Carbon EVO met Ortofon 2M Blue || NAD C545bee || NAD T567 || discogs.com/user/Vinyl_Laurens/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ik probeer hier m'n ZGAN Glazen Bol al de hele avond aan de praat te krijgen maar dat kreng werkt niet mee...

Zal ook wel op een andere 'spanning' willen werken, vandaag >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_BoKmeester
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 16-03-2024
Wil je nou serieus speakers gaan aansluiten op een High-INput aansluiting? Of snap ik iets niet?

MBM4.24V-3G
Edit: dit is 3G, 2G ziet er qua aansluitingen al anders uit, maar de functies zijn t zelfde.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VS0B2FltXMX-qfxSZsX5vnLWN_A=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ABuE5PTmut9ADvPGWMmySaM6.jpg?f=user_large

2G:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2MDuxAYkWWwGx5HVcIbrPoNq-hs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Hla9cFTOIkqMnpbGDHxRD6Ie.jpg?f=user_large

[ Voor 94% gewijzigd door The_BoKmeester op 11-09-2022 00:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@The_BoKmeester Ik heb 't vermoeden dat @Keesvdijk de onderste versie (2G) heeft en daar z'n huidige speaker uitgangen van de radio op aan wil gaan sluiten (HI INPUT).

Aan de andere kant van het apparaatje zitten de speaker 'klemmen'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_BoKmeester
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 16-03-2024
Will_M schreef op zondag 11 september 2022 @ 01:05:
@The_BoKmeester Ik heb 't vermoeden dat @Keesvdijk de onderste versie (2G) heeft en daar z'n huidige speaker uitgangen van de radio op aan wil gaan sluiten (HI INPUT).

Aan de andere kant van het apparaatje zitten de speaker 'klemmen'.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OpQTDSpnDNWA9TIhRcW6XlDKsH4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/m9Cz8zbqbvlTHjlI8G9lzndR.jpg?f=user_large

Ik snapte al niet waarom er dan cinch-verloopjes bij komen komen kijken? 8)7 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

We komen er wel....

Maar sluit aan DIE kant dus alléén speakers aan (+ de voeding / remote) en absoluut géén speakerkabels welke vanuit je huidige 'radio' komen.

Heb je bij die versterker niet een paar stekkers gekregen welke in die 'HI INPUT' aansluitingen aan de 'voorkant' passen?

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• FSSF
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 11-06 16:41
Je kan gewoon de speakerbekabeling aansluiten op de high input voor achter en doorlussen naar de high inputs voor voor. Zo blijf je gewoon stereo houden en kun je gewoon alle vier de kanalen gebruiken.

Een high input/rca converter doet het zelfde als wat er intern in je versterker gebeurt, dus gewoon lekker de ingang op je versterker gebruiken.

[ Voor 26% gewijzigd door FSSF op 11-09-2022 05:32 ]

https://www.instagram.com/cncdepartment/ Diverse projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keesvdijk
Ik heb 2 stekkertjes voor de high input. Dus 8 draden voor het aansluiten op de speakers voor de input

Wat ik wil weten is of ik vanaf 2 speakers het signaal kan afpakken voor de high input om de versterker aan te sturen. Dus van 4 speakerdraden (2x + 2x -) naar 8 draden van de high input stekkertjes (4x + 4x -)

Of dat ik vanaf meerdere speakers signaal moet pakken. Wat het een stuk lastiger maakt omdat de speakers allemaal zijn weggewerkt in de deuren en het dashboard.
Pagina: 1